ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رشد اقتصادی داریم، ولی مردم احساس نمی‌کنند:

0

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رشد اقتصادی داریم، ولی مردم احساس نمی‌کنند.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما رشد اقتصادی داریم، ولی مردم احساس نمی‌کنند؛ چرا که در این رشد مشارکت نداشتند و وضعیت معیشت آنها بهبود نیافته است.

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری در نشست تشریح طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) در سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی، ادامه داد: ۱۰ سال گذشته ۸۰ درصد پول نفت سهم هزینه‌های جاری بود و تنها ۲۰ درصد صرف سرمایه‌گذاری شد و بیشتر این رقم نیز از جنس سرمایه‌گذاری های موثر نبوده است.

وی  از ثبت ۸۵۰ هزار نفر بیمه شده جدید توسط سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۴ خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد بیمه شده جدید، ۷۱۱ هزار و ۲۳۵ اجباری، ۵۵ هزار و ۶۵۶ نفر مشاغل آزاد، ۱۴ هزار و ۷۱۱ نفر اختیاری، ۲۴ هزار و ۸۹۶ نفر بافندگان، ۳۷ هزار و ۲۳۱ نفر کارگران ساختمانی و پنج هزار و ۹۱۸ نفر سایر مشاغل بوده‌اند.

منصوری افزود: آنچه تحت عنوان (تکاپو) مطرح می‌شود، بخشی از فرآیند سیاست‌گذاری برای اشتغال است که سه لایه دارد؛ لایه اول سیاست‌های کلان معطوف به اشتغال و سیاست‌های مالی و پولی است؛ لایه دوم ابزارهای میانی است که معمولا در دنیا استفاده می‌شود به عنوان مثال در داخل کشور تطابق آموزش های عالی، آزاد و فنی با نیاز بازار کار جهار درصد است.

منصوری اضافه کرد: لایه سوم معطوف به لایه خرد است که در این لایه همه برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته باید اجرا شود و در مناطق درون استان‌ها فهم اقتصاد هر منطقه که مختص خود منطقه است بسیار مهم و حیاتی به شمار می رود؛ در هر صورت نیازهای معطوف به اشتغال باید مرتفع شود که بخش عمده ای از اینها یا بروز نیستند یا اجرا نمی‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه لازم است مشخص شود که دینامیک کسب و کار و اشتغال استان چگونه است و رسته‌های پراشتغال منطقه کدام است، افزود: بخش عمده ای از طرح تکاپو معطوف به لایه خرد و منطقه ای است.

این مسئول متذکر شد: بسیاری از دستگاه‌های ما کار خود را بلد نیستند و بیشتر به ارائه وام می پردازند در حالی که ارائه تسهیلات به عهده بانک ها قرار دارد و چون ما سیاست گذاری، نظارت و مدیریت را نمی دانیم خودمان وام می دهیم.

منبع : http://isna.ir/news/95100200820

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار