ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هزینه زندگی را در زمان رکود مدیریت کنیم :

0

مدیریت هزینه ها یکی ازمهمترین مؤلفه ها در عرصه اقتصادی محسوب می شود، امری که نظام خانواده و مخارج آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ذیل این گزارش، راهکارهای اصولی موفقیت در مدیریت مخارج خانواده مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش افکارنیوز، مدیریت هزینه ها در علم اقتصاد از مؤلفه های اساسی و حائز اهمیتی به شمار می‌رود که در صورت غفلت از آن، ظهور و بروز معضلات و چالش های اقتصادی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

 

به واقع،خانواده هایی که از این توانمندی (مدیریت هزینه ها) برخوردارند نه تنها امکان بروز چالش های اقتصادی برای آنها به حداقل ممکن کاهش می‌یابد، بلکه به تدریج از رشد و پیشرفت قابل توجهی برخوردار خواهند شد.

 

عبدا…اُسوه، کارشناس اقتصادی با اشاره به ضرورت آینده نگری در اقتصاد و پرهیز از ریخت و پاش های غیر ضروری، اظهار داشت: نخستین مؤلفه اساسی در مدیریت هزینه خانواده، به قالب بودجه بندی آن معطوف می شود، زیرا تمامی مخارج و بایدها و نبایدهای اقتصادی خانوارها با معیار قرار دادن میزان درآمد یا به تعبیری بودجه ای که از آن برخوردار هستند انجام می پذیرد.

 

وی افزود: بر اساس یک قاعده نانوشته اما مرسوم، باید مخارج زندگی محاسبه شود و با لحاظ کردن اولویت ها و مخارج غیر قابل اجتناب در صدر نیازهای مالی و معیشتی و سپس درجه بندی نیازها و الزامات ثانویه، نسبت به محاسبه و هزینه کرد مخارج روزانه، هفتگی یا ماهیانه مبادرت ورزید.

 

کارشناس اقتصادی عنوان کرد: در علم اقتصاد، مصطلح است که اگر درآمد ماهیانه شخصی ۱۰۰ دلار باشد و ۱۰۰ دلار و یک سنت هزینه کند، شکست اقتصادی او امری نزدیک به یقین خواهد بود، زیرا مخارج وی بر در آمد او غلبه پیدا کرده است و بالعکس در صورتیکه هزینۀ شخص، یک سنت کمتر از درآمد وی باشد ( ۹۹ دلار و ۹۹ سنت) امکان بروز شکست اقتصادی برای او بسیار ضعیف خواهد بود.

 

اسوه گفت: به تعبیر دیگر باید تدبیری اتخاذ شود که مبنای آن، مخارج ماهیانه، هفتگی یا روزانه کمتر از میزان درآمد فرد تنظیم و تعریف شود و باقیمانده آن پس انداز و ذخیره شود.

 

وی افزود: خانواده ای از حیث اقتصادی موفق خواهد بود که حداقل ۱۰ درصد از درآمد ماهیانه خویش را پس انداز نماید و در صورت تحقق این امر، در شرایط دشوار قادر است از محل ذخیره ای که داشته، نسبت به تأمین هزینه های غیر قابل پیش بینی و غیر منتظره اقدام نماید.

 

از جستجو برای یافتن ارزان فروشی ها تا دست رد بر سینه تجملات

 

اسوه یکی دیگر از راهکارهای سازنده در مدیریت اصولی هزینه ها را مستلزم تلاش برای یافتن فروشگاه های ارزان فروشی عنوان می کند.

 

وی در این خصوص گفت: برخی گمان می کنند لزوماً هر آنچه نرخ کالا یا محصولی گرانتر باشد، پس ضرورتاً کیفیت آن نیز مطلوب تر خواهد بود و بالعکس ارزان بودن کالایی، دال بر بی کیفیت بودن آن است که این ذهنیت در بسیاری از مواقع عمومیت ندارد.

 

کارشناس اقتصادی عنوان کرد: با اندکی دقت می‌توان فروشگاه ها و مراکز متعددی را یافت که با خرید از آن، در بسیاری از هزینه ها، صرفه جویی خواهد شد.

 

اسوه گفت: تجمل گرایی و تلاش برای عادت نکردن به چنین سبکی از زندگی از دیگر مؤلفه های اساسی در مدیریت هزینه ها است ، زیرا نفس تجمل گرایی هزینه ساز است و استمرار آن پیامدها و تبعات منفی و مخربی را برای اقتصاد خانوارها در پی خواهد داشت که البته ممکن است در گروه های مُتِمَوِل و طیف‌هایی که از حیث اقتصادی در زمره سرمایه داران قابل تعریف هستند، هزینه های تجمل گرایی پیامدها و تبعات منفی کمتری داشته باشد، اما به هر ترتیب، عادت به این شیوه از زندگی در اقشار متوسط و ضعیف جامعه بسیار مخرب خواهد بود.

 

وی افزود: کم نیستند افراد، گروه‌ها و خانوارهایی که با وجود تنگناهای اقتصادی، اسیر تجملاتی می شوند که حتی برای تأمین الزامات و هزینه‌های آن نیز باید از حلقه اطرافیان خویش قرض بگیرند و این رویه آفتی است که پیامدهای اقتصادی چنین خانواده ها را سست و لرزان خواهد ساخت.

 

قائل بودن تفاوت میان کالاهای سرمایه ای و محصولات مصرفی

 

پویا رضوانی،کارشناس اقتصاد در خصوص راهکارهای اساسی برای دستیابی به موفقیت هر چه بیشتر در مدیرت هزینه کرد خانوار گفت: میل به سرمایه گذاری هوشمندانه، هر چند محدود و ناچیز از مؤلفه هایی است که در صورت توجه به آن می توان نسبت به ارزش افزوده حاصله از محل سرمایه گذاری بهره مند شد.

 

وی افزود: متأسفانه برخی خانوارها با خریدهای غیر ضروری مصرفی، توان اقتصادی خود را تضعیف می کنند در صورتیکه می توان با سوق دادن این هزینه ها به سمت کالاهای سرمایه ای همچون طلا،  مسکن و.. .علاوه بر حفظ نقدینگی و داشته های اقتصادی، در راستای افزایش آن نیز به موفقیت‌های سازنده ای نائل شوند.

 

رضوانی گفت: علی‌رغم اهمیت این موضوع، برخی با صرف هزینه های میلیونی، نسبت به خرید خودرو به عنوان کالایی سرمایه ای مبادرت می ورزند که این روش از حیث سرمایه گذاری و پس انداز به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد، زیرا علاوه بر ریسک هایی که برای چنین محصولاتی وجود دارد همه ساله از ارزش آن نیز کاسته می شود که این موضوع در دراز مدت باعث میزان تنزل ارزش هزینه کرد می شود و به تبع نمی توان از چنین محصولات و اقلامی، به عنوان یک طرح سرمایه گذاری هر چند کوچک یاد نمود.

 

مدیریت مصرف،نقشه راهنمای عبور از بحران های اقتصادی

 

محمود ریاحی، دانش آموخته رشته اقتصاد در تشریح مؤلفه های اساسی برای مدیریت اقتصادی صحیح خانواده عنوان کرد: کنترل مصرف، پرهیز از اسراف، تلاش برای بهره گیری حداکثری از حداقل ظرفیت های موجود، از دیگر ضرورت های مؤثر در مدیریت هزینه خانوارها محسوب می شود.

 

وی افزود: لحاظ کردن اصول مصرف، به خودی خود، نوعی پس انداز نیز محسوب می شود، زیرا از هزینه کَردهای مازاد،تکراری و افسار گسیخته جلوگیری می کند.

 

دانش آموخته رشته اقتصاد عنوان کرد: البته رعایت تعادل در تمامی موارد، اصلی ضروری و حائز اهمیت به شمار می رود، زیرا برخی گمان می کنند با خِساست می توانند آینده اقتصادی خویش را تضمین کنند و این در حالی است که فاصله گرفتن از تعادل در هر موردی، نظم و نظام و توازن لازم را  سلب می کند و اساساً افراط در این موضوع، باعث رویه و روحیه ای خواهد شد که فرد هیچگاه نتواند از داشته های زندگی خویش لذت کافی را ببرد.

 

ریاحی در خاتمه یادآور شد: استفاده صحیح و اصولی از در آمد و داشته‌ها و دارایی حلال، امری است که مسیر صعود را در زندگی هموار می سازد و حصول این امر منوط به میانه روی و پرهیز از هر گونه افراط و تفریط در پس انداز یا مخارج اقتصادی است.
منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار