ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیین‌نامه حداکثر مدت موقت کار تدوین می‌شود:

0
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

عبور کارگران قراردادی از مرز ۱۲ میلیون نفر/ آیین‌نامه حداکثر مدت موقت کار تدوین می‌شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اعلام این که تعداد کارگران قراردادی از مرز ۱۲ میلیون نفر شامل ۹۵ درصد کل کارگران کشور گذشت، گفت: برای اجرای تبصره یک ماده ۷ قانون کار، وزارت کار در حال تدوین آیین‌نامه است.

فتح اله بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۴ به بعد شرکت‌های قراردادی و پیمانکاری به شکل نامعقولی رشد پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از کل کارگران کشور را قراردادی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: یکی از ضعف‌های موجود عدم اجرای تبصره یک ماده ۷ قانون کار مبنی بر لزوم تعیین حداکثر مدت موقت قانون کار است و در این باره تلاش‌های بسیاری نیز صورت پذیرفته تا آیین‌نامه‌های مربوط به آن تدوین شود.

بیات گفت: اخیراً پیش‌نویسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با تعیین حداکثر مدت موقت قراردادهای کار تدوین شده است که باید به امضای وزیر کار یا تصویب هیأت وزیران برسد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی با تأکید بر اینکه قراردادهای موقت مشکلات بسیاری را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کارگران کشور ایجاد کرده است،‌گفت: قراردادهای موقت عدم امنیت شغلی را رواج داده و کرامت انسانی کارگران را خدشه‌دار کرده است.

وی گفت: با وجود اینکه باید ماهیت کار کارگاه‌ها به صورت مستمر و دائم تهیه شود اما تاکنون رایزنی‌ها برای تعیین زمان قراردادهای مدت موقت نتیجه‌بخش نبوده است.

بیات با بیان اینکه قراردادهای سفید امضا، یک ماهه و سه ماهه به شکل نامطلوبی رواج پیدا کرده است، افزود: در صورتی که حداکثر مدت کارگاه‌ها با ماهیت کار موقت تعیین شود سایر کارگاه‌ها دیگر اجازه انعقاد قرارداد موقت با کارگران خود را نخواهند داشت و  این گونه امنیت شغلی‌شان به خطر نمی‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین آیین‌نامه‌های لازم برای تعیین حداکثر مدت قراردادهای کار در کارگاه‌های با کار غیرمستمر باید با حضور شرکای اجتماعی یعنی نمایندگان کارگری و کارفرمایی صورت پذیرفت.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960417001198

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار