ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وزارت کار خواستار مستندات مکتوب کارگران و کارفرمایان درباره افزایش مزد ۹۶ شد:

0

تسنیم خبر می‌دهد:

وزارت کار خواستار مستندات مکتوب کارگران و کارفرمایان درباره افزایش مزد ۹۶ شد.

درحالی شب گذشته سومین جلسه کمیته مزدی برگزار شد که وزارت کار با توزیع فرم هایی بین شرکای اجتماعی خواستار پیشنهادات و مدارک آنها برای افزایش مزد ۹۶ شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سومین جلسه کمیته تخصصی مزد شب گذشته بدون حضور معاون روابط کار و با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان و نماینده وزارت کار در محل این وزارتخانه برگزار شد.

اما با توجه به اینکه هر ساله هنگام تعیین مزد شرکای اجتماعی اعداد و ارقامی را در تعیین سبد غذایی خانوار مشخص می کردند ضرورت داشت تا مرجعی به صورت رسمی مشخص کند که در تعین دستمزد چه ملاک هایی مد نظر است.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه تبصره ۲ ماه ۴۱ قانون کار بر تأمین معیشت خانوار تأکید دارد، باید ملاک های تعیین معیشت در سبد خانوار مشخص شود. در همین راستا نماینده انستیتو تغذیه در کارگروه بررسی مزد ۹۶ شب گذشته حضور داشت و توضیحاتی در این باره ارائه کرد. همچنین با توزیع  فرم هایی مشخص درباره معیار تعیین معیشت مقرر شد تا نمایندگان کارگران مباحث را بررسی و نتیجه را در جلسه های بعدی مزدی ارائه دهند.

یکی از نمایندگان حاضر در این جلسه بیان می کند:  با توجه به تبصره دوم ماده ۴۱ قانون کار درباره تشکیل سبد معیشت خانوار ۳٫۵ نفری کارگران، نماینده انستیتوی تغذیه از سوی وزارت کار در این جلسه دعوت شده بود تا گزارش‌های رسمی و علمی پیرامون میزان تغذیه لازم برای کارگران و خانواده آنان  بیان کند. نماینده انستیتو تغذیه گزارشی درباره میزان کالری مورد نیاز کارگران در محل کار و اینکه شامل چه ترکیباتی باشد، ارائه کرد که در نشست‌های بعدی با تحقیقات لازم مورد توافق قرار خواهد گرفت، به طور مثال  میزان کالری مورد نیاز یک خانوار کارگری در یک ماه مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مواردی که در جلسه دیشب پیش آمد توزیع فرم هایی از سوی وزارت کار برای نظرسنجی از شرکای اجتماعی درباره پیشنهادهای افزایش مزد ۹۶ بود. زمان جلسه بعدی هنوز مشخص نیست و از سوی وزارت کار تعیین می شود.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/10/14/1286374

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار