ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

یک راهکار ساده برای خروج از بن بست بیکاری :

0

در شرایطی که اشتغال به یکی از جدی ترین دغدغه های خانواده های ایرانی و بخصوص قشر جوان و نوجوان جامعه تبدیل شده ،کسب و کار و اشتغال خانگی از راهکارهای موثر و سازنده برای رفع و تعدیل این معضل به شمار می رود.

به گزارش افکارنیوز، با نگاهی به دغدغه های  فعلی در عرصه اقتصادی،بدون تردید،اشتغال و عارضه بیکاری در صدر مشکلات موجود قرار می گیرد.

به واقع،رفع معضل بیکاری،مرتفع کننده بسیاری از مشکلات جوانان و نوجوانان در جامعه خواهد بود و به تبع در صورت استمرار بحران بیکاری،ظهور و بروز نارسایی های مکرر و عمیقِ متوالی در ابعاد گوناگون، دور از تصور نخواهد بود.

کارشناسان و صاحب نظران عرصه اقتصادی معتقدند،فارغ از پیامدهای تلخ اجتماعی این معضل،مشکل بیکاری تاثیر مستقیمی بر توانمندی اقتصادی خانوارها دارد،زیرا یک فرد بیکار به عنوان عنصری مصرف کننده و فاقد بازدهی،به تدریج توانایی مالی خانواده ها و اقشار آسیب پذیر را تضعیف می کند و تاثیرات این پدیده در کاهش قدرت خرید خانواده و کوچک تر شدن سفره آنها نیز ملموس به نظر می رسد ،زیرا حضور یک فرد بیکار در خانواده،بدون بهره وری کافی،با تحمیل هزینه هایی سنگین همراه می شود و هر آنچه بر تعداد این افراد افزوده شود به همان میزان روند و سیر نزولی بضاعت اقتصادی خانواده ها نیز تشدید و تسریع خواهد شد.

با چنین اوصافی هر اقدام و تصمیم سازنده ای که با کاهش ضریب بیکاری و افزایش فرصت های شغلی همراه شود، امری نکو،ضروری و تعیین کننده به شمار می رود که ثمرات آن به تدریج در توسعه اقتصادی،اجتماعی و حتی فرهنگی جامعه،نافذ و موثر خواهد بود.

در این میان،توسعه کسب و کارهای خانگی از نمونه ایده ها و راهکارهایی به شمار می رود که در صورت همراه شدن آن با تدابیر اصولی و تامین پیش نیاز ها و مقتضیات لازم ،دامنه تعمیق و گستردگی این پدیده نامیمون و منحوس(بیکاری) محدود تر خواهد شد.

مهین خزائی،کارشناس رشته اقتصاد در تشریح مزایایِ کسب و کارهای خانگی اظهار داشت:ثمرات این نوع از فعالیت ها،از زوایای متعددی قابل بررسی است و با درنظر گرفتن جمیع جهات به این واقعیت پی می بریم که هر آنچه در این حوزه شاهد توسعه بیشتری باشیم،بستر و زمینه حصول و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راهبردی اقتصادی کشور به نحو شایسته تری فراهم خواهد شد.

وی افزود:کاهش تردد و رفت و آمد برای حضور در محل کار،صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی،حفظ سلامت زیست محیطی،کاهش مخاطرات و تهدیدات احتمالی که به تبع رفت و آمدهای مکرر روزانه به محل کار ظهور و بروز پیدا می کند تنها بخشی از ثمرات مثبت و سازنده ای است که در سایه اشتغال و کسب و کار خانگی حاصل می شود.

خزائی عنوان کرد:از سوی دیگر،اشتغال در چنین حوزه ای،باعث ایجاد توازن و تعادل در مسئولیت ها و وظایف خانه می شود و ارتباط صمیمی تری میان والدین و فرزندان شکل می گیرد که به تبع در چنین شرایطی شکاف و انشقاق کمتری را در مناسبات درون خانوادگی شاهد خواهیم بود.

وی افزود:از سوی دیگر،فعالیت در صنف ها و مشاغل آزاد،عموما با صرف هزینه های متعددی اعم از رهن، اجاره جابجایی و استفاده از نیروی کار و…همراه می شود که طبیعتا در اکثریت قریب به اتفاق مشاغل خانگی،چنین ضروریات و الزاماتی وجود ندارد و در مجموع با احتساب میزان هزینه کردها با آنچه که به عنوان درآمد به دست می آید بیش از پیش به مقرون به صرفه بودن چنین فعالیت هایی پی می بریم.

کسب مهارت و تجربه در کانون گرم خانواده

محمود صدوقی،یکی از فعالان عرصه مشاغل خانگی در غرب استان تهران در تشریح و واکاوی محاسن و ثمرات حِرَف و مشاغل خانگی گفت:یکی از دستاوردهای ارزنده فعالیت در مشاغل خانگی به آرامش خاطر و کسب مهارت و تجربه ای معطوف می شود که در سایه تعاملات درون خانوادگی و جو حاکم بر مناسبات میان اعضای خانواده حاصل می شود.

وی افزود:به واقع،در چنین بستر و شرایطی،زمینه رشد و تعالی اقتصادی واجتماعی فرد به نحو شایسته تری تامین خواهد شد که خروجی آن در کارآمدی مضاعف اقتصادی غیر قابل انکار است.

این فعال عرصه مشاغل خانگی عنوان کرد:یکی از ظرفیت های بالقوه و ویژه در این عرصه به فعالیت های مرتبط با آثار و تولیدات صنایع دستی باز می گردد که به واقع می توان با حداقل هزینه،به بیشترین بهره وری نیز نائل شد.

صدوقی عنوان کرد:البته کثرت و گوناگونی و فراوانی مشاغل خانگی در بخش های متعدد دیگری نیز قابل توجه است و به واقع تنوع موجود در این حوزهِ فعالیتی،به میزانی متکثر است که هر آنچه زمینه و بستر اشتغال جوانان در این بخش تسهیل شود،تسریع توسعه اقتصادی و رفع موانع اقتصادی خانواده ها نیز با سهولت هر چه بیشتری محقق می شود.

وی در خاتمه یادآور شد:البته حُصولِ چنین توفیقاتی صرفا با نظریه پردازی امکان پذیر و میسر نخواهد شد و باید با اتخاذ تدابیری ویژه،بستر لازم برای فروش و عرضه این تولیدات نیز فراهم شود و در این میان،نقش دولت و دستگاه های متولی و ذیربط در تضمین خرید این محصولات بسیار کارآمد خواهد بود،امری که در بسیاری از کشورهای غربی و …نیز این سازوکار در حال اجرا،پیگیری و حصول است و با اتکای به چنین رویه و راهکاری نه تنها بر بسیاری از مشکلات اقتصادی غلبه کرده اند بلکه در راستای افزایش قدرت اقتصادی خود نیز گام های ارزنده ای را برداشته اند.

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار