ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خیز بانکی ایران برای حضور در عرصه جهانی:

0
بازگشت بیش از ۲۴۰ بانک خارجی به ایران:

خیز بانکی ایران برای حضور در عرصه جهانی.

وزیر اقتصاد می گوید: امروز بیش از ۲۴۰ بانک خارجی با بانک‌های ایران روابط کارگزاری دارند و در آینده نیز روابط کارگزاری با عموم بانک‌های دنیا برقرار خواهد شد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،شاید بتوان یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط برخی کشورها مانند امریکا در پسابرجام را ترساندن کشورها و بانکداران بزرگ برای برقراری روابط بانکی با ایران دانست. همچنین احتمال جریمه و اعمال محدودیت برای بانک‌های بزرگ خارجی در صورت ایجاد روابط با ایران و شفاف نبودن سیاست‌های امریکا در قبال آن نیز در کندی برقراری ارتباطات بین‌المللی بانکی موثر بوده است.

علی طیب‌نیا؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی به تازگی با اشاره به اینکه محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها سودآوری بانک‌ها را کاهش و توان ایفای نقش آنها را در نظام مالی متاثر کرده بود، گفت: قبل از تحریم‌ها ۶۰۰بانک خارجی طرف معامله با ایران بودند که در دوران تحریم تعداد این بانک‌ها به ۲۹ مورد کاهش یافت.
طیب‌نیا خاطرنشان کرد: اما امروز بیش از ۲۴۰ بانک خارجی با بانک‌های ایران روابط کارگزاری دارند و در آینده نیز روابط کارگزاری با عموم بانک‌های دنیا برقرار خواهد شد.  در عین حال هادی اخلاقی؛ ‌مدیرعامل بانک ملت نیز درباره برقراری روابط بانکی بین‌المللی گفت: پیش از برجام، ارتباطات رسمی نظام بانکی با دنیا قطع شده بود و بانک‌ها با محدودیت‌های فراوانی در سطح بین‌الملل مواجه بودند، اما بعد از برجام فرصتی ارزشمند برای بانک‌ها پیش آمد تا بتوانند دوباره ارتباطات رسمی خود را با دنیا برقرار کنند.  محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی هم در تیرماه امسال با بیان اینکه تحریم‌ها شرایط سختی را برای شبکه بانکی و بانک ملی به وجود آورد، گفت: با اجرای برجام روابط بانکی توسعه یافت به‌طوری که روابط کارگزاری با ۱۴۰بانک برقرار شد و هم‌اکنون در حال مذاکره با ۱۸۰بانک برای برقراری روابط هستیم. غلامعلی کامیاب؛ معاون ارزی بانک مرکزی نیز قبل از این با اشاره به تحولات پسابرجام در روابط بانکی ایران خاطرنشان کرد: بعد از اجرای برجام، سیستم بانکی ایران موفق شده علاوه بر ارتقا و تعمیق سطح روابط بانکی گذشته با بانک‌های کشورهایی چون هند، چین، کره‌جنوبی، ژاپن، روسیه و ترکیه، حساب‌های کارگزاری در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، اتریش، هلند، سوییس و… افتتاح کند. نگاهی نیز به آخرین اطلاعات در دست نشان می‌دهد علاوه بر کشورهای یاد شده از سوی معاون ارزی بانک مرکزی، روابط بانکی با برخی دیگر از کشورها از جمله آذربایجان، ویتنام، عراق، عمان و… نیز برقرار شده است.
به نوشته ایبنا، مسوولان بانک مرکزی معتقدند در شرایط جدید و پس از رفع تحریم‌های ثانویه، انجام هرگونه عملیات بانکی اعم از افتتاح حساب و نقل و انتقالات وجوه با ارز یورو و سایر ارزهای رایج غیر از دلار امریکا نیز بدون هیچ‌گونه محدودیت و نگرانی بین بانک‌های ایرانی و بانک‌های کشورهای مختلف امکان‌پذیر شده است.
در عین حال، معاون ارزی بانک مرکزی اخیرا استقرار روابط کارگزاری و بانکی بین‌المللی را مهم‌ترین پیش‌نیاز اجرای صحیح طرح یکسان‌سازی نرخ ارز عنوان کرد و گفت: این موضوع در کنار آزاد‌سازی منابع ارزی کشور در دوره پساتحریم و متنوع‌سازی منابع ارزی از مهم‌ترین پیش نیاز‌های اجرای طرح یکسان‌سازی نرخ ارز هستند. همچنین علی صالح‌آبادی؛ مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از برقراری روابط کارگزاری اگزیم بانک ایران با ۷۰ بانک اروپایی در ۲۴ کشور این قاره خبر داد و افزود: تعداد ضمانتنامه‌های ارزی نیز که در سال ۹۴ به میزان ۲۲ ضمانتنامه بود با رشد بیش از ۱۰۰درصدی به ۴۶ مورد در سال گذشته افزایش یافت.
منبع : http://banker.ir/news/195272

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار