ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران ر ا از چتر حمایتی قانون کار به بهانه رفع بیکاری محروم نکنید :

0

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران:

کارگران ر ا از چتر حمایتی قانون کار به بهانه رفع بیکاری محروم نکنید .

حسین حبیبی می‌گوید: طرح کارورزی ارائه شده مغایر با قانون کار و با هدف محروم کردن کارگران از حقوق حمایتی تدوین شده است.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با طرح کارورزی گفت: طرح کارورزی مطرح شده مغایر قانون کار و در تضاد با قولی است که رئیس جمهور در یازده اردیبهشت (روز جهانی کارگر) در حرم امام خمینی ( ره) مبنی بر ایجاد امنیت شغلی داده بودند.

وی ادامه داد: در واقع پرداخت یک سوم حداقل دستمزد به مبلغ ۳۱۰ هزارتومان  به نوعی عمل مجرمانه وجنایت است و مصداق بارز بهره کشی که به آن جنبه قانونی داده می شود.

حبیبی افزود: طرح کار ورزی راباید جایگزین لایحه ضدکارگری قانون کار دانست ، چرا که کارگران را از چتر حمایتی وقانون کار به بهانه رفع بیکاری محروم می‌کنند ، حتی این طرح موجب کاهش  منابع سازمان تامین اجتماعی خواهد شد؛ چرا که نظارت وجود ندارد وتضمینی بابت به کار گری نیروی کار پس از شش ماه نیست.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه گفت: ضمن آن که این طرح مغایر اصل ۲۸ قانون اساسی است چرا که   بر اساس این اصل هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند و دولت نیز موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید.

حبیبی در پایان بحث به یک جمع بندی پرداخت و گفت: به عبارتی باید گفت طرح کارورزی حاکمیت اراده کارگر در عقد قراردادکار رانفی کرده ،افزایش حداقل دستمزد را نفی می‌کند  ، تشکلات کارگری را نابود می‌کند ، کارگران را از حمایتهای حقوقی در مراجع تشخیص وحل اختلاف محروم می‌کند ، توافق وپیمانهای دسته جمعی را مختل خواهد کرد و نه تنها امنیت شغلی وعده داده شده توسط رئیس جمهور ایجاد نمی شود، بلکه دامنه عدم امنیت شغلی گسترش می یابد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار