ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

این کارها را هرگز نباید با پول تان انجام‌دهید:

0
صد البته فهرست کارهایی که نباید با پول تان انجام‌دهید بیشتر از این ۱۱ مورد است، اما به‌هرحال همیشه باید از جایی شروع‌کرد.

صد البته فهرست کارهایی که نباید با پول تان انجام‌دهید بیشتر از این ۱۱ مورد است، اما به‌هرحال همیشه باید از جایی شروع‌کرد. برای این‌که کمی راهنمایی‌تان کرده‌باشیم، از کارشناسان اقتصادی خواستیم توصیه‌های خودشان برای امنیت مالی و جلوگیری از فریب‌خوردن را با ما به‌اشتراک‌بگذارند.

در اینجا به این ۱۱ توصیه برای جلوگیری از فریب خوردن و ایجاد امنیت مالی اشاره شده است.

۱.ضامن وام کسی نشوید

میشل شرودر گاردنر که وبلاگ‌نویس اقتصادی است می‌گوید هرگز نباید ضامن وام کسی بشوید مگر این‌که آن‌قدری پول داشته‌باشید که در صورت امکان بتوانید وام را به‌صورت یکجا بازپرداخت‌کنید. او می‌گوید: “حقیقت این است که شما هیچ‌وقت نمی‌دانید آیا آن شخص تک‌تک قسط‌ها را پرداخت می‌کند یا نه، پس بهتر است برای شرایط ناگوار هم آماده‌باشید.”

۲.مراقب خرج‌های بی‌حساب‌وکتاب باشید

صدالبته می‌توانید خرید چیزهایی را توجیه‌کنید که نیازشان ندارید، اما در نهایت این امر باعث می‌شود نتوانید آینده‌ی اقتصادی مطمئنی برای خودتان بسازید. یکی از پایه‌های ثروت‌سازی، خرج‌کردن کم‌تر از درآمد است. کتی کورتیس، مشاور اقتصادی، می‌گوید پس‌انداز و سرمایه‌گذاری باید یکی از اولویت‌های شما باشد تا راحت‌تر بتوانید هزینه‌های دانشگاه فرزندان‌تان را بپردازید و در دوران بازنشستگی زندگی مناسبی داشته‌باشید.

۳.در مسافرت با خودتان پول نقد نبرید

بی‌شک استفاده از پول نقد بهتر از مواجه‌شدن با صورت‌حساب‌های طویل کارت‌های خرید است. با این حال، به‌همراه‌داشتن مقادیر زیاد پول در مسافرت می‌تواند به پیش‌آمدن موقعیت‌های ناگواری منجر شود.

کورتیس می‌گوید ممکن است پول‌تان را گم‌کنید یا جیب‌تان را بزنند، که البته در مناطق توریستی شلوغ چندان هم غیرمحتمل نیست. او استفاده از چک‌پول مسافرتی یا کارت نقدی را به‌عنوان جایگزین پول نقد پیشنهاد می‌دهد. هر دوی این روش‌ها امکان استرداد پول در صورت گم‌شدن یا دزدیده‌شدن چک‌پول یا کارت را فراهم‌می‌کنند.

۴.پشت تلفن همراه به کسی اطلاعات ندهید

معمولا سازمان‌های معتبر پشت تلفن همراه از شما تقاضای کمک مالی می‌کنند. شوربختانه اما کلاهبرداران هم به‌سادگی می‌توانند با همین روش از حامیان مالی خیرخواه اخاذی‌کنند. کورتیس می‌گوید هیچ‌گاه شماره‌ی کارت‌تان را پشت تلفن همراه به کسی نگویید. به‌جای آن از فرد تقاضاکننده بخواهید اطلاعات مورد نظر را برای شما ایمیل‌کند. آن‌وقت می‌توانید درباره‌ی موسسه‌ی مذکور تحقیق‌کنید و ببینید معتبر است یا نه.

دادن شماره‌ی کارت خود به آدمی که او را نمی‌شناسید ممکن است به کلاهبرداری یا سرقت هویت منجر شود؛ مصیبتی ناگوار و پرهزینه.

۵.وقتی احساساتی شده‌اید خرید نکنید

بهتر است زمانی‌که حال خوشی ندارید خرید نکنید چون تمایل‌خواهید داشت بیشتر هزینه‌کنید. از فروشنده‌های سمج هم دوری‌کنید؛ نگذارید آنها شما را به خرید چیزی که نمی‌خواهید ترغیب‌کنند.

ممکن است به کمی نیروی کمکی احتیاج‌داشه‌باشید، اما کمک‌گرفتن از همکاری که عاشق خریدکردن است برای شما هزینه‌بر خواهدبود. راه‌های دیگری هم وجود دارند که بدون خرج‌کردن پول می‌توانید شاد باشید. گرفتار چاپلوسی نشوید. کورتیس می‌گوید بر مبنای نیاز و بودجه‌تان تصمیم‌بگیرید.

۶.از صندوق بازنشستگی‌تان خارج‌نشوید

استر کیم از شرکت فور آس آل –که برای کسب‌وکارهای کوچک طرح‌های بازنشستگی تدوین‌می‌کنند – معتقد است خارج‌شدن از صندوق بازنشستگی یکی از بدترین تصمیم‌های مالی است که می‌توانید بگیرید.

بسیاری از شرکت‌ها به‌صورت پیش‌فرض کارکنان را در صندوق‌های بازنشستگی عضو می‌کنند. از عضو شدن در این صندوق‌ها اطمینان حاصل‌کنید و هر ماه بیشتر از مقدار پیش‌فرض به آن پول واریز کنید. در وهله‌ی بعد درصد مشارکت‌تان را هر سال افزایش‌دهید.

۷.همه‌ی حقوق‌تان را خرج‌نکنید

پول نقد می‌تواند به‌طرز خطرناکی وسوسه‌انگیز باشد. باربارا فریدبرگ، کارشناس اقتصادی، معتقد است اگر همه‌ی حقوق‌تان را از بانک بگیرید، “به‌احتمال بسیار زیاد تمام آن را خرج‌خواهیدکرد.”

او می‌گوید: “حتی بهتر است بخشی از حقوق‌تان را به‌صورت خودکار به یک حساب پس‌انداز بازنشستگی و بقیه‌ی پول را مستقیما به یک حساب بانکی واریز کنید.”

یکی از مزایای طرح‌هایی چون صندوق‌های بازنشستگی این است که پول به‌صورت خودکار از حقوق شما کسر و سرمایه‌گذاری می‌شود، و چون پول را نمی‌بینید آن را خرج‌نمی‌کنید.

۸.پول‌تان را بیش از حد صرف تملک سهام شرکت نکنید

زاژاک می‌گوید خرید سهام شرکت می‌تواند گزینه‌ی افزوده‌ی خوبی برای افزودن به سبد سهام‌تان باشد، اما پول خیلی زیادی روی آن سرمایه‌گذاری‌نکنید. اگر شرکت شما چرخش نزولی داشته‌باشد، ممکن است سرمایه‌تان، شغل‌تان و بیمه‌ی سلامت‌تان را همزمان از دست بدهید. او می‌گوید بهترین کار این است که تنها ۱۰ درصد ثروت‌تان را به سهام شرکت اختصاص‌بدهید.

۹. از حوزه‌های مالی خاص دوری‌کنید

پیشنهادهای تشویقی با بهره‌ی کم یا بدون بهره برای خرید محصولات بزرگ می‌توانند معامله‌های خوبی برای شما باشند – البته فقط تا زمانی‌که متوجه‌شوید بیشتر از چیزی که انتظار داشتید پرداخته‌اید. این همان چیزی است که بر سر گریسون بیل آمد؛ کارآفرین و نویسنده‌ی یک وبلاگ شخصی در حوزه‌ی اقتصاد.

او می‌گوید: “پول‌تان را صرفا به‌دلیل هزینه‌ی ماهانه‌ی اندک برای یک وسیله‌ی نقلیه‌ی جدید، یا آن‌طور که برای من پیش‌آمد یک واترکرافت، خرج‌نکنید. من صرفا با گوش‌دادن به یک تبلیغ رادیویی که می‌گفت با پرداخت ۶۹ دلار در ماه می‌توانید صاحب جت‌اسکی شوید، ۱۰ هزار دلار برای چیزی هزینه‌کردم که در حالت عادی توان خریدش را نداشتم. اما چیزی که من در آن زمان متوجه‌اش نشدم این بود که این نرخ تنها برای دو سال پابرجا است و پس از آن باید بهره‌ی عطف به ماسبق را هم با توجه به میزان وام دریافتی پرداخت می‌کردم. اگر تنها به میزان پرداخت ماهانه‌تان توجه‌کنید، این‌جور معامله‌ها می‌توانند شما را ویران‌کنند. حساب‌وکتاب کنید و همه‌ی جزییات قرارداد را مطالعه‌کنید. این شرکت‌ها با قسط‌های ماهانه‌ی اندک نظرتان را جلب‌می‌کنند، اما در نهایت برای مدت زمانی بسیار بیشتر از آن‌چه شما فکرش را می‌کردید از شما پول می‌گیرند.

۱۰. از سرمایه‌گذاری با دسترسی محدود دوری‌کنید

کار سختی نیست اما گاهی‌اوقات به آن بی‌توجهی می‌شود. شما باید از چیزهایی که رویشان سرمایه‌گذاری‌می‌کنید و شرایط و ضوابط‌شان اطلاع کافی داشته‌باشید.
دنیل زاژاک، برنامه‌ریز دارای جواز رسمی در گروه مدیریت سرمایه زیمونه زاژاک واقع در کالیفرنیا، می‌گوید: “سرمایه‌گذاری روی بسیاری از محصولات، پول شما را راکد می‌کند و دسترسی‌تان را محدود می‌کند. اگر می‌خواهید بخش قابل‌توجهی از پول‌تان را روی چیزی سرمایه‌گذاری‌کنید که محدودیت دسترسی دارد، باید بدانید کی و چگونه به پول‌تان می‌‌رسید و حتی بیشتر از این اطلاعات داشته‌باشید.”

برای نمونه، سهام‌های منفرد، صندوق‌های مشترک و صندوق‌های قابل‌معامله در بورس نقدینگی بالایی دارند. در مقابل، سرمایه‌های دیرنقدشو آن‌هایی هستند که یا نمی‌توانند بدون از دست‌رفتن میزان قابل‌توجهی از ارزش‌شان به‌سرعت فروخته‌شوند یا بازار ثانویه‌ای برایشان وجود ندارد. برای نمونه می‌توان به صندوق‌های غیرقابل‌معامله سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، کلکسیون‌ها و برخی محصولات بیمه‌ای با هزینه‌ی مصالحه اشاره‌کرد.

۱۱. سراغ مشاورانی نروید که به آنها اعتماد ندارید

انتخاب مشاور اقتصادی می‌تواند مهم‌ترین تصمیمی باشد که می‌گیرید؛ می‌تواند به ثروت‌سازی برای دوران بازنشستگی بینجامد یا برعکس، شما را قربانی کلاهبرداری یا نر‌خ‌های سرسام‌‌آور برای مشاوره‌کند.

جولی رینز، وبلاگ‌نویس اقتصادی، می‌گوید: “هیچ‌وقت پول‌تان را روی آدمی که به او اعتماد ندارید سرمایه‌گذاری‌نکنید، حتی اگر بتوانید منشأ عدم‌اطمینان‌تان را پیدا‌کنید.”

مشاورهای خوب را از آشنایان و دوستان‌تان معتمد خود سراغ‌بگیرید. درباره‌ی مرتبه‌های شغلی و پیشینه‌ی کاری آنها روی وب‌گاه‌های مربوطه تحقیق‌کنید. همچنین می‌توانید با سازمانی که مسئول نظارت بر مشاوران اقتصادی است تماس‌بگیرید و در مورد پیشینه‌ی مشاوران اطلاعات بگیرید.

اگر دوست‌ندارید به‌سراغ مشاور اقتصادی بروید، حتی اگر مشاور موردنظر بسیار موردقبول دیگران است، تنها کافی است به سراغش‌نروید.

منبع : http://1000site.ir/home/frame/918/http://www.asianews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار