ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارتهای اعتباری بی استفاده باطل می شود :

0

در مقررات ابلاغی بانک مرکزی در خصوص کارت های اعتباری به این نکته اشاره شده است که؛ اگر ۶ ماه از این کارت استفاده نشود بانک عامل موظف است تا آن کارت را مسدود کند و دارنده کارت باید با مراجعه به بانک نسبت به فعالسازی مجدد آن اقدام کند.

به گزارش افکارنیوز، مسعود خاتونی رئیس اداره انفورماتیک بانک ملی در خصوص کارت های اعتباری صادر شده از سوی این بانک گفت: طبق آخرین آمارها ۲۳۵  هزار و ۵۷۱ کارت اعتباری از سوی بانک ملی صادر شده است که از این تعداد بیش از ۱۹۰ هزار کارت برنزی، نقره ای و طلایی در شبکه فعال بوده و طبق دستورالعمل بانک مرکزی و براساس اعتبارات اختصاص یافته صادر شده است.
وی ادامه داد : دریافت کارت های اعتباری نیز مانند تسهیلات دارای مراحل قانونی، دستورالعمل و همچنین نیازمند تضامین خاص بوده و از طرفی صاحبان این کارت ها می توانند در چندین دوره از آن بهره مند شوند.
خاتونی تصریح کرد: در مقررات ابلاغی بانک مرکزی در خصوص کارت های اعتباری به این نکته اشاره شده است که؛ اگر ۶ ماه از این کارت استفاده نشود بانک عامل موظف است تا آن کارت را مسدود کند و دارنده کارت باید با مراجعه به بانک نسبت به  فعالسازی مجدد آن اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین کارت اعتباری هم از لحاظ  تعداد و هم به جهت میزان مبلغی توسط بانک ملی در شبکه بانکی صادر شده، ادامه داد: حدود ۷۵ درصد کارت های اعتباری صادر شده توسط بانک ملی صورت پذیرفته است.
رئیس اداره انفورماتیک بانک ملی با بیان اینکه برخی از کارت ها توسط سازمان ها و ارگان ها به افراد داده شده است، اظهار داشت: طبق آمار با کارتهای اعتباری که توسط ارگان ها سفارش داده شده  خرید چندانی صورت نگرفته است.
وی در پایان تاکید کرد: دارندگان کارت های اعتباری باید به دستورالعمل استفاده و مقررات آن واقف باشند و در صورت هرگونه مشکل به یکی از شعب بانک مراجعه نمایند.
منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار