ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

با کدام محاسبه، دستمزدهای بخور و نمیر را «بالا» توصیف می‌کنند ؟

0

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور :

نگاه صدقه‌ای به مزد محکوم است/با کدام محاسبه، دستمزدهای بخور و نمیر را «بالا» توصیف می‌کنند ؟

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می گوید حساسیت ها در خصوص مزد به عنوان شریان اصلی حیات کارگران هیچگاه کافی نبوده است.

 «مهرزاد موئیدی» عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور  در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: از آنجایی که دستمزد اصلی ترین منبع معاش خانواده‌های کارگری است، حساسیت‌ها در خصوص چگونگی افزایش مزد به عنوان شریان اصلی حیات کارگران هیچگاه کافی نبوده‌است.

وی در توضیح این نکته افزود:  از منظر مزد بگیران افزایش کمی مزد بر تعیین منطقی و عادلانه آن چربیده است، چرا که همواره نزدیک به ایام پایان سال گفته می شود کافرمایان توان پرداخت «دستمزدهای بالا» را ندارند و در مقابل کسی به تثبیت قدرت اقتصادی کارگران توجهی نمی‌کند.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه مشخص نیست با کدام محاسبه و مبنایی دستمزدهای بخور و نمیر را «بالا» توصیف می کنند، تصریح کرد: این  استدلال های مغشوش و بی پایه را می توان در راستای ادامه سیاست های فریز مزدی ارزیابی کرد که در سه سال گذشته پیشنهاد آن به صورت رسمی و غیر رسمی از سوی کارفرمایان دولتی و خصوصی مطرح شده است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس در ادامه افزود: نگاه صدقه ای به مزد و ستیز با افزایش قانونی آن  محکوم است. این نگاه سلبی کارگران را به حاشیه می‌راند و تنها موجب می‌شود که کارگران  از بودن در درون یک نظام حمایتی فراگیر محروم شوند.

موئیدی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط موجود افزایش افسار گسیخته هزینه های زندگی خواب را از چشمان کارگران و خانواده های آنان ربوده است، تصریح کرد: کارگران خواهان دریافت دستمزدهای نجومی نیستند اما حداقل این توقع را دارند که به گونه ای دستمزد دریافت کنند تا مجبور نشوند در کنار کار اصلی و طاقت فرسای خود به کار دوم و سوم مشغول شوند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار