ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سازمان تأمین اجتماعی حیاط خلوت دولت است:

0

میزگرد بررسی عملکرد دولت در اشتغال و تأمین اجتماعی در فارس:

سازمان تأمین اجتماعی حیاط خلوت دولت است/بانک رفاه چرا اطلاعات مالی بیرون نمی‌دهد؟

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران از روش مدیریت سازمان توسط مدیران کنونی انتقاد کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی حیاط خلوت دولت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمحمد یار احمدیان رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در میزگرد بررسی عملکرد دولت در اشتغال و تامین اجتماعی که هم اکنون در خبرگزاری فارس در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است و دارایی آن به صورت امانت نزد مدیرانی است که باید از آن صیانت کنند.

وی با اشاره به اینکه منافع ۴۲ میلیون نفر با این شیوه مدیریت در تامین اجتماعی به خطر افتاده است، گفت: در حال حاضر مصرف تامین اجتماعی از منابع پیشی گرفته است.

یاراحمدیان با اشاره به اینکه متاسفانه نمایندگان کارگران و بیمه شدگان تنها دو کرسی در مقابل ۹ کرسی که تماما دولتی هستند، در این سازمان دارند و نمی توانند از حقوق بیمه شدگان دفاع کنند، زیرا این دو کرسی، کرسی حداقلی است.

وی تصریح کرد: در دولت قبل نماینده جامعه کارگری در هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی عضو بود، اما در این دولت این نماینده‌ای از بیمه شدگان وجود ندارد و قائم مقام وزیر بهداشت جایگزین شد.

یاراحمدیان با اشاره به اینکه بدهی تسویه شده در سال ۹۲ این سازمان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: چرا باید کارگرها نامحرم باشند و از اطلاعات شرکت بی خبر باشند، در صورتی که ارزش افزوده شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی فقط ۵ درصد بوده است.

وی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که مدیرانی که توسط دولت انتخاب می شوند، اهلیت مدیریت این مجموعه را ندارند، چرا باید ۴ بار مدیران سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی باید تغییر یابد، اگر مدیران مجموعه سازمان تامین اجتماعی این موضوع را قبول ندارند، ترازنامه شستا را در معرض دید عموم قراردهند.

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با تاکید براین نکته که فعالیت مدیران این مجموعه به جای تصدی گری باید به سمت سهامداری می‌رفت، گفت: مثلا بانک رفاه که ۱۰۰۰ شعبه دارد و پشتیبان بیش از ۱۵ میلیون بیمه شده است، اما سود حاصله از بانک در سنوات گذشته بسیار رقم ناچیزی است.

وی با اشاره به روند سرفصل های بودجه که برای سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است اشاره کرد و گفت: روند هزینه های درمانی ۲۰۰ درصد، روند هزینه های درمانی غیر مستقیم بیش از ۲۰۰ درصد، هزینه پرسنلی، اداری و تشکیلاتی  ۲۵۶ درصد، افزایش حقوق و مزایا ۲۳۰ درصد کارکنان، هزینه عمرانی غیر ضروری در بخش درمان ۷۲۷ درصد رشد دارد.

یاراحمدیان تصریح کرد اما وصولی حاصل از شستا در سال ۹۲ از ۲۶۰۰ میلیارد تومان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ رسید که آیا این به منزله رونق اقتصادی است؟

وی ادامه داد: بازپرداخت سود تسهیلات کوتاه مدت ۶۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ است که مشخص نیست، این سود از کجا قرار است، تامین شود و این رقم بازپرداخت تسهیلات نیست بلکه سود تسهیلات است یعنی روزانه ۱۶ میلیارد تومان سود تسهیلات را شامل می‌شود و این فاجعه است.

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به تسهیلاتی که در سال ۹۶ باید در سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارکنان و ۴۰۰ میلیارد تومان به بیمه شدگان تسهیلات داده شود، همچنین قرار است  ۵۰۰میلیارد تومان در بخش مسکن اجتماعی هزینه شود که سال گذشته نیز گفتند این رقم هزینه شد، اما نمی گویند این مسکن‌ها کجا احداث شده است.

یاراحمدیان خاطرنشان کرد: مدیرانی که امروز در راس سازمان تامین اجتماعی هستند، اهلیت ندارند و من شفاف عرض می کنم که سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت دولت است.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960220000828

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار