ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رشته های دانشگاهی که ۲۰ سال دیگر هیچ آینده ای ندارند!

0
پیش‌بینی می‌شود با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از رشته‌های دانشگاهی کارایی خود را از دست داده و طی سال‌های آینده منسوخ شوند.

تیتر۲۰ – مشاوران تحصیلات دانشگاهی معتقدند که جوانان هنگام انتخاب رشته باید به آینده شغلی و مدرک تحصیلی خود فکر کنند تا بعد از فارغ التحصیلی دچار مشکلاتی چون بی‌کاری و بی‌میلی به مدرک تحصیلی‌شان نشوند.

این فکر به ذهن کمتر کسی خطور می کرد که زمانی روبات های انسان‌نما کارهای مختلف را انجام دهند و انقلابی بزرگ در صنعت نرم افزار و هوش مصنوعی ایجاد شود.
هم‌اکنون در دنیا شاهد یک تحول و جهش علمی بزرگی هستیم که بر اساس آن نیروی تحصیل کرده بیش از پیش باید مباحث علمی را به صورت تخصصی فرا گیرند تا بتوانند در حوزه کاری‌شان موفق شوند.
از یک طرف، آموزش و پرورش نقش اساسی و پررنگی در انتخاب درست رشته های دانشگاهی توسط دانش آموزان دارد. از سوی دیگر، دانش آموزان برای انتخاب درست رشته های دانشگاهی باید نسبت به سیر پیشرفت علم در دنیا آگاهی کامل بدست آورند تا از علم دنیا به واسطه رشته انتخابی خود عقب نمانند.
از این رو، بر آن شدیم برخی رشته‌های دانشگاهی را معرفی کنیم که به نظر می‌رسد تا ۲۰ سال آینده به طور کامل منسوخ شوند.
**حسابداری
پیش‌بینی می‌شود این رشته چند سال آینده در میان مردم و شرکت های کوچک هیچ جایگاهی نداشته و افراد با استفاده از نرم افزارهای حسابداری چون هلو بتوانند کارهای مالیاتی خود را انجام دهند.
**مهمان‌نوازی و گردشگری
این رشته در قدیم بسیار طرفدار داشت ولی در حال حاضر با گذاشتن کیوسک های راهنما و ارائه نقشه شهر و جاهای دیدنی شهرها این رشته در حال خارج شدن از لیست علاقه‌مندی دانشجویان است.
همانطور که می‌دانید، نیاز به میز هتل و آژانس های مسافرتی در هتل های بزرگ به واسطه فناوری های نوین از بین رفته است.
**مشاوره حقوقی
بسیاری از وظایف و عملیات مشاوران حقوقی با کامپیوتر انجام می شود و نرم افزارهای زیادی در بازار موجود است که می توانند به صورت هوشمند مشاوره حقوقی ارائه دهند و این نرم‌افزارها روز به روز در حال پیشرفت هستند.
**علوم ارتباطات
امروزه اخبار از تلویزیون به کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی وارد شده‌اند به طوری که تماشای اخبار از طریق تلویزیون در حال منسوخ شدن است.
گفتنی است؛ مشاغلی چون نسخه‌پیچی دارو نیز رو به نابودی بوده به طوری که در برخی از داروخانه های دنیا تکنولوژی روبات به کمک مردم آمده است و وظیفه تهیه و بسته بندی داروهای بیماران را بر عهده دارد. پیش‌بینی شده است در آینده نه چندان دور تمام داروخانه ها به این سیستم مجهز شده و رشته نسخه پیچی و داروسازی منسوخ شود./باشگاه خبرنگاران
businessinsider
afrilaugh
منبع: http://titre20.ir/fa/news/10323

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار