ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رشد گرایش به مهارت آموزی در کشور و فروکش کردن تب مدرک‌گرایی:

0

رئیس انجمن کسب و کار ایران خبر داد:

رشد گرایش به مهارت آموزی در کشور و فروکش کردن تب مدرک‌گرایی.

رییس انجمن کسب و کار ایران با اشاره به کاهش آمار داوطلبان کنکور ٩۵ نسبت به ۹۴ و همچنین ریزش ۱۲۰ هزار نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ٩۶ دانشگاه آزاد، تصریح کرد : این کاهش آمارها به دلیل گرایش جامعه دانشگاهی به سمت فراگیری آموزش‌های مهارتی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هادی سیاری با اشاره به تصویب بند ۴ ماده ۴ لایحه برنامه ششم توسعه ، در کمیسیون تلفیق مجلس آنرا بیانگر اهمیت دولت و مجلس به مقوله مهارت آموزی درهمه نهادهای دولتی و غیر دولتی دانست و اظهار کرد: با همکاری آموزشگاه‌های مهارتی، صنایع و دانشگاه‌ها، مهارت گرایی به تدریج جایگزین مدرک گرایی شود.

وی افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی در برنامه ششم را حرکتی شایسته عنوان کرد و با اشاره به آغاز ثبت‌نام دوره‌های MBA و DBA برای کارآفرینان و متخصصان کسب و کارهای مختلف گفت: جوانان مهارتی و آموزش دیده، کاپیتان‌های اقتصاد کشور هستند که با ارائه الگوهای مهارتی و کاربردی می توانند افراد را به تکاپوی علمی وا داشته و با خلق ایده‌های جدید و کارآفرینانه آنها را جذب بازار کار کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که از طریق فرآیندهای بخش خصوصی آموزش می بینند، زودتر جذب بازار کار شده و در جهت ارتقا و پیشرفت خود بیشتر تلاش می‌کنند ، اضافه کرد: با لغو تحریم‌ها فرصت بیشتری برای رونق کسب و کار فراهم و نیاز به تحقیق و آموزش و کسب علم ، بیش از گذشته احساس می شود.

رییس انجمن کسب و کار ایران با اشاره به اظهارات اخیر مشاور عالی سازمان سنجش مبنی بر کاهش آمار داوطلبان کنکور ٩۵ نسبت به ۹۴ و همچنین ریزش ۱۲۰ هزار نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ٩۶ دانشگاه آزاد، تصریح کرد : این کاهش آمارها به دلیل گرایش جامعه دانشگاهی به سمت فراگیری آموزش‌های مهارتی است که برنامه ششم توسعه نیز بندهایی را به آن اختصاص داده و بدین معنی است که دانشجویان ، مدیران ، مسئولان و همه دست اندرکاران کسب و کار ، مهارت آموزی را بر مدرک گرایی ارجحیت داده و به دنبال خلق ایده های نوین و کارآفرینانه از سوی فارغ التحصیلان هستند که به ویژه درپساتحریم بتواند به رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر بیانجامد و ورود دانش آموختگان به بازار کار را تسهیل کند.

سیاری تاکید کرد: درشرایط فعلی کسب و کار، آموزش مدیرانی توانا برای خلق فرصت های کسب و کار و مهارت آموزی سرمایه های انسانی ، توسط مجموعه های خصوصی کشور ، فرصتی بی نظیر را برای فعالان اقتصادی در پسا برجام رقم می زند.

وی افزود: مدیران مهارت آموخته با تحلیل درست از تاثیر کاهش قیمت نفت و نوسانات طلا و نرخ ارز و مدیریت دربرقراری روابط بانکی ایران با جهان، می توانند هزینه های سنگین مالی بنگاه های اقتصادی را کاهش داده و با تفکراستراتژیک دانش بنیان خود، تغییرات بازار را پیش بینی و نوسانات را مدیریت کنند که نهایتا به حضور هوشمندانه مدیران در عرصه اقتصاد منجر شده و در انتها سبب تسریع در روندجهانی شدن برای توسعه پایدار کشور و بهره مندی از فرصت های اقتصادی می شود.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/10/11/1283051

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار