ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

۳ راه‌حل کاربردی برای بیمه‌شدن در برابر مالیات مخفی:

0

فرض کنید ۱۲ درصد تورم سالانه داریم و شما ماهانه سود دریافت می‌کنید. برای اینکه اصل پولتان از تورم مصون بماند نرخ تورم ۱۲ درصد ( ۱۲/۰) را در سرمایه خود ضرب کنید هر مقداری شد تقسیم‌بر ۱۲ کنید. مقدار به‌دست‌آمده مقداری است که اگر از سود ماهانه خود کم کنید و بر روی پول اصلی خود برگردانید قدرت خریدتان را همچنان حفظ خواهید کرد.

سرویس اقتصادی فردا؛ محمدحسین عامری*: وقتی درباره مالیات می‌شنویم حس اینکه قدرت خرید ما کاهش پیدا خواهد کرد ما را با خود درگیر می‌کند؛ پس به این فکر می‌کنیم که چگونه فعالیت کنیم تا مالیات کمتری بپردازیم، اما بدون اینکه بخواهیم و متوجه باشیم مالیاتی مخفی می‌پردازیم، تورم مالیات مخفی است که بدون اینکه پولی بپردازیم از قدرت خرید ما می‌کاهد.
اگر نتوانیم با تورم حرکت کنیم و دارایی و سرمایه خود را به‌روز کنیم درواقع سرمایه‌مان مثل گلوله برفی آرام و آهسته در جلوی چشمانمان آب می‌شود.
در این مطلب سعی داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که ما را در برابر تورم بیمه می‌کند.
۱٫ شغلی را انتخاب کنید که با توجه به میزان تورم حقوق دریافتی‌تان را افزایش دهد.
اگر شغلی که در آن مشغولیم به میزان افزایش تورم حقوقمان را افزایش دهد درواقع امروز مثل سال گذشته می‌توانیم خرید کنیم و قدرت خریدمان حفظ‌شده است، مفهوم حفظ شدن قدرت خرید به این معناست که تورم بر روی زندگی‌مان اثری ندارد و کاملاً اثرش را حذف کرده‌ایم.
حالت مطلوب و ایدئال این است که افزایش حقوقمان بیش از تورم باشد، افزایش حقوق بیش از تورم سبب افزایش رفاه می‌شود و به‌ ما امکان می‌دهد تا بتوانیم کیفیت زندگی خود را بهبود دهیم.
اما حالت معمول این است که حقوق و دریافتی‌های ما کمتر از نرخ تورم رشد می‌کند و این سبب می‌شود تا قدرت خریدمان کاهش یابد و دیگر نتوانیم باکیفیت قبلی به زندگی بپردازیم و نمی‌توانیم به‌آسانی گذشته خرید و هزینه کنیم؛ پس به‌ناچار مجبوریم کیفیت زندگی خود را کاهش دهیم.
۲٫ اگر می‌توانید بیش از نرخ تورم سود کسب کنید سرمایه‌گذاری کنید.
موردی که هنگام تصمیم‌گیری برای خریدهایمان به آن دقت نمی‌کنیم وضعیت اقتصادی موجود است، اینکه نمی‌دانیم خرید در اسرع وقت بهتر است یا صبر کردن.
علت اینکه توانایی تصمیم‌گیری در این حوزه را نداریم به عدم درک صحیح ما از شرایط اقتصادی برمی‌گردد؛ اگر ما بتوانیم با پول و سرمایه خود بیش از نرخ تورم سود کسب کنیم پس بهتر است تا ‌خرید خود را به آینده موکول کنیم اما اگر توانایی لازم برای کسب سود به‌اندازه تورم را نداشته باشیم، تصمیم بهینه انجام خرید در اسرع وقت است.
۳٫ اگر پول خود را جهت کسب سود در بانک می‌گذاریم سود دریافتی ما سود واقعی نیست بلکه بخشی از آن جبران‌کننده تورمی است که در طول زمان رخ می‌دهد.
عدم توجه به این مسئله سبب می‌شود که ما پول‌های خود را سپرده کنیم و با کل سود آن به امرارمعاش بپردازیم، حال اگر کل پول دریافتی را که سود میدانیم هزینه کنیم درواقع بدون اینکه حواسمان باشد از اصل پول خود کاسته‌ایم.  زیرا تنها بخشی از سود دریافتی ما سود واقعی است و بخش اعظم آن مربوط به جبران تورمی است که بر روی قدرت خرید پولمان رخ‌داده است.
چگونه عمل کنیم تا اصل سرمایه‌مان قدرت خریدش را از دست ندهد؟
راه‌حل ساده‌ای دارد، این بار که سود ماهیانه سپرده‌گذاری‌هایتان را دریافت کردید بخشی که مربوط به تورم است از آن جدا کنید و به‌حساب خود بازگردانید.
فرض کنید ۱۲ درصد تورم سالانه داریم و شما ماهانه سود دریافت می‌کنید. برای اینکه اصل پولتان از تورم مصون بماند نرخ تورم ۱۲ درصد ( ۱۲/۰) را در سرمایه خود ضرب کنید هر مقداری شد تقسیم‌بر ۱۲ کنید. مقدار به‌دست‌آمده مقداری است که اگر از سود ماهانه خود کم کنید و بر روی پول اصلی خود برگردانید قدرت خریدتان را همچنان حفظ خواهید کرد.
کسانی که بدون توجه به این مسئله کل سود دریافتی را خرج می‌کنند درواقع بدون اینکه متوجه باشند در طول زمان در حال خرج کردن اصل سرمایه خود هستند.
اگر ۱۰ میلیون پول داشته باشیم و ۱۸ درصد سالانه به ازای آن سود دریافت کنیم. سالانه یک‌میلیون ۸۰۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌ایم؛ با فرض وجود تورم ۱۲ درصدی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از سود دریافتی ما مربوط به جبران قدرت خرید پولمان یا همان تورم بوده است.
در حالت ماهانه می‌توان گفت ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت می‌کنیم که ۱۰۰ هزار تومان آن مربوط به تورمی است که رخ‌داده است. پس سود واقعی ما ۵۰ هزار تومان است نه ۱۵۰ هزار تومان. نکات ساده‌ای مثل نکات فوق سبب می‌شود تا بتوانیم بهتر به امرارمعاش بپردازیم و کیفیت زندگی خود را در طول زمان حفظ کنیم.
*عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی
منبع : http://www.fardanews.com/fa/news/688349

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار