ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ارسال پیامک برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه باید با تایید آنان فعال شود:

0

سخنگوی سازمان رگولاتوری ایران در گفت وگو با ایرنا:

ارسال پیامک برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه باید با تایید آنان فعال شود/ سامانه ۱۹۵ برای شکایت.

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران بر ضرورت تایید مشترک برای دریافت خدمات ارزش افزوده پیامکی تاکید کرد و گفت: ارسال پیامک برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه باید با تایید آنان فعال شود.

«جهانگیر اسدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،به مصوبه ۱۴۷کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) برای ارائه خدمات ارزش افزوده پیامکی از سوی اپراتورها که تایید مشترک برای فعالسازی الزامی شده، اشاره کرد و گفت: اجرای این مصوبه برای همه اپراتورها ضروری است.
وی ادامه داد: همانگونه که پیش از این معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان تاکید کرده، رعایت تایید مشترک برای فعال سازی پیامک خواسته اصلی رگولاتوری از اپراتورهای تلفن همراه است.
به گزارش ایرنا، پیشتر «حسین فلاح جوشقانی» معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این باره گفته بود: اپراتور باید در مورد همه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک در مورد ارائه آن از مشترک سوال کرده و در صورت تایید مشترک آن را فعال کند.
وی با بیان این که اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع ‌رسانی، بهداشت و سلامت و تبلیغات در دسته ‌بندی خدمات ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند، افزود: بخش نظارت و اعمال رگولاتوری در اجرای مصوبه ۱۴۷ کمیسیون، در مورد نحوه عضویت مشترکان تلفن همراه در سرویس های خدمات مبتنی بر محتوا حساسیت ویژه‌ای دارد و در صورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترکان در اینگونه سرویس ها، پیگیری های لازم را انجام می‌دهد.
فلاح درباره آگاهی نداشتن مشترکان از عضویت در این خدمات اظهار کرد: برخی پیامک‌های دعوت به عضویت در سرویس ها با متن‌های فریبنده و جذاب مانند شرکت در قرعه‌کشی، شما برنده شدید، شارژ رایگان و … ارسال می‌شود که در دوره‌های گذشته در این پیامک‌ها هیچ اشاره‌ای به عضویت و محاسبه هزینه وجود نداشت و اکنون تعدادبسیار زیادی از مشترکان به این صورت برای دریافت خدمات عضو شده‌اند.
فلاح تصریح کرد: مشترکان تلفن همراه درصورت مواجهه با عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده پیامکی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.195.ir یا تماس با سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ای سی تی ICT ) به شماره ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.
سخنگوی سازمان رگولاتوری درباره روش های جدید کلاهبرداری پیامکی هم گفت: مردم به هیچ عنوان به این پیام ها پاسخ ندهند.
«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در دو روز گذشته از برخورد با ارسال کنندگان پیامک های انبوه و تبلیغاتی که با سیم کارت های شخصی نسبت به ارسال پیامک اقدام می کنند، خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ سیم کارت سلب امتیاز شده است.
وی در حاشیه رونمایی از بیست و دو طرح و پروژه ارتباطی اپراتوراول تلفن همراه و در جمع خبرنگاران در این باره گفت: اقدام برای ساماندهی این موضوع از دو ماه گذشته آغاز شده و با سیم کارت های شخصی که این پیامک ها را ارسال می کنند، برخورد کرده‌ایم.
واعظی درباره ناکارآمدی سامانه ۸۰۰ برای لغو پیامک های تبلیغاتی نیز گفت: عملکرد این سامانه قابل قبول است و به طور مرتب رصد می شود اما اگر مردم نمونه ای دارند که این سامانه کارآمد نبوده و پیامک های تبلیغاتی آنها لغو نمی شود می توانند موضوع را به سامانه شکایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاع دهند تا رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر برخی مشترکان تلفن همراه پیامک هایی را دریافت کرده اند که بدون آنکه عضو سامانه ای خاص باشند این پیامک مبلغی را از حساب آنان کسر کرده است.
جدیدترین گزارش دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد، تا پایان شهریور ماه امسال ۱۵۰ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۵۵۱ سیم کارت تلفن همراه از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور در اختیار مردم ایران قرار داده شده است.
بر اساس این گزارش تعداد ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۳۳ سیم کارت از مجموع سیم کارت های واگذارشده در بازه زمانی مذکور فعال بوده اند و ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه امسال ۹۸٫۷۲ درصد اعلام شده است.
براساس این گزارش تعداد مشترکان پهن باند سیار کشور تا پایان شهریورماه امسال ۲۳ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۷۴۸ مشترک هستند.
اقتصام**۲۰۷۸**۱۵۶۱** تنظیم کننده:محمدمهدی بهرامی **انتشاردهنده: مژگان توانا

منبع : http://news.parseek.com/Url/?id=13541751

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار