ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حال صنعت خوب نیست :

0

«افکارنیوز» بررسی کرد؛

حال صنعت خوب نیست .

آمارها نشان می‌دهد که هنوز آثار رشد اقتصادی روی صنعت نمایانگر نشده است؛ اگرچه برخی از کارشناسان، دلیل ورشکستی این کارخانه‌ها را مدیریت غلط دولتی و بعضا خصوصی بر این کارخانه‌ها می‌دانند.

گروه اقتصادی- در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت از وضعیت رو به بهبود صنعت می‌گوید و این‌که اغلب صنایع کشور از رکود خارج شده‌اند و تولید در حال افزایش است، اما گزارش‌ها از روند تعطیلی کارخانه‌های قدیمی کشور حکایت دارد.

به گزارش افکارنیوز، به تازگی گزارشی مبنی بر تعطیلی کارخانه قدیمی دیگر کشور منتشر شده است. طی روزهای گذشته مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعطیلی کارخانه آزمایش خبر داد و در این خصوص گفت: «این کارخانه در تهران تعطیل و ماشین‌آلات آن به کارخانه آزمایش مرودشت منتقل شده است.

در این شرایط، آمارهای دولتی از افزایش نرخ رشد اقتصادی خبر می‌دهد. بنا به اظهارات علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد، اقتصاد ایران در شرایط کم‌نظیر قرار دارد. وی هفته گذشته عنوان کرد: در فصل اول سال‌جاری شاهد دستیابی به رشد ۵.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی نسبت به سال قبل بودیم؛ ضمن آنکه در فصل دوم تولید ناخالص داخلی کشور در قیاس با تابستان ۹۴ معادل ۹.۲ درصد رشد داشته است. مجموع رشداقتصادی ۶ماهه اول ۹۵ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد رشد اقتصادی ۷.۴ درصد بوده است.

این آمارها نشان می‌دهد که هنوز آثار رشد اقتصادی روی صنعت نمایانگر نشده است؛ اگرچه برخی از کارشناسان، دلیل ورشکستی این کارخانه‌ها را مدیریت غلط دولتی و بعضا خصوصی بر این کارخانه‌ها می‌دانند.

در این راستا هاشمی، مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت  می‌گوید: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر این است که کارخانه‌های مربوطه را طبق همکاری مشترک با شرکت‌هایی که به تکنولوژی‌های روز دنیا دسترسی دارند، وصل کند و در نهایت با همکاری دو طرف مابین شرکت‌های خصوصی داخلی متقاضی و خارجی دارای تکنولوژی فعالیت مشترک صورت گیرد تا بتوانیم لوازم خانگی به روز را در کشور تولید کنیم.

این مدیریت ناکارآمد دولتی فقط به فکر مونتاژ برای رسیدن به کیفیت جهانی است و هیچگاه نتوانسته با ایجاد طرح‌های جدید با تکنولوژی روز رقابت کند؛ مشکلی که متاسفانه در بیشتر واحدهای صنعتی کشور دیده می‌شود.

منبع : http://www.afkarnews.ir

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار