ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رشد نقدینگی به ضرر اقتصاد تمام می شود؟

0
شاه ویسی کارشناس اقتصادی، گفت:در دولت های قبلی رشد نقدینگی سیر صعودی داشته و این امر بدان معناست که دولت یازدهم نتواسنته مدیریت مناسبی برای سیاست پولی اعمال نماید.
ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رشد ۲۸ درصدی نقدینگی در مهر ماه امسال در مقایسه با سال گذشته اظهار داشت: در رشد نقدینگی عواملی همچون حجم پول، شبه پول و مسکوکات دیداری مد نظر است که از این رو به نظر می رسد  بانک مرکزی در ارائه حاکمیت بانکی و پولی با چالش اساسی روبرو است.
شاه ویسی ادامه داد: مدیریت نقدینگی دربرگیرنده توانایی بانک مرکزی و ایفای تعهداتش در طول زمان است که این می تواند در سطح بانک های عامل، تجاری و سرمایه ای نمود یابد.
وی با بیان اینکه براساس گزارشات مالی به طور متوسط نقدینگی با رشد ۲۹٫۴ درصدی روبرو است، گفت: در دولت های قبلی رشد نقدینگی سیر صعودی داشته و این امر بدان معناست که دولت یازدهم نتواسنته مدیریت مناسبی برای سیاست پولی اعمال نماید.
این کارشناس اقتصادی با انتقاد از تبدیل واحد پولی از ریال به تومان بیان کرد: تغییر واحد پولی منجر به چاپ پول و ورود اسکناس هاس جدید به بازار می شود که به اعتقاد بنده چنین تصمیماتی در یک بازه زمانی محاسبه نقدینگی را دچار چالش می کند.
وی با بیان اینکه ۹۹۲ میلیارد تومان سپرده بانکی امسال، شبه پول و مابقی پول است، تصریح کرد: از مجموع نقدینگی کشور حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان متعلق به بانک ها است.
منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/5895715

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار