ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

زمان یکسان‌ سازی نرخ ارز :

0
معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی باید بهتر شود، گفت: هر زمان روابط بانکی با دنیا عادی شود، در آن زمان یکسان‌سازی نرخ ارز قابل انجام است.

ایران اکونومیست

به گزارش ایران اکونومیست؛ غلامعلی کامیاب با بیان اینکه مدیریت ذخایر ارزی کشور، سیاست‌گذاری، مقررات و عملیات ارزی در معاونت ارزی بانک مرکزی دنبال می‌شود، گفت: در این بخش از بانک مرکزی دو پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف شده که یکی از آنها یکسان سازی نرخ ارز است که باید گفت مطالبه مجلس، دولت و کل نظام است.

معاون ارزی بانک مرکزی اظهارداشت: در بانک مرکزی و معاونت ارزی نیز این اعتقاد وجود دارد. در عین حال، پروژه دیگری با عنوان جذب ۱۰ میلیارد دلار خط اعتباری برای تامین مالی پروژه‌ها دنبال می‌شود.

کامیاب پیگیری نوسانات ارزی و مدیریت در بازار ارز را از مسئولیت‌های معاونت ارزی برشمرد و افزود: تغییرات فعلی بازار ارز تا حدودی طبیعی است ولی در یک مدت کوتاهی نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها از جمله یورو، فرانک سوئیس، ین ژاپن، یوآن چین، روبل روسیه و … تقویت شد که این افزایش در برابر برخی ارزها قابل توجه بود.

وی خاطرنشان کرد: تقویت دلار در برابر ین ژاپن در یک دوره کوتاه ۱۱ درصد و در برابر یورو نیز ۷ درصد بود. از سویی نرخ ارز در ایران نیز افزایش یافت و در بازار ایران نیز تقویت دلار اثر گذاشت.

این مقام مسئول در بانک مرکزی از آمادگی این بانک به منظور یکسان سازی نرخ ارز خبر داد و گفت: هر چند پس از برجام روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی به نسبت زمان تحریم‌ها بهبود یافته ولی هنوز شرایط به نحوی است که انتظار داریم، روابط بهتر شود.

کامیاب تصریح کرد: روابط باید با بانک‌های دنیا عادی شود و در آن زمان می‌توان یکسان سازی نرخ ارز را دنبال کرد و قابل انجام است.

منبع : http://iraneconomist.com/fa/news/141523

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار