ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

عدم اجرای تعطیلی روز کارگر تخلف است:

0
 یک کارشناس بازار کار در گفت‌وگو با فارس:

عدم اجرای تعطیلی روز کارگر تخلف است/ صدور رأی فوری به نفع کارگران در صورت شکایت.

یک کارشناس بازار کار از صدور رأی فوری تخلف برای کارفرمایانی که تعطیلی روز کارگر را اجرا نمی‌کنند خبر داد و گفت: عدم اجرای تعطیلی روز کارگر یعنی ۱۱ اردیبهشت تخلف آشکار از اجرای قانون کار است.

حمید حاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به روز کارگر و لزوم تعطیلی آن بر اساس ماده ۶۳ قانون کار، اظهار داشت:‌روز کارگر در تقویم کاری کشور به عنوان روز کاری تعریف شده چرا که سایر بخش‌های اقتصادی و گروه‌ها در این روز تعطیل نیستند.

وی افزود: این روز فقط مختص کارگران کشور بوده و در صورت اشتغال دستمزد دو روز را دریافت خواهند کرد و به عنوان روز تعطیل در سر کار حاضر خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر کارفرمایی از اجرای دستورالعمل تعطیلی کارگاه در روز کارگر سرپیچی کند، چه ضمانت اجرایی وجود خواهد داشت،‌ گفت: بر اساس ماده ۶۳ قانون کار باید کارفرمایان ۱۱ اردیبهشت را برای کارگران خود تعطیل کنند و کسی نمی‌تواند در این روز از قانون تخطی کنند.

این کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه هیأت‌های تشخیص حل اختلاف در صورت شکایت کارگران مبنی بر عدم محاسبه روز تعطیل فورا رأی به نفع کارگران خواهند داد گفت: ادارات کار به رأی فوری و بدون  قید و شرط پرداخت دستمزد کارگران با ضریب دو برابری را به کارگران خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از اقدامات و برنامه‌ها برای کارگران کشور نهادینه نشده است، افزود: در کشورهای توسعه‌یافته سازمان‌ها و سندیکاهای کارگری اقدام به برگزاری راهپیمایی و تظاهرات می‌کنند و در این روز اجازه حضور در این مراسمات را پیدا خواهند کرد چرا که حق مسلم آنان شناخته شده است.

منبع : http://www.farsnews.com/13960210000729

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار