ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

امنیت شغلی به اندازه ایجاد شغل مهم است:

0

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی:

امنیت شغلی به اندازه ایجاد شغل مهم است/ پرهیز از نگاه‌های سیاسی به مسائل کارگری .

رییس فراکسیون کارگری مجلس گفت: سیاست‌های اشتغال باید به گونه‌ای تدوین شود که امنیت‌شغلی در آن جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب که به مناسبت روز جهانی کارگر در برنامه تلویزیونی «تهران بیست» شبکه ۵ سیما حضور یافته بود، با بیان این مطلب اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر مساله امنیت شغلی باید سرلوحه کار قرار بگیرد چراکه هم اکنون پس از مسئله معیشت امنیت شغلی مورد توجه کارگران قرار دارد.

محجوب با بیان اینکه سیاست‌های اشتغال باید به‌گونه‌ای تدوین شود که امنیت شغلی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها باشد، گفت: امنیت شغلی با ایجاد شغل تامین نمی‌شود  و توجه به نظامی که امنیت شغلی بر آن بنیان نهاده می‌شود به همان میزان دارای اهمیت است.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه یک فاصله ۶۰ درصدی بین مزد اسمی و مزد حقیقی وجود دارد، اظهار داشت: مزدی که کارگران در حال حاضر  دریافت می‌کنند تنها پاسخگوی ۱۰ تا ۱۱ روز هزینه‌های زندگی آنان است، از این رو همگام با مساله معیشت و اشتغال باید به امنیت‌شغلی نیز پرداخت. البته امنیت‌شغلی هم‌اکنون در دستگاه‌های رسمی و دولتی بیشتر از سایر بخش‌ها تهدید می‌شود.

محجوب با اشاره به آمار مرکز آمار درباره وجود ۲۵ میلیون کارگر در کشور افزود: براساس آماری که سازمان تامین اجتماعی از تعداد بیمه‌پردازان خود ارایه داده هم‌اکنون ۱۰ میلیون نفر بیمه‌پرداز ثابت وجود دارد و در مجموع ۱۲ میلیون کارگر در حال بیمه‌پردازی هستند که دو میلیون نفر از این تعداد به‌صورت دائمی سابقه بیمه‌پردازی ندارند.

دبیرکل خانه‌کارگر در ادامه با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار کارگر فصلی گفت: این کارگران با توجه به اینکه به‌صورت مقطعی بیمه‌پردازی می‌کنند مشکلاتی در دریافت خدمات بیمه‌ای دارند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه باید مورد توجه مجلس شورای اسلامی باشد این است که نباید دست و پای سازمان تامین اجتماعی را با قوانین متعدد بست و باید روان‌سازی در قانون‌گذاری منظور شود.

محجوب با اشاره به حوادث معدن در کشور گفت: بیشترین حوادث در معادن ذغال‌سنگ به علت ریزش رخ می‌دهد، البته نشت گاز نیز یکی از دلایل انفجار معادن کشور است که متاسفانه امروز دو کارگر در معدن البرز شرقی به همین دلایل کشته و زخمی شدند.

دبیرکل خانه‌ کارگر در پایان با آرزوی هرچه بهتر شدن معیشت کارگران تاکید کرد: اعتلای کارگران به دور از پرداختن به نگاه‌های سیاسی باید مورد توجه باشد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار