ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صندوق های بازنشستگی و ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی بین المللی:

0
هفتمین نشست شورای راهبردی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف تبادل نظر درباره چگونگی حضور اثرگذار در گردهمایی «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، هفتمین نشست شورای راهبردی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همت معاونت اقتصادی این وزارتخانه و با حضور مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های مهم زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی و کارشناسانی از سازمان سرمایه گذاری ایران با هدف بررسی و تبادل نظر درباره تامین مالی خارجی و جذب سرمایه گذار خارجی برای پروژه های اقتصادی و تبادل نظر درباره چگونگی حضور اثرگذار در گردهمایی «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» برگزار شد.
حجت الله میرزایی، معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این نشست، با تاکید بر ضرورت تامین منابع مالی خارجی و گسترش همکاری های بین المللی، گفت: با توجه به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توجه به تامین مالی و جذب سرمایه های خارجی، کارگروهی به منظور استفاده از فرصت های پسابرجام در معاونت اقتصادی وزارت کار ایجاد شده است.
میرزایی افزود: گزارش ها و راهکارهای این کارگروه به منظور هم اندیشی و تبادل اطلاعات با هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی تدوین و ارائه می شود تا چگونگی تامین مالی و جذب سرمایه گذاری خارجی برای هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.
وی از حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور و مذاکره با آن ها خبر داد و گفت: از کشورهایی نظیر روسیه، چین و اسپانیا برای همکاری در پروژه های سیمان، پتروشیمی و … با توجه به ابراز تمایل آن ها برای سرمایه گذاری دعوت شده است.
میرزایی تصریح کرد: معاونت اقتصادی وزارتخانه پروژه ها را به سرمایه گذاران خارجی معرفی می کند و ادامه مذاکره و گفت و گوی تخصصی را به خود هلدینگ ها و شرکت های مربوطه واگذار می کند.
معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گردهمایی بزرگ «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» که ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در مصلی تهران برگزار می شود، گفت: در این گردهمایی بزرگ ۲۳ پروژه اقتصادی که تا پایان امسال افتتاح یا به بهره برداری می رسد، برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی معرفی می شود.
میرزایی با بیان اینکه از این میان این ۲۳ پروژه ملی، سه پروژه فولادی مهم وجود دارد، اظهار داشت: خط دوم تولید فولاد خراسان، تولید فولاد شرکت صبا فولاد خلیج فارس از جمله طرح هایی است که در این رویداد بزرگ معرفی می شوند. همچنین افتتاح پروژه های داروسازی رازک، سرمد ابرکوه، صبا فولاد بندرعباس، کشتی سازی اروندان و فولاد بیجار در این گردهمایی انجام می شود.
مهدی نصرتی، مشاور بین الملل معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست به بیان زمینه ها و فرصت های تامین منابع مالی خارجی پرداخت و گفت: دو منبع اصلی و متداول تامین مالی در سطح دنیا شامل بانک های تجاری بزرگ و بین المللی و همچنین انتشار اوراق قرضه شرکتی وجود دارد که اصولا این دو برای شرکت های ایرانی قابل دسترسی نیست.
وی با اشاره به روش های قابل استفاده شرکت ها و هلدینگ های ایرانی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تامین مالی خارجی، تصریح کرد: نخستین مورد، بانک های توسعه ای و سایر نهادهای توسعه ای است. استفاده از فاینانس چین و خطوط اعتباری در حال مذاکره مانند کره، ژاپن، نروژ و چند کشور دیگر، اعتبار فروشنده شرکت های بزرگ و همچنین لیزینگ از جمله راه هایی است که برای تامین منابع خارجی می توان از آن ها استفاده کرد.
نصرتی در ادامه به بررسی چالش های موجود پرداخت و گفت: گارانتی های معتبر، ارتباط با بانک های بین المللی، بانک عامل، مشاورین معتبر بین المللی، روش های مذاکره و زبان بین المللی، مدعیان متفرقه داخلی و خارجی برای فاینانس، پروژه های بانک پذیر، ریسک ارزی و اعتبار شرکت های داخلی برخی از چالش های موجود در مسیر تامین مالی خارجی هستند که باید برای رفع آنها نیاز به برنامه و راهکارهای متعدد است.
وی درباره لزوم توانمندسازی هلدینگ ها نیز اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی، مستندسازی تجربیات، درخواست از شرکت های فعال در این حوزه برای ارائه استراتژی جذب سرمایه گذاری، مشاوره و همکاری در تدوین پروژه های بانک پذیر و ایجاد نظام مدیریت ارتباطات با طرف های خارجی از جمله راهکارها برای توانمندشدن هلدینگ های صندوق های بازنشستگی در این عرصه است.

منبع : http://www.tamin.ir/News/Item/37373/2/37373.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار