ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حذف یارانه پردرآمدها:

0

تسنیم گزارش می دهد:
وقت و هزینه‎ای که وزارت کار تلف کرد.

حذف یارانه پردرآمدها:
در حالی وزارت کار در اجرای قانون حذف یارانه ثروتمندان موفقیت چندانی کسب نکرد که موسی غنی نژاد، اقتصاددان حامی دولت اخیراً پروژه شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان را آب در هاون کوبیدن دانست و گفت، وزارت کار هزینه و وقت را تلف کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق بودجه سال ۹۴ وزارت کار موظف به شناسایی پردرآمدها وحذف یارانه ۶ میلیون نفر از ثروتمندان بود که این رقم محقق نشد.

بحث حذف یارانه نقدی ثروتمندان موضوع مهمی است که همواره دولتی‌ها معتقد بودند، پرداخت یارانه نقدی باید از سوی ثروتمندان به‌نفع فقرا، نیازمندان و اشتغال حذف شود.

در حالی که درسال ۹۵ مسئولان دولت یازدهم پرداخت یارانه نقدی را با عبارات “مصیبت عظما” و “عذاب الیم” می خواندند و بر حذف یارانه ثروتمندان تأکید می‌کردند، یک‌باره در سال آخر فعالیت خود مسئولان دولت یازدهم مخالف حذف یارانه ثروتمندان شدند.

حذف یارانه ثروتمندان یکی از قوانین مصوب مجلس بود که دولت یازدهم ناقص اجرا کرد و به روایت علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی حدود ۳ میلیون نفر از لیست یارانه بگیران حذف شدند.

در اقدامی عجیب درست چند روز مانده بود به برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری سازمان هدفمندی یارانه ها با ارسال پیامک های گسترده به کسانی که یارانه آنها قبلا حذف شده بود، از پرداخت مجدد یارانه به آنها خبر داد.

اما این پرداخت مجدد تنها یک ماه بیشتر دوام نیاورد و مجدداً آن دسته از کسانی که یارانه هایشان وصل شده بود قطع شد. محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت اما هفته گذشته در توجیه اقدام سیاسی دولت درباره سرنوشت خانوارهایی که پیامک دریافت یارانه در اردیبهشت‌ماه را دریافت کردند، گفت: “در اردیبهشت‌ماه می‌خواستیم تعدادی از یارانه این بخش از سرپرست خانوارها را پرداخت کنیم اما یک عده اعتراض کردند و مجلس هم درخواست تحقیق و تفحص داد لذا کتبا درخواست توقف آن را دادند، لذا برقراری مجدد هر نوع یارانه منوط به رسیدگی به این پرونده است.”

به عبارت دیگر وی اقدام پوپولیستی دولت را به گردن مجلس انداخت و گفت که مجلس کتباً درخواست توقف پرداخت یارانه ها را داده است.

به گزارش تسنیم، اما این سوال باقی است در حالی که دولتی ها همواره گلایه از کمبود بودجه می کردند و درحالی که بودجه پرداخت یارانه نقدی در سال ۹۶ مانند سال‌های گذشته است، مشکل کمبود بودجه دولت در تأمین مبلغ یارانه نقدی چه می شود؟چرا وزارت کار تا کنون در شناسایی پردرآمدها سهل انگاری کرده است.

موسی غنی نژاد، اقتصاددان حامی دولت اخیراً گفته است: شناسایی ثروتمندان که متأسفانه وزارت کار در دولت آقای روحانی پیگیری کرد به نظرم آب در هاون کوبیدن بود و مقدار زیادی هزینه صرف و وقت تلف شد.پرداخت یارانه‌ باید منحصر به اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشد.
منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/04/03/1444015

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار