ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

باید سبد حداقلی در تعیین حداقل مزد مدنظر قرار گیرد :

0

معاون امور استان‌ها و شهرستان‌های خانه کارگر:

۴۰ درصد عقب ماندگی مزدی داریم / باید سبد حداقلی در تعیین حداقل مزد مدنظر قرار گیرد .

ایلنا: معاون اموراستان‌ها و شهرستان‌های خانه کارگر با تاکید براینکه جامعه‌ کارگری امروز به ۴۰درصد عقب ماندگی مزدی دچار شده،گفت: تورم در سبدحداقلی بالای ۱۷ درصد است و سبد حداقلی شامل ۳۷ کالا است که باید سبد حداقلی در تعیین حداقل مزد مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حسن صادقی معاون امور استان‌ها و شهرستان‌های خانه کارگر که در پنجمین کنگره خانه کارگر در جمع اعضای تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان فارس سخن می‌گفت با اشاره به رشد تشکیلاتی خانه کارگر، اظهار داشت: انقلاب؛ آزادی را برای ما به ارمغان آورد که ما امروز می توانیم مدیریت کشور، عملکرد نمایندگان مجلس و بسیاری از امور را نقد کنیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدا، امام خمینی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: تشکیلات خانه کارگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با انسجام انجمن‌های صنفی و تشکل‌های کارگری در بدنه خانه کارگر شکل گرفت و با همه دولت ها کار کردیم و همه آنها را نقد کردیم چرا که مسائل صنفی را دنبال می‌کردیم و در آن زمان عضو به سمت ما نمی آمد و ما به سمت عضو می رفتیم تا سال ۸۴ که دولت مهرورزی روی کار آمد و گرفتگی و سخت گیری نسبت به تشکیلات خانه کارگر اتفاق افتاد و ناگزیر خانه کارگر سیاست انزواطلبی و مدیریت جهادی را در پیش گرفت و تقویت درون سازمانی را با رویکرد ارائه خدمات از جمله آموزش دنبال کردیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ کارگری کشور با تشریح وضعیت جامعه‌ کارگری و خانه کارگر، افزود: آموزش را در سطوح عالی، متوسط و کوتاه مدت دنبال کردیم و این باعث شد که سیستم عضوگیری ما رونق پیدا کند و در سال ۸۰ تا ۸۱ حدود ۱۵۰ هزار عضو داشتیم و اکنون بیش از ۲ میلیون و دویست هزار عضو داریم.

صادقی گفت: ۵۶ هزار و ۱۷۹ نفر از آموزش‌های کوتاه مدت رایگان خانه کارگر در سال ۸۴ استفاده کردند و آموزش های کوتاه مدت همینطور استمرار پیدا کرد و امروز حدود یک میلیون نفر اعضای خانه کارگر از آموزش های کوتاه مدت رایگان استفاده کرده اند.

وی با اشاره به آموزش‌های خانه کارگر در سطوح عالی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی خانه کارگر حدود ۴۵ هزار نفر فارغ التحصیل را به جامعه صنعت تحویل داده و همچنین دانشگاه اسلامی کار حدود ۱۸ هزار مدیر را تحویل جامعه داده است.

صادقی، ادامه داد: هدف‌گذاری خانه کارگر راه اندازی ۱۲۰۰ سوییت در مدت ۵ سال در کشور بود و اکنون خانه کارگر ۹۷۰ سوییت در شهرهای مختلف کشور دارد که این حرکت استمرار دارد.

وی از توسعه استراحتگاه های خانه کارگر در شهرهای شیراز، اصفهان، تهران و… خبر داد و گفت: در قشم هتل سه ستاره ۷۲ اتاقه را افتتاح کردیم و در تهران نیز هتلی را انشا الله تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهیم رساند.

صادقی با بیان اینکه خانه کارگر با تاکید بر جمله شهید بهشتی « ما شیفتگان خدمتیم و نه تشنگان قدرت» به ارائه خدمات به جامعه کارگری ادامه می دهد، گفت: امیدواریم که این حرکت رو به رشد را در حوزه های آموزشی و رفاهی ادامه دهیم و با حمایت های جامعه کارگری به دنبال آن هستیم که آموزش عالی را همانند آموزشهای کوتاه مدت رایگان کنیم.

این فعال کارگری با بیان اینکه امروز درآمد و هزینه جامعه کارگری با یکدیگر برابر نیست، گفت: کارگران پس از ۳۸ سال که از انقلاب می گذرد نیز درآمد آنها فقط ۶۰ درصد هزینه زندگی را جبران می کند و ۴۰ درصد دچار کسری بودجه هستند.

صادقی با تاکید براینکه جامعه‌ی کارگری امروز  به ۴۰ درصد عقب ماندگی مزدی دچار شده است که آن هم مربوط به این دولت به تنهایی نیست، گفت: مبنای ما در عقب ماندگی مزدی؛ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و نه تورم واقعی و این یعنی کارگران  ۴۰ درصد مزد کم می گیرند و ۴۰ درصد را در یک مدت زمان ۵ ساله محاسبه کنند و به اضافه تورم پرداخت شود و درغیراینصورت فقر هرساله استمرار خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تورم در سبد حداقلی بالای ۱۷ درصد است و سبد حداقلی شامل ۳۷ کالا است که باید سبدحداقلی در تعیین حداقل مزد باید مدنظر قرار گیرد.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید براینکه چالش آینده دولت؛ صندوق تامین اجتماعی است که بایستی بدرستی از این سازمان محافظت شود، بیان کرد: قانون گذاران به این نکته توجه داشته باشند تا سرنوشت تامین اجتماعی به سرنوشتی همانند صندوق فولاد دچار نشود و بار سنگین را بردوش تامین اجتماعی تحمیل نکنید و این سازمان مظلوم واقع شده و نمی تواند حقوق بازنشستگان را بموقع پرداخت کند.

وی در خطاب به وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت قرار بود که خدمات رایگان با  اجرای طرح سیستم ارجاع ، طرح سطح بندی بیمارستانها، پزشک خانواده ، پزشک معین و… انجام شود و چرا این موارد به عنوان پایه های این طرح؛ انجام نشده است؟

صادقی تصریح کرد: جامعه کارگری با اصل موضوع مخالف نیست بلکه مدیریت اشتباه در طرح تحول سلامت مخالف است و این طرح باعث شده که پزشکان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شوند.

معاون امور استان‌های خانه کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه دولت های اصلاحات و مهرورزی گفت: دولت اصلاحات زمانیکه دولت را تحویل دولت مهرورزی داد که راستگویی و رفتار پسندیده بر کشور حاکم بود و همه چیز را نقد می کردیم و توهینی در میان نبود و در ابعاد اقتصادی دولت اصلاحات با رشد ۴.۷ و نرخ تورم ۱۱.۵ درصدی و نرخ بیکاری ۱۰.۷ و ۴.۵ میلیون بشکه صادرات نفت و صندوق ذخیره ارزی ۴۷ میلیارد دلاری  قرار داشت و تنها بدهی دولت ۷۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق ها و بانکها بود و در حوزه سیاست خارجی دولت را به شیوه ای تحویل داد که ما صرفاً با دولت اسراییل مشکل داشتیم و با همه روابط اقتصادی داشتیم و هیچ تحریمی در میان نبود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید این را مدنظر داشته باشیم که کشور در پایان دولت مهرورزی در چه وضعیتی قرار داشته است، گفت: دولت مهرورزی درحالی کشور را تحویل دولت تدبیر و امید داد که بگم بگم ها و سران نظام را به چالش کشیدن در میان بود و دولت آقای روحانی کشوری را تحویل گرفت که کشتی اقتصادی آن به خاک نشسته بود و صادرات نفت به ۵۰۰ هزار بشکه رسیده بود و رشد اقتصادی منفی ۴ درصد و ۳۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی به صندوق بیمه و بانک‌ها بود بنابراین نرخ تورم در طول ۸ سال گذشته به بالای ۵۰ درصد و نرخ بیکاری به ۲۱.۷ رسید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گغت: دولت تدبیر و امید با دست خالی توانست اجماع بین‌المللی علیه ایران را برهم بزند و نتیجه عملکرد دولت را در چهارساله دوم خواهیم دید و با این وجود تشکیلات خانه کارگر کماکان از دولت روحانی حمایت خواهد کرد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار