ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همه کاربران تلفن‌های همراه ، ثابت و اینترنت احراز هویت می‌شوند:

0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

همه کاربران تلفن‌های همراه ، ثابت و اینترنت احراز هویت می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: همه کسانی که از سیم کارت و تلفن ثابت استفاده می‌کنند باید هویت معلومی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه در حاشیه بازدید از بخش خصوصی نمایشگاه الکامپ،با بیان اینکه همه کسانی که در ایران و دنیا از IP  سیم کارت و تلفن ثابت استفاده می‌کنند باید هویت معلومی داشته باشند، گفت: احراز هویت دارندگان موضوع جدیدی نیست، منتهی در گذشته عده‌ای سیم کارت خود را از مراکز مختلفی خریداری کرده‌اند و پرونده آنها کامل نیست.

واعظی ادامه داد: برای تذکر و قطع کردن سیم کارتهایی که هویت صاحبشان مشخص نیست نیاز به مصوبه بود، بنابراین شورای عالی فضای مجازی یک فرصت یک ماهه به وزارت ارتباطات داد تا به کسانی که هویت و پرونده شان کامل نشده تذکری داده و اگر پاسخگو نبودند، وزارت ارتباطات، اپراتورها یا شرکت مخابرات اجازه قطع سیم کارتها و خطوط بی هویت را داشته باشند، البته ودیعه این افراد با ارائه مدرک معتبر محفوظ است.
وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ میلیون سیم کارت در اختیار افراد بیان کرد: از تمامی سیم کارتهای موجود، هویت معلوم دارند و همچنین هویت تمام کسانی که تلفن ثابت و IP دارند معلوم است. بنابراین ما کمیته‌ای در سازمان تنظیم مقررات تشکیل و تذکرات لازم را دادیم و همچین اپراتورها را مامور کردیم تا بر اساس این مصوبه، تمامی کسانی که از سیم کارت تلفن همراه، تلفن ثابت یا اینترنت استفاده می‌کنند  احراز هویت شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دولت وظیفه دارد بین کسب و کارهای سنتی و مدرن تعادل ایجاد کند،گفت: در دنیای امروز ،با در اختیار داشتن ابزار مدرن، نمیتوانیم به سبک گذشته زندگی کنیم.

محمود واعظی با اشاره به تقابل کسب و کارهای نوپا و سنتی در حوزه‌هایی مانند مسکن، حمل و نقل و برنامه دولت برای تسهیل این شرایط گفت: باید تعادل را بین هر دو بخش حفظ کنیم. زمانی که در گذشته در ایران و دنیا مراکز خرید بزرگ راه افتادند، همه تصور میکردند که مغازه‌های کوچک تعطیل می‌شوند، اما در عمل تجربه نشان داد هر کدام مشتری خاص خود را دارند، اما رقابت بین آنها زیادتر شد و مردم استفاده کردند.

وی ادامه داد: دنیا به دلیل وجود ICT به سرعت در حال تغییر است و ما نمیتوانیم در عین حال که ابرازهای مدرن الکترونیک را در اختیار داریم به سبک گذشته زندگی کنیم، بلکه باید از آنها در کشاورزی، صنعت، سلامت و همچینن کسب و کارهای نوین استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه وظیفه دولت این است که در عین جلوگیری از خسارت کسب و کارهای سنتی، از مزاحمت برای کسب و کارهای مدرن نیز جلوگیری کند، ادامه داد: این دو بخش رقیب یکدیگر نیستند، بلکه همکارند، زیرا تهران، کلان شهرها و مراکز استانها در حال بزرگ شدن هستند و مردم باید بتوانند در یک روز کاری از همه امکانات خود استفاده کنند.

واعظی با اشاره به اصلاح قوانین موجود در این راستا اظهار کرد: این مشکلات تنها در حوزه‌ کسب و کار نیست، زیرا در حال حاضر در کنار فعالیت‌های واقعی کشور، هرآنچه در عرصه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شاهد هستید، در فضای مجازی هم اتفاق می‌افتد و ما گاهی با کمبود مقررات مواجهیم، بنابراین با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، رگولاتوری و بخش خصوصی به دنبال رفع نواقص هستیم.

وی با بیان اینکه دولت درک درستی از حوزه ICT دارد، افزود: دولت می‌داند تقویت این حوزه برابر ایجاد شغل، فرصت‌های جدید و صادرات خدمات، نرم‌افزار و محصول است و همواره حمایت کرده است.

منبع : http://news.parseek.com/Url/?id=13357337

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار