ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

درد و دل بازنشستگان از وضعیت سخت معیشت :

0

۲۵ تا ۳۰ سال را به سختی کار کرده اند و با پرداخت حق بیمه به دنبال ساختن آینده ای بهتر بوده اند،‌ اما پس از بازنشستگی و گرفتن مستمری متوجه می شوند حقوق دریافتی آنها هیچ تناسبی با هزینه های جاری زندگی ندارد و سرخورده می شوند.

گروه اجتماعی – ۲۵ تا ۳۰ سال را به سختی کار کرده اند و با پرداخت حق بیمه به دنبال ساختن آینده ای بهتر بوده اند،‌ اما پس از بازنشستگی و گرفتن مستمری متوجه می شوند حقوق دریافتی آنها هیچ تناسبی با هزینه های جاری زندگی ندارد و سرخورده می شوند.

به گزارش افکارنیوز، این حکایت بسیاری از بازنشستگان کشور است که عمری منتظر اتمام طول مدت خدمت بوده و روزشماری کرده اند تا بازنشسته شوند و با خیال راحت سال های باقی مانده از عمر خود را بدون دغدغه سپری کنند اما نمی دانند از این پس مجبورند برای ایجاد تناسب بین دخل و خرج خانواده دوباره به بازار کار برگردند.

کافی است پای درد و دل بازنشستگان بنشینید تا در جریان مشکلات فراوان آنها قرار بگیرید.

روح الله محمدی فرهنگی بازنشسته می گوید: حقوق بازنشستگی کفاف زندگی امروز را نمی دهد.

وی می افزاید: حقوق دریافتی فقط برای مخارج تغذیه خانواده آنهم به صورت حساب شده کافی است.

وی تاکید می کند:‌بیشتر بازنشستگان از مستمری خود راضی نیستند زیرا این مبالغ هیچ سنخیتی با تورم،‌قیمت بالای کالاها و خدمات نداشته و سبب شده تا بازنشستگان چند طبقه زیر خط فقر زندگی کنند.

وی تصریح می کند: دعا می کنم که هیچ یک از بازنشستگان بیمار نشوند زیرا این مستری ها کفاف هزینه ها را اصلا نمی دهد.

مهین ناصری نیز به عنوان یک بانوی بازنشسته می گوید: همه می دانند که بازنشستگان چقدر حقوق می گیرند و این مبالغ کفاف مخارج و هزینه را نمی دهد این در حالی است که با حقوق های ناچیز باید  پسر و دخترمان را نیز به خانه بخت بفرستیم .

وی اضافه می کند:‌ با دریافتی ۲ میلیون تومان و هزینه های بالای زندگی چه کاری می توان انجام داد؟

وی عنوان می کند: به عنوان مستمری بگیر تامین اجتماعی از دولت ومجلس می خواهم از ما حمایت کرده و کاری برایمان  انجام دهند.

علی یک بازنشسته با ۲۷ سال سابقه است؛‌وی می گوید: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوقم محاسبه شده و حقوق دریافتی ام ۷۰۰ تومان است زیرا وام بازنشستگی دریافت کرده و ماهانه ۵۰۰ هزار تومان قسط می پردازم.

وی بیان می کند: یک دختر دانشجو و دم بخت دارم و مستاجر هم هستیم حال شما قضاوت کنید با این حقوق چگونه باید مخارج زندگی را تامین کنم؟

وی تصریح می کند:‌فکر نمی کنم حقوق ماه بازنشستگان حتی کفاف مخارج چند روز زندگی بعضی از مسوولان و … را بدهد در حالی که ما باید با این مبلغ یک ماه را سر کرده و از بسیاری از چیزها صرف نظر کنیم تا مبادا کم بیاوریم.

هستی به عنوان فرزند یک فرد بازنشسته می گوید:  پدرمن یک بازنشسته است باحقوق دریافتی۹۰۰هزارتومان؛ این حقوق دریافتی برای چهارنفراصلاجواب نمی دهد .

وی تاکید می کند: معمولا از پنجم هرماه پولی برای ما باقی نمی ماند و بیشتر این مبلغ صرف پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن وهزینه های مورد نیاز فرزندان دانشجو ومحصل خانواده می شود.

وی می افزاید:‌چگونه مسوولان انتظار دارند تا بازنشستگان با این مبالغ ناچیز بتوانند خانواده خود را اداره کنند؟

یک هموطن دیگر نیز می گوید:‌ من ماهانه یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان مستمری می گیرم که ماهی ۶۰۰هزار تومان اجاره خانه می دهم.

وی می افزاید: ۲ فرزند دارم و برای تامین مخارج زندگی بتازگی مجبور شده ام مسافر کشی کنم.

وی بیان می کند:‌ ای کاش نجومی بگیرها یک ماه جای خود را با ما عوض می کردند.

محمد به عنوان یک بازنشسته می گوید: ‌شماقضاوت کنید با یک میلیون و ۳۰۰هزار دریافتی؛ ۲ دانشجو و یک دانش آموزدر خانه چگونه می توان زندگی کرد.

وی توضیح می دهد:‌برای تحصیل در مدارس دولتی هرسال هزینه هایی مانند هدیه به مدرسه، هدیه به نیروهای خدماتی، کفش، کیف، لباس، خوراک، لوازم جانبی مراکزآموزشی باید پرداخت کنیم.

وی ادامه می دهد: همچنین ایاب وذهاب ،قبوض که چندبرابرحقوق ما افزایش می یابد،هزینه درمان خودم را محاسبه کنید با توجه به اینکه بیمه تکمیلی مناسبی نیز نداریم مجبوریم برایدرمان اقدام نکنیم به طوری که قبل ازماه مبارک رمضان برای من اسکن هسته ای قلب نوشتن تاامروزنتوانستم انجام دهم .

این هموطن بیان می کند: بنده ازکمترین خواسته هام می گذرم تابچه‌ها بتوانند درس بخونند دیگر توان کارکردن بیرون رو هم ندارم؛ حال چگونه با این حقوق این مخارج را تامین کنم.

این موارد تنها بخشی از صحبت ها و گلایه های بازنشستگان نسبت به میزان مستری دریافتی خود است که در واقعیت نیز باید ازدولت پرسید چگونه انتظار دارید افراد جامعه با ۳۰ سال خدمت مفید که جوانی و نیروی خود را صرف آبادانی و پیشرفت کشور کرده اند بتوانند در شرایط کنونی و گرانی افسار گسیخته کالاهای اساسی ، هزینه های بالای بهداشتی و درمانی و … با مستمری حداقل ۸۰۰ هزار تومان تا حداکثر ۲ میلیون تومان گذران زندگی کنند؟‌

این سووال پیش می آید که آیا تدوین کنندگان میزان دستمزدها و مستمری ها دراین جامعه زندگی نمی کنند و نمی دانند هزینه های واقعی گذران زندگی چقدر است که انتظار دارند مردم بااین مبالغ معجزه کرده و حتی از دریافت یارانه ماهانه نیز انصراف دهند؟‌

دولت دائم در تبلیغات متعدد مدعی مهار و کاهش چشمگیر تورم است اما این مساله اصلا در زندگی بازنشستگان هیچ نمود عینی ندارد و متاسفانه هر روز عرصه برای این عزیزان وخانواده هایشان تنگ تر می شود.

چند ماهی بیشتر از عمر دولت یازدهم باقی نمانده و به نظر نمی رسد اتفاق خاصی در زمینه بهبود معیشت بازنشستگان در کشور بیافتد و این عزیزان مجبورند برای تامین مخارج خانواده خود و کسب درآمد بیشتر با وجود بالا بودن سن و نداشتن قدرت جسمانی مناسب به مشاغل کاذب روی بیاروند که این مساله اصلا شایسته شأن بازنشستگان به عنوان گروه سنی سالمند نبوده و کرامت آنها زیر سووال می رود.

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار