ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پیام رسان بله:

0

آشنایی با قابلیت‌های بله + فیلم .

سلام

بعضی از دوستان در تماس‌هایشان با ما سوالاتی در مورد نحوه کار با قابلیت‌های مالی بله داشتند. تصمیم گرفتیم با تهیه چند فایل ویدیویی، برخی از ویژگی‌های مالی بله معرفی کنیم.

تعریف کارت در بله و کارت به کارت کردن

برای استفاده از قابلیت‌های مالی بله،‌ اولین قدم تعریف مشخصات کارت بانکی است. در این فیلم آموزشی علاوه بر آشنایی با نحوه تعریف کارت، با قابلیت کارت به کارت در بله نیز آشنا می‌شوید.

پرداخت قبض نیز در پیام رسان بله به آسانی انجام می‌شود. شما می‌توانید شناسه قبض خود را به صورت دستی یا با استفاده از بارکدخوان وارد کنید و با یک کلیک، عملیات پرداخت را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت فیلم یک دقیقه‌ای زیر را تماشا کنید:

با بله می‌توانید به راحتی برای خودتان یا دوستانتان شارژ بخرید. علاوه بر این قابلیت «درخواست پول» به شما اجازه می‌دهد برای خود کانال‌های فروشگاهی دایر کنید و به راحتی پول را در شبکه دوستانتان جابجا کنید. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت جذاب این ویدیو را تماشا کنید:

۰

در نمایشگاه الکامپ منتظر شما هستیم

سلام

قصد داریم – اگر خدا بخواهد- حضور پررنگی در نمایشگاه الکامپ امسال داشته باشیم. این اولین سالی است که «بله» در الکامپ حضور خواهد داشت. بنابراین همه دوستان همدل و هم‌قسم شده‌ایم که بترکانیم!

در چهار پنج روز اخیر، چند نفر از همکاران خوب ما در تیم بله، پیگیر فعالیت‌های سخت و انرژی‌بر زیادی بوده‌اند (برایشان آرزوی صبر داریم!) از غرفه‌سازی و طراحی و چاپ بروشور گرفته تا تهیه فیلم، کلیپ و پرزنت معرفی بله و کلی کار دیگر.

تمام تلاش ما این است که بتوانیم بله را به بهترین نحو به شما معرفی کنیم و میزبانی شایسته‌ای از شما عزیزان داشته باشیم.

اگر شما از صاحبان کسب و کارها هستید ما در این نمایشگاه برای شما سورپرایز ویژه‌ای داریم. ما سه ارزش «پرداخت اجتماعی»، «ارتباط هوشمندانه با مشتریان» و «لذت پرداخت سریع و آسان» را در اختیار شما می‌گذاریم.

نمایشگاه الکامپ امسال از جمعه ۳۰م تیرماه تا دوشنبه ۲م مردادماه برگزار می‌شود. در الکامپ همراه ما باشید.

۰

«بله»؛ پارادایمی جدید در پیام‌رسانی

سلام

هنوز از زمانی که برای یک پرداخت ساده قبض، باید به بانک می‌رفتیم، مدت زیادی نگذشته است. واقعا چه دورانی بود: ما می‌خواستیم پول بدهیم، اما بانک‌ها کار را برایمان سخت می‌کردند؛ از ما اصرار از آنها انکار (!): توی صف بایست؛ صبر کن؛ الان سیستم قطع است؛ ساعت کاری تمام شده، برو و فردا بیا؛ اعصاب و روان ‌تو صفحه چرک نویس ماست؛ بگذار در آن نقاشی بکشیم؛ راستی غر هم نزن و مودب باش!

بانکداری سنتی و ابزارهای محدود کار را به جایی می‌رساندند که بعضی اوقات حتی اگر کارمند بانک هم می‌خواست، نمی‌توانست کمکی به ما کند! در آن زمان؛ خواستن، توانستن نبود!

تصور کنید همین الان بخواهید مبلغی را به دوستتان بدهید اما او مدام ناز کند و حال شما را بگیرد! اینجاست که شعر شاعر خوش‌سخن شیرازی هم نمی‌تواند مرهمی بر حال زار ما باشد که فرمود: چو یار ناز نماید شما نیاز کنید! ضمن احترام به ایشان ما چنین یاری را فراموش خواهیم کرد و سراغ یار دیگری را خواهیم گرفت خنده اما جالب اینجاست که ما دقیقا در گذشته‌های نه چندان دور، این کار را می‌کردیم؛ چون مجبور بودیم. راه دیگری نبود. اگر قبض را پرداخت نمی‌کردی، برق قطع می‌شد، آب قطع می‌شد، گاز قطع می‌شد، تلفن قطع می‌شد و … خنده

حالا اما با یک کلیک می‌توان پول کارت به کارت کرد، قبض پرداخت کرد و شارژ خرید و کلی کارهای دیگر را به راحتی انجام داد.  نرم‌افزارهای مختلفی این کار را برای ما انجام می‌دهند. USSDها، اپلیکیشن‌های بانک‌ها، صفحات اینترنت‌بانک‌ها و کلی نرم‌افزار دیگر که می‌توان آنها را دانلود، نصب و استفاده کرد.

در این میانه اما، «بله» مزیتی دارد که برای خیلی از ما جذاب است. بله «فعالیت‌های بانکی» را با «پیامرسانی اجتماعی» ترکیب کرده است. «اجتماعی‌کردن» فعالیت‌های بانکی، موضوعی جدید است که می‌تواند بسیاری از پارادایم‌ها را تغییر دهد. به همین دلیل است که پیام‌رسان‌های بین‌المللی بزرگ و نوآور (نظیر فیس‌بوک و تلگرام و وی‌چت) نیز به دنبال چنین کاری هستند.

با این تغییر پارادایم چه می‌توان کرد؟ مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

–        ایده‌ای در ذهن دارید ولی برای اجرای آن نیاز به پول دارید. به راحتی یک کانال در بله تشکیل دهید. دوستان خود را به کانال فرا بخوانید. شرح جذابی از ایده خود را در آن بیان کنید. یک لینک پرداخت پول بسازید و از دوستانتان بخواهید اگر می خواهند از ایده شما حمایت کنند، با کلیک بر روی این آن، هر میزان مبلغی که تمایل دارند پرداخت کنند. دوستان شما برای پرداخت  مبلغ به هیچ درگاه پرداختی منتقل نمی‌شوند، بلکه تنها مبلغ و رمز دوم کارت خود را وارد می‌کنند. بقیه کار به راحتی انجام می‌شود. آنها در همان زمان یک رسید دریافت می‌کنند که سند پرداخت آنهاست و شما نیز یک رسید دریافت می‌کنید که مشخص است، چه کسی چه مبلغی را به ایده شما اهدا کرده است. تنها کاری که باید انجام دهید همین است: از آنها تشکر کنید. (لطفا ایده‌تان را اجرایی کرده و نامردی نکنید!)

–        می‌خواهید کتابهای اضافه‌تان را بفروشید. یا محصولی تهیه کرده و تمایل دارید آن را به مخاطبانتان عرضه کنید. یک کانال تشکیل دهید. اجناس خود را در آن معرفی کنید. برای هر یک از آنها‌ یک لینک پرداخت بسازید. مشتریان شما برای تهیه کالایتان نیاز به کارهای قرون وسطایی(!) ندارند: آنها نباید از طریق درگاه‌های پرداخت یا هر نرم‌افزار دیگر، پول را کارت به کارت کنند و از سندش عکس بگیرند و برای شما بفرستند و یا شماره پیگیری تراکنششان را برای اثبات واریز وجه، برای شما پیامک کنند (اگر از بله استفاده می‌کنید این کارها را فراموش کنید!) آنها تنها بر روی لینک پرداخت کلیک می‌کنند و بقیه کار را به بله می‌سپارند. بله پرداخت پول آنها را به اطلاع شما می‌رساند و مشخص می‌کند چه کسی چه محصولی را سفارش داده است. یک سند هم برای آنها می‌فرستد تا خیالشان از صحت پرداخت لازم باشد. بله! دنیا عوض شده است.

–        شما می‌خواهید برای تولد دوستتان هدیه بفرستید اما ترجیح می‌دهید وجه آن را در اختیار او قرار دهید تا هر آن چه می‌خواهد بخرد. اما شماره کارت او را ندارید. از طرفی دوست دارید او را سورپرایز کنید (لطفا شورش را درنیاورید!). بنابراین زنگ زدن و پرسیدن شماره کارتش، کار قشنگی نیست. آیا این کار در بله، امکان‌پذیر است؟ بله! به راحتی! شما او را در بین مخاطبانتان پیدا می‌کنید و گزینه انتقال پول را انتخاب می‌کنید. میزان مبلغ را درج کنید و با یک کلیک پول را انتقال دهید. دوستتان از دیدن پیام واریز پول که به صورت اتوماتیک به دستش خواهد رسید، خوشحال خواهد بود و شما نیز.

–        می خواهید به یک خیریه کمک کنید. وارد کانال خیریه در بله شوید. موضوعاتی که در آن مطرح شده را ببینید. هر یک از آنها که علاقمند هستید را انتخاب کنید. لینک پرداختش را ببینید. یک کلیک تا کمک به این کار خیر فاصله دارید. قبول باشد.

اینها بخشی از کارهایی است که قرار است بتوانیم با بله «به راحتی» انجامشان دهیم. بله یک دنیای جدید در ارتباطات است. بله در مسیر پیشرفت است؛ با ما همراه باشید.

۱

چه می‌کنه این بله؟!

بله نخستین و تا به این لحظه (عصر روز ۲۰ تیر ۹۶ !) تنها اپلیکیشن ایرانی است که علاوه بر انجام وظیفه پیام‌ٰرسانی به نحو احسن، می‌تواند دستیار مطمئن شما در انجام امور بانکی‌تان نیز باشد. بله امکان انجام فعالیت‌های متنوع مالی را برای شما فراهم می‌کند و با در هم آمیختن آنها با ویژگی‌های یک پیام‌رسان اجتماعی، تجربه جدیدی را در اختیارتان می‌گذارد.

«واریز وجه برای دیگران بدون نیاز به دانستن شماره کارت بانکی آنان»، «امکان پرداخت دنگ»، «خرید، پرداخت و ارسال رسید بانکی در بستر گفتگو (چت) بدون نیاز به اسکن‌کردن آن»، «پرداخت مبالغ خرد و کلان برای انواع محصولات در گروه‌ها و کانال‌های فروشگاهی»، «اهدا به کانال‌های خیریه معتبر»، «جذب سرمایه جمعی» و «امکان مدیریت آسان و دقیق پرداخت‌ها و گزارش‌گیری از آن‌ها» گوشه‌ای از امکانات بله است.

در پست‌های بعدی شما را با نحوه استفاده از این خدمات آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۳۱

به نام خالق نوآور خلقت

۱.  چند سال از زمانی که تیم «بله» (النون) شکل گرفت می‌گذرد. ما پنج نفر بودیم؛ جوان و جویای نام! شاید هم مقداری نپخته. دور هم جمع شده بودیم تا محصولی خواستنی و کارآمد را بسازیم. دوست داشتیم در زمینه اپلیکیشنهای اینترنتی ارتباطی فعالیت کنیم. هدف اول‌مان را «ایمیل» انتخاب کردیم. می‌خواستیم چیزی بسازیم که روی دست تمام ایمیلهای خارجی بزند.  به همین دلیل از ابتدا سعی کردیم نوآوری در محصول را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

۲.  کم کم و در بین راه ایده های جانبی دیگری را هم به فراخور موقعیتهایی که پیش می آمد پیگیری میکردیم. مدتها با سرویس ایمیل و خدمات مشابه سر و کله زدیم! در این مدت خیلی، واقعا خیلی!، در زمینه فنی و تجاری این نوع سرویسها یاد گرفتیم. مدتها است که بعنوان یکی از بهترین سرویسهای ایمیل داخلی شناخته میشویم و توانستیم سرویس ایمیل سازمانی را به سازمانهای خوبی نیز عرضه کنیم. اما از حدود دو سال پیش به این نتیجه رسیدیم که دوران رونق ایمیل به سرآمده و به قول گفتنی «دارد نفس‌های آخرش را می‌کشد!». گوشی‌های هوشمند در بازار سروری می‌کردند و دور، دور پیام‌رسان‌ها شده بود. آن موقع‌ها وایبر روی بورس بود و مقداری هم وی‌چت. سر و کله نرم‌افزارهای دیگر هم داشت از دور پیدا می‌شد. به خودمان گفتیم «چه فرصت خوبی است برای اینکه در ابتدای یک تکنولوژی بر آن مسلط شویم!» و شروع کردیم به دویدن؛ به یاد گرفتن؛ به ساختن

۳. کار سخت‌تر از آنی‌ بود که فکرش را می‌کردیم. موضوع «سرویس خوب به تعداد بالای کاربران» موضوعی بود که به این سادگی‌ها حل نمی‌شد. اینکه چگونه باید به پنجاه میلیون نفر (ما از همان بچگی بلندپرواز بودیم) سرویس بدهیم و سرعت و کیفیت پیام‌رسانی افت نکند چیزی بود که خیلی وقت‌ها خواب از چشمانمان می‌ربود. اما
شبهای هجر را گذراندیم و زنده ایم
ما را به سخت جانی خود این گمان نبود
بله! ما ماندیم و کم‌کم بزرگتر شدیم. حالا سی نفر شده‌ایم؛ از دانشگاه‌های بزرگ ایران زمین. به قول بزرگان دنیای IT، یکی از بهترین تیم های نرم افزاری ایران!

۴. از همان ابتدا بین خودمان این قرار را داشتیم: «هر محصولی که می‌سازیم، باید سرشار از نوآوری باشد؛ از روی دست محصول خارجی کپی کردن؛ اگرچه سخت است اما هنر نیست! ابتدای کار ما می شود محصول های خوب دنیا ولی ما باید قطعا از آنها فراتر رویم تا حس خوب نرم افزار ساخته شده توسط جوانان باهوش و پرتلاش ایرانی را به کاربران بچشانیم». بله را بر این مبنا ساخته‌ایم. می‌خواهیم نوآور باشیم و محصولی به مخاطبمان ارائه کنیم، که نمونه نداشته باشد. باور داریم که قطعا روزی این چنین میشود. در این راه محتاج همراهی شما هستیم. با ما باشید…

منبع : http://blog.bale.ai

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار