ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وزارت کار اراده‌ای برای منصفانه کردن مزد ندارد:

0

مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگری در گفت‌وگو با فارس:

دعوت گزینشی از تشکل‌ها برای نشست‌های تعیین دستمزد/ وزارت کار اراده‌ای برای منصفانه کردن مزد ندارد.

مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگری با انتقاد از عدم برگزاری نشست‌های تعیین دستمزد، وزارت کار در دو هفته گذشته گفت:‌ این نشست‌ها بازهم با اعمال نظر موقتی دولت مهندسی شده است.

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به اینکه میلی برای تشکیل کمیته‌های تخصصی دستمزد از سوی مسئولان وزارت کار وجود ندارد، اظهار داشت:‌ در حالی به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم که کمیته تعیین دستمزد قرار بود هر ۱۵ روز یکبار تشکیل شود، اما به بهانه‌های مختلف تاکنون تأخیر داشته است.

وی ادامه داد: دعوت‌نامه‌های مربوط به جلسه‌ها قرار بود برای تشکل‌ها ارسال شود، اما این اتفاق رخ نداد و تنها این دعوت‌نامه به یکی از تشکلات ارسال شده بود که برای خودش جای تعجب دارد.

توفیقی افزود: پس از ارسال این دعوت‌نامه معمولاً از سوی دفتر مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار به صورت تلفنی نیز هماهنگی‌هایی انجام می‌شد، اما با ارائه این دعوت‌نامه تنها به یک تشکل خاص، مهندسی شدن این نشست‌ها را به ذهن متبادر می‌کند.

مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگری گفت: میلی بر انجام اقدامات که به صورت علمی و ریشه‌ای برای تعیین دستمزد برخلاف شعارهای وزارت کار وجود ندارد و همان شیوه چانه‌زنی فرسایشی مدل مطلوب وزارت کار است.

این فعال کارگری با تأکید بر اینکه اوضاع دستمزد کارگران در سال‌های گذشته بحرانی شده است، گفت: وجود به‌هم‌ریختگی توازن و تعادل خانوارها به دلیل برخورد ناصواب دستمزد روزبه‌روز بدتر می‌‌شود و وزارت کار اراده‌ای برای منصفانه کردن دستمزد ندارد، در حالی که یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور تعیین مزد منصفانه بود.

وی گفت: مزدی که به دلیل رضایت مقطعی صاحبان سرمایه و دولت کارفرمایی سرکوب‌شده که تنها در سقوط قدرت خرید خانوارها و زیر خط فقر بودن آنها شد، وضعیت بحرانی کارگران را تشدید کرد. بنابراین وزارت کار به‌دنبال شعارهای عوام‌ فریبانه خود به وظایفش عمل نمی‌کند.

توفیقی عدم برقراری دستمزد عادلانه، عدم ایجاد توازن، عدم رساندن قدرت خرید بازنشستگان تأمین اجتماعی به خط سازمان بازنشستگی کشوری و کاهش ضریب پوشش و سهم درمان سازمان را نتیجه عملکرد ضعیف سه سال گذشته دولت عنوان کرد و گفت:‌ عدم رعایت سه‌جانبه‌گرایی، عدم نظارت بر ایمنی بنگاه‌ها، کاهش سطح امنیت شغلی کارکنان و در ادامه بی‌نتیجه ماندن درخواست اصلاحیه قانون کار از مجلس، ضعف‌های وزارت کار است.

مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگری همچنین به دخالت دولت در امور تشکل‌های کارگری برخلاف مقاوله‌نامه‌های ILO خبر داد و گفت: این دخالت‌ها در حالی انجام می‌شود که وزارت کار جزو هیأت رئیسه سازمان جهانی کار است و عدم پذیرش مقاوله‌نامه‌های ۸۷ و ۹۸ بار حقوقی سنگینی دارد.

وی گفت: در این دو مقاوله‌نامه صراحتاً حق تشکیل تشکلات آزاد و اعتراضات صنفی برای کارگران اعلام شده است.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951109001164

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار