ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

توسعه کار و ایجاد اشتغال در گرو رفع موانع رکود :

0
مبارزه با فساد اقتصادی و واردات بی رویه ، رفع موانع رکود در بازار و به کارگیری نیروی کار متناسب با فضای کسب و کار می تواند در بهبود فضای اشتغال کشور موثر باشد.
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اولویت دولت در سال اخیر کاهش نزخ بیکاری از طریق اشتغال زایی وبهبود فضای کسب وکار در راستای برنامه توسعه بوده و اقداماتی نیز در این زمینه صورت داده که اجرای طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار(تکاپو) از آن جمله است.

تحریک تقاضا بمنظور توسعه بازار

مجید صوفی کارشناس اقتصادی در خصوص اشتغال زایی به عنوان اولویت اصلی کشور گفت:کاهش درآمد سرانه جامعه طی سالهای اخیر  موجب شده تا تحریک تقاضا که عامل  توسعه بازار و یکی از راه های مبارزه با بیکاری به حاشیه رانده شود.

وی بابیان اینکه بهبود فضای کسب و کار در کشور گام مهم دیگر در راستای اشتغالزایی است، گفت: ورشکستگی بنگاه های تولیدی یکی پس از دیگری  تحت تاثیر فضای نامناسب کسب و کار در حال وقوع است که این امر حمایت دولت از فعالان اقتصادی با رفع موانع تولید را می طلبد.

صوفی با بیان اینکه  وجود بحران آموزشی در تربیت نیروی متخصص کارآمد به شدت احساس می شود،تصریح کرد: این توهم در جامعه حاکم است که نیروی متخصص و ماهر زیادی وجود دارد اما تنها می‌توان گفت حجم انبوهی از فارغ التحصیلان با سطح توقع بالا وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: رفع موانع رکود در بازار و به کارگیری نیروی کار متناسب با فضای کسب و کار از اولویت های اشتغال زایی است.

لزوم تامین نقدینگی بنگاه ها و مبارزه با قاچاق کالا

علیرضا پورفرج کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلات اشتغال زایی و عوامل بیکاری گفت: از نگاه اقتصاد کلان قاچاق کالا ، فساد اقتصادی و شفاف نبودن سیستم های پولی و مالی از عمده دلایل این امر است.

وی اضافه کرد: عدم تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی از دیگر معضلات به شمار می رود که دولت برای ارتقا و بهبود وضعیت شغلی در کشور باید به این موانع پیش رو توجه وی‍ژه داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به مهیا نبودن شرایط برای کارآفرینان بیان کرد: کارآفرینی نیز  با معضل نوسازی تکنولوژی و همچنین عدم اطمینان از آینده موجه است و با توجه به وضعیت ناپایدار اقتصادی تضمینی برای تداوم فعالیت این افراد وجود ندارد.

پورفرج با اشاره به نرخ بالای بهره بانکی و پائین بودن نرخ سوددهی سرمایه افزود: با توجه به روند فعلی  سرمایه گذاران  ترجیح دارند به سپرده گذاری در بانک به جای ورود به چرخه تولید و صنعت را داشته باشند.

این کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر حمایت دولت از بنگاه های اقتصادی عنوان کرد: دولت باید تسهیلاتی را در اختیار تولید کنندگان قرار داده وحتی تضمین خرید محصولات  سالهای اول آن‌ها را برعهده گیرد و به بهبود کیفیت تولیدات داخلی کمک کرده و پس از پایدار شدن وضعیت شرایطی فراهم کند تا بنگاه اقتصادی بتواند بطور مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در پایان تصریح کرد: دولت علاوه بر اعتبار دهی به بخش تولید باید با محدودیت واردات و حمایت های نزولی زمینه را برای فعالیت بنگاه های اقتصادی و در نهایت توسعه کار وایجاد اشتغال پایدار فراهم کند.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/5895269

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار