ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارفرمایان به دنبال اصلاح شرایط کار مشاغل زیان آور باشند :

0

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کارفرمایان به دنبال اصلاح شرایط کار مشاغل زیان آور باشند.

ایلنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار است که کارفرمایان به جای تلاش برای استفاده بیشتر از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور، به دنبال اصلاح شرایط کار باشند.

به گزارش ایلنا  علی ربیعی در همایش بررسی و تحلیل اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور که در شیراز برگزار شد، افزود: باید برای خروج کارگاه ها از شرایط سخت و زیان آور بودن، برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در یک محیط صنعتی با استفاده از چند فیلتر و ایجاد سیستم های کاهش آلودگی می توان به راحتی شرایط زیان آور بودن مشاغل را کاهش داد، چرا باید کارفرماها در چنین کارگاه هایی به جای اصلاح شرایط کار، در استفاده بیشتر از قانون مشاغل سخت پافشاری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با این وجود، استفاده از مزایای مشاغل سخت در جامعه به یک خواست عمومی تبدیل شده است و همه به نوعی می خواهند مشاغل خود را در این گروه بگنجانند و این در حالی است که می توان با اندکی تغییرات و اصلاح در نظام کار، از سختی و زیان آور بودن بسیاری از مشاغل کم کنیم.

ربیعی، کار در حوزه مشاغل سخت و زیان آور را نوعی مرگ خاموش نامید و گفت: این نوعی بی عدالتی است که مشمولان واقعی مشاغل سخت از رنج و سختی و آلام این نوع مشاغل برخوردار باشند اما همه گروه های کارگری و درهر شرایطی، بخواهند از مزایای این قانون بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که انتخاب و تشخیص درستی از سخت و زیان آور بودن مشاغل در جامعه محقق شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح محیط کار و شناسایی مشاغلی که ماهیت سختی دارند از جمله رویکردهایی است که می تواند به ایجاد عدالت در حوزه کار کمک کند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیم زدایی از زندگی کارگران و کاهش آلام و رنج مشمولان سخت و زیان آور، سیاست کلی دولت تدبیر و امید است که در سال های اخیر، برای بهبود زندگی مشمولان این قانون و ۴۰ میلیون نفر کارگر موفق شده است.

وی افزود: همه تلاش ها معطوف به آن است که ابعاد جدیدی از رفاه و تامین اجتماعی در زندگی کارگران گشوده شود و کارکردهایی از نظام تامین اجتماعی و رفاه که هنوز ابعاد پنهانی دارد، در زندگی کارگران ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اگر می خواهیم جامعه به سمت توسعه پیش رود باید نشاط و شادمانی و کرامت انسانی در زندگی فعالان جامعه و به خصوص کارگران نمود عینی پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: دستیابی به توسعه صرف و بدون این کارکردها، به معنی بزرگتر شدن کیک اقتصاد است اما آیا کیک بزرگتر می تواند به ایجاد نشاط و شادی بیشتر هم کمک کند؟

ربیعی اظهار کرد: کاهش فقر و افزایش کیفیت زندگی آحاد جامعه به خصوص کارگران از ابعاد مهم توسعه است که شاید تاکنون مغفول مانده است و رسالت تامین اجتماعی و رفاه، دستیابی به این ابعاد پنهان است.

وی با بیان این که تامین اجتماعی تنها صدور دفترچه و پرداخت مستمری نیست، گفت: تامین اجتماعی به معنی این است که شرایط زندگی راحت تر برای مردم ایجاد شود.

در این همایش مدیران و نمایندگان کارفرمایی و کارگری به تبیین چگونگی استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور ، تامین امنیت شغلی و پرداختن به لزوم بازنگری در مفاد قانونی مشاغل سخت و زیان آور می پردازند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه در نخستین برنامه کاری خود در سفر ۲ روزه به فارس در جلسه شورای اشتغال استان شرکت کرد.

شرکت در همایش بررسی و تحلیل قانون مشاغل سخت و زیان آور، آیین رونمایی از نظام جدید طبقه بندی مشاغل و سامانه ثبت قرارداد های کار ، افتتاح بخش دیالیز و سی تی اسکن بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز و افتتاح پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی مرودشت در برنامه های روز پنجشنبه ربیعی در سفر به استان فارس پیش بینی شده است.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار