ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دستمزد ۹۶ کارگران به کجا رسید؟

0

نمایندگان کارگری قرار نیست از منافع کارفرمایان دفاع کنند:

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: «کسانی که بیرون از جلسات دستمزد نشستند، برداشت‌شان این است که ما دور هم می‌نشینیم و شیرینی می‌خوریم و یک برگه‌ای را امضا می‌کنیم، اما ما واقعا در جلسات بحث می‌کنیم.»

علی خدایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره آخرین جلسات تعیین دستمزد ۹۶ کارگران اظهار داشت: «ستاد مزد به همراه گروه‌های کارگری و کارفرمایی و دولت کار خود را ادامه می‌دهد و فکر می‌کنم حداکثر یک تا دو جلسه آینده به جمع‌بندی عدد سبد معیشت برسیم.»

وی با بیان این‌که توافق عمده حاصل شده است، در پاسخ به این پرسش که نظر کارگران چه عددی است؟ افزود: «ما امسال یک تعهدی داشتیم که هیچ‌کدام پیش‌فرض نداشته باشیم و با هم حرکت کنیم؛ البته ما یک جلسه برای جمع‌بندی صحبت‌های خود خواهیم داشت.»

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: «امسال همچون سال‌های گذشته کارمزدهای متفرقه در شهرها و استان‌ها نداریم و جمع‌بندی شده که هر سه تشکل عالی کارگری با یکدیگر کارگروه مزد تشکل بدهیم و متفق‌القول در مورد قضیه دستمزد هستیم. این موضوع یک مقدار از تشتت آرا جلوگیری کرده است.»

خدایی متذکر شد: «امیدواریم که به عدد سبد معیشت برسیم و محور مذاکرات روی سبد معیشت باشد.»

وی در ادامه گفت: «منظور ما این نیست که عددی که در نهایت حساب می‌شود، حتما باید همین امسال به عنوان مزد لحاظ شود. اما پیشنهاد ما، توقف نزولی سبد و برنامه‌ریزی برای جبران فاصله است؛ کمااین‌که حتی اگر این فاصله را جبران نکنیم، هر سال با این فرمول جلو برویم و کم‌کم این فاصله کم خواهد شد.»

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: «باید امسال یک روش جدید را پیش بگیریم. خیلی از کسانی که بیرون از جلسات نشستند، فضای گل و بلبلی را ترسیم می‌کنند و برداشت‌شان این است که ما می‌رویم و دور هم می‌نشینیم و در نهایت شیرینی می‌خوریم و یک برگه‌ای را امضا می‌کنیم. ما واقعا در جلسات بحث می‌کنیم.»

خدایی خاطرنشان کرد: «توقع دارم جامعه کارگری بپذیرد که هر سه گروه جدی در رابطه با دستمزد حرکت می‌کند. نمایندگان کارگری نیز قرار نیست از منافع کارفرمایان دفاع کند، چون نماینده کارفرما در جلسات حضور دارد.»

وی گفت: «این‌که می‌گویند در فضای کاملا دوستانه، کارگران به تعیین دستمزد می‌پردازند، اصلا درست نیست.»

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: «روی صحبت من با کسانی است که خود را نماینده کارگران عنوان می‌کنند. اگر دستاوردهای کوچک را نبینیم و تقویت نکنیم، هیچ‌گاه به دستاوردهای بزرگ نخواهیم رسید. دستاوردهای کوچک را باید دید و تقویت کرد.»

خدایی تصریح کرد: «سال ۹۴ بهترین سالی بود که طبق آمار بهترین مزد را براساس نرخ تورم و بقیه مولفه‌ها تعیین کردیم. این حاصل همراهی بود و یک ایستادگی‌ای که منجر شد یک نماینده کارگری در اواخر جلسه حالش بد شد.»

وی عنوان کرد: «منتها برخوردی که بیرون با این نماینده کارگری شد، این بود که کم‌تجربه‌گی نمایندگان کارگری منجر به تصویب مزد ۱۷درصدی شده است.»

نماینده کارگران در شورای عالی کار متذکر شد: «ما با حق کارگران خیلی فاصله داریم و تنها راه کارگران برای رسیدن به حق و حقوقشان، همراهی و هم‌صدایی است.»

منبع : http://www.khabaronline.ir/detail/636975/Economy/market

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار