ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تعاونی‌ها ضامن کسب و کار پایدار در روستاها:

0

معاون وزیر تعاون می‌گوید تعاونی‌ها بهترین راه تجمیع سرمایه‌ها و منابع خرد در مناطق محروم و روستایی هستند. او معتقد است اجرای طرح اشتغال هزار روستا ـ هزار تعاونی موجب رفع فقر و محرومیت و ایجاد اشتغال پایدار در نقاط روستایی می‌شود.

سید حمید کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد تعاونی‌های روستایی، گفت: بر اساس لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی و با تصویب مجلس شورای اسلامی مقرر شده این منابع در قالب تسهیلات برای توسعه تعاونی‌های روستایی با اولویت بخش کشاورزی توزیع و در جهت رفع فقر و محرومیت از نقاط کمتر توسعه یافته و محروم به کار گرفته شود.

به گفته وی به موجب این لایحه مبلغی در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال به شکل تسهیلات قرض الحسنه و در قالب تعاونی‌ها به روستاییان پرداخت می‌شود.

کلانتری با اشاره به اجرای طرح روستا ـ تعاون در کشور گفت: این طرح در سال جاری با هدف کمک به اشتغال روستایی، توسعه و آبادانی روستاها و تقویت شبکه تعاونی‌های روستایی توسط وزارت کار به اجرا در می‌آید و بر اساس آن در قالب تشکیل تعاونی‌های کشاورزی و صنایع‌دستی، تسهیلات قرض الحسنه به تعاونگران اختصاص داده می‌شود.

به گفته معاون وزیر تعاون با اجرای طرح روستا ـ تعاون در گام نخست، ۱۰۰۰ روستا از فقر و محرومیت خارج می‌شوند و عمده‌ تعاونی‌های مورد نظر در این طرح، تعاونی‌های تولیدی و خدماتی هستند.

وی تصریح کرد: اگر سرمایه‌های خرد و محدود افراد در روستاها از طریق تعاونی‌ها تجمیع شود و هم افزایی لازم صورت گیرد، موجب افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده می‌شود.

به گفته معاون وزیر تعاون در تعاونی‌های روستایی به ازای هر نفر یک میلیارد ریال و به ازای هر کارگاه فردی نیز یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه‌ پرداخت می‌شود که زمینه اشتغال پایدار در روستاها را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، طرح روستا ـ تعاون از جمله برنامه‌های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال گسترده و پایدار در روستاها و مناطق محروم در قالب شبکه تعاونی‌ها است و موجب توسعه کارآفرینی و ایجاد کسب و کار پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها می‌شود.

بر اساس این طرح پیش‌بینی شده هزار تعاونی در ۱۰۰۰ روستای کشور طی شش ماهه نخست امسال متناسب با ظرفیت روستاهای کشور ایجاد شود که اولین شرکت تعاونی اخیرا در روستای مافی کندی شهرستان سلمان آغاز به کار کرد.

منبع : http://news.parseek.com/Url/?id=14156506

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار