ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

استقبال کارگران از تغییر ترکیب شورای عالی کار:

0

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از طرح کمیسیون اجتماعی مجلس برای تغییر ترکیب شورای عالی کار استقبال کرد و آن را به سود جامعه کارگری دانست.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طول ۳۷ سال گذشته به دلیل ترکیب غلط شورای عالی کار هیچگاه به اندازه نرخ تورم و متناسب با سبد معیشت خانوار به کارگران حقوق داده نشد و چون اقتصاد دولتی بود دولتی‌ها برای غیردولتی‌ها تصمیم می‌گرفتند لذا هر مصوبه‌ای که در شورای عالی کار می‌خواست تصویب شود به دلیل غلبه ترکیب ۶ نفره کارفرماها و دولتی‌ها به ترکیب ۳ نفره کارگران همیشه به تصویب می‌رسید.

وی افزود: اگر ترکیب فعلی شورای عالی کار معتدل شود کارگران از حق رأی مساوی برخوردار می‌شوند و اجحاف به جامعه کارگری در خصوص موضوعات حیاتی و مطالبات اصلی پایان می یابد.

این مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد: کمیسیون اجتماعی تا قبل از تصویب رقم مزد سال ۹۶ ترکیب شورای عالی کار را تغییر دهد تا اجرای واقعی تبصره‌های یک و دو ماده ۴۱ پس از سالها محقق شود.

اصلانی با اشاره به انحلال شورای عالی تامین اجتماعی گفت: بعد از منحل شدن شورای عالی تامین اجتماعی و تبدیل آن به هیات امنا، جامعه کارگری در بحث درمان تامین اجتماعی متضرر شد و قرارداد درمان کارگران از ۷۰ به ۳۰ تغییر کرد و ۳۰ به ۷۰ شد.

به گفته وی با وجود آنکه ترکیب هیات امنای تامین اجتماعی تغییر کرده و از ۹ نفر به ۱۱ نفر افزایش یافته اما کارگران تنها یک نماینده در آن دارند.

منبع : http://isna.ir/news/95100100030

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار