ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

معیشت بازنشستگان باید در اولویت دولت آینده باشد:

0

اعتقاد دارم که به دو طریق می‌شود کیفیت زندگی بازنشستگان را بالا برد و سطح معیشت آنها را ارتقا داد، به طوری که حداقل‌های یک زندگی معمولی را داشته باشند و برای ادامه زندگی دچار مشکلات مالی حاد نشوند. راه اول این است که حقوق و دریافتی مستقیم بازنشستگان به میزان تورم واقعی و متناسب با هزینه‌های زندگی افزایش پیدا کند. تامین بی‌دغدغه نیازهای عمومی، ارائه خدمات غیرمستقیم به بازنشستگان مثل ایجاد امکان بهره‌مندی و استفاده از درمان رایگان برای همه بازنشستگان در تمام سطوح، توزیع بن و تامین کالاهای اضطراری می‌تواند سطح معیشت بازنشستگان را افزایش دهد.
باید شرایط به شکلی پیش برود که با توزیع این بن‌ها کالاهای مورد نیاز تامین شود، نه اینکه پول آن کالاها پرداخت شود، زیرا بسیاری از بازنشستگان به دلیل مشکلات مالی، نیاز مبرمی به پول نقد دارند و توزیع پول کالاهای ضروری ممکن است در بخش‌های دیگر هزینه شود. تامین مسکن برای بازنشستگان فاقد مسکن، ایجاد بستر استفاده رایگان از وسایل حمل‌ونقل عمومی دولتی مثل اتوبوس و مترو و قطار و همچنین فروش اقساطی سهام بعضی شرکت‌های سودده نیز می‌تواند گام مهمی در تامین معیشت بازنشستگان باشد. فروش اقساطی سهام شرکت‌های سودده می‌تواند پس‌انداز مهمی برای روزهای دوران بازنشستگی باشد.
سود سالانه سهام، کمکی برای مخارج جاری می‌شود و بازنشسته می‌تواند به‌عنوان ذخیره‌ای قابل‌اتکا در روزهای سخت به آن تکیه کند. چنانچه این بسترهای رفاهی فراهم شود، بی‌گمان اغلب بازنشستگان می‌توانند زندگی معمولی و کم‌دغدغه‌ای داشته باشند و دیگر مجبور نمی‌شوند پس از ٣٠ سال کار، در دوران بازنشستگی به دنبال شغل مجدد باشند، یا با مسافرکشی و وام گرفتن امور روزمره زندگی خود را بگذرانند. بخش دیگری که می‌تواند مسائل معیشتی بازنشستگان را تحت‌الشعاع قرار دهد، مسائل مربوط به هزینه‌های فرزندان آنهاست. هزینه‌های تحصیل و ازدواج فرزندان خارج از توان مالی بسیاری از بازنشستگان است، به طوری که گاه برای تامین این هزینه‌ها، مجبور به دریافت وام یا قرض گرفتن از دیگران می‌شوند. با وجود تمام این مشکلات و دغدغه‌های رایج در بین گروه‌های بازنشسته، امیدوارم قدرت خرید بازنشستگان به حالت معمولی و طبیعی برگردد. انتظار داریم در دولت دوازدهم مسائل معیشتی بازنشستگان در اولویت قرار بگیرد.
محمد اسدی، دبیرکل کانون بازنشستگان استان قزوین
منبع: هفته نامه آتیه نو شماره ١٠٧
http://www.tamin.ir/News/Item/42514/2/42514.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار