ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

به جای یارانه، “اختلاس‌” را حذف کنید:

0

گزارش تسنیم از پیام مردم به یک خبر:

به جای یارانه، “اختلاس‌” را حذف کنید.

کاربران تسنیم به “درخواست حذف یارانه ۲۹ میلیون نفر” واکنش‌های جالبی داشته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عادل آذر، رئیس کل دیوان محاسبات کشور اواخر هفته گذشته در تلویزیون حاضر شد و با بیان اینکه طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها باید چهار دهک پردرآمد، یارانه‌های دریافتی‌شان حذف شود، گفت: ۲۹ میلیون نقر باید از دریافت یارانه حذف شوند.

حذف غیر نیازمندان یارانه بگیر هر چند اقدام قانونی بوده و دولت نیز دیر هنگام اما در حال اجرای آن است، ولی در مقام عمل مشکلاتی را ایجاد کرده است. نبود یا نقصان پایگاه‌های اطلاعاتی دقیق، کامل و جامع و شفاف از فعالیت‌های اقتصادی و اداری کشور کار شناسایی غیرنیازمندان را با چالش‌ جدید برای مسئولان روبه‌رو کرده است.گاهی دیده می شود که افرادی به ناحق یارانه شان حذف شده است و گاهی در مقابل می بینیم که افرادی گله از این می کنند تنها منبع درآمد آنها دریافت یارانه است.عده ای هم در جامعه هستند که یارانه را کمکی حقوق خود می دانند و همواره دعا دعا می کنند که از لیست یارانه بگیران حذف نشوند.

هر چند سیاست های اقتصادی دولت از ابتدا با کنترل نقدینگی و کاستن نسبی از دستمزدها نسبت به تورم تا حدودی از شتاب افزایش قیمت ها کاست اما این اقدام به شکلی بر دامنه رکود و تشدید آن هم افزود.

دولت، طی دو سال گذشته با اجرایی کردن فاز دوم و سوم هدفمندی یارانه ها در حالی به گرانی بیشتر تن داد که مردم از نظر اقتصادی در شرایط بسیار شکننده ای به سر می بردند. حذف و محروم ساختن اقشار متوسط جامعه از اقدامات حمایتی دولت، نظیر سبد کالا، قشرعظیم جامعه حقوق بگیر اعم از گارکر، کارمند، معلم، پرستار و غیره را در تنگنای معیشتی شدید تری قرار داد تا جایی که بر خلاف نظر معاون اول رئیس جمهور که اعتقاد بر افزایش قدرت خرید مردم داشت، واقعیت چیز دیگری را نشان می داد. کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم و تشدید رکود، رکودی که تاثیر عمیق آن بیش از همه بخش خصوصی را هدف قرار داده بود، زمینه وابستگی مردم به یارانه ۴۵ هزار تومانی را تشدید کرد.

پس از انتشار خبر عادل آذر مبنی بر اینکه “۲۹ میلیون نفر باید از دریافت یارانه حذف شوند” کاربران زیادی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند که در زیر می بینید.

“یارانه همه اجناس را برداشتند وضعیت اقتصاد را هم همه میدانند یارانه را هم حذف کنید همه بدبخت می شوند، عالی میشود اگر یک روز خودتان را جای مردم بزارید حتی یک روز”

“سلام بر بیچارگانی که یارانه شان را قطع کردند. دیگر بس است آقای عادل نان این مردم  را قطع کردن تا کی؟طبقه مرفه یارانه بگیرند و طبقه محروم را قطع کردند یک بار هم شده کارتان را درست انجام دهید. ”

” واقعاً صرفه جویی در کدام بخش صورت گرفته است؟بهتر و بیشتر اختلاس کنند. خجالت نمی کشید؟ مانع از این همه فساد شوید. این همه فساد و دزدی کی گرفته می شود؟ چرا قدر این ملت را نمی دانید؟”

“اول قبض های آب ، برق و گاز و تلفن را کاهش دهید سپس به فکر قطع یارانه باشید.

” دولت به تدریج همه مردم را حذف خواهد کرد، الان هم در حال فیلم بازی کردن است. دولت از زمان روی کارآمدن تا کنون حدود یک و نیم میلیون در سال ۹۴ و ۹۵ بدهکار است. ”

“اگر یارانه ۲۹ میلیون  نفر را حذف کنید آیا به همان مقدار پول برق، آب، گاز و دیگر حاملهای انرژی را که بالا بردید  پایین می آورید؟!!! ”

” قیمت ها را هم به همان زمان قبل برگردانید…….مثال پژو ۴۰۵ ..باید ۱۴ میلیون شود..پراید ۹ میلیون.پارس ۱۸ میلیون برنج کیسه های ۲۰ هزار تومان

” شما که قرار کلاً یارانه را حذف کنید دیگر چرا زجرکش میکنید، یهو یارانه همه را حذف کنید. همه چیز بی سر و صدا گران شد ولی این یارانه حتی ۵۰۰ تومان هم اضافه نشد.”

“آره آره حذف کنید یک سری ها کم اختلاس میکنند بالاخره زندگیشان خرج دارد”

” با سلام چرا دولت می خواهد بین مردم اختلاف بگذارد این کار پسندیده ای نیست”

“کجاست آن هزاران مدرسه ای که قرار بود از هدفمندی یارانه ها ساخته شود؟”

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/11/18/1318934

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار