ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مبنا قرار دادن تورم؛ انتظاری در تعیین دستمزد نه علمی و نه منطقی :

0

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

مبنا قرار دادن تورم؛ انتظاری در تعیین دستمزد نه علمی و نه منطقی .

یک فعال صنفی کارگری، اعتقاد دارد که مبنا قرار دادن تورم انتظاری در تعیین دستمزد نه علمی و نه منطقی است. وی در عین حال تاکید دارد که این رویکرد معیوب و نخ‌نما مصداق رها کردن کارگران به امید هیچ است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام و ماهشهر، اعتقاد دارد که مبنا قرار دادن  تورم انتظاری در تعیین دستمزد نه علمی و نه منطقی است. وی در عین حال تاکید دارد که این رویکرد معیوب و نخ‌نما مصداق رها کردن کارگران به امید هیچ است.

«منوچهر یاراحمدی»، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام و ماهشهر در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: دولت در حالی تورم انتظاری را معیار تعیین مزد قرار می‌دهد که با هیچ  منطقی نمی‌توان آن را یک حرکت علمی و افتصادی درست ارزیابی کرد.

یاراحمدی تعیین دستمزد براساس تورم انتظاری را رویکردی معیوب و نخ‌نما شده توصیف کرده و افزود: به هر روی گویا دولت قصد دارد کارگران را به امید هیچ رها کند چراکه پیش از این نیز ثابت کرده است که حذف کف حمایت‌های معیشتی را به خوبی بلد است.

وی در این راستا به قدرت خرید از دست رفته کارگران اشاره کرد و افزود: امروز اگر یک کارگر به عنوان سرپرست خانوار با دستمزد ناچیز ۸۱۲ هزار تومانی برای خرید به بازار مراجعه کند به سادگی متوجه می‌شود که با این پول قادر نیست سبد خرید‌اش را به گونه‌ای آبرومندانه پر کند.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه نمود شکاف وایرنگر حقوق و دستمزد را باید در قدرت خرید از دست رفته کارگران دید، افزود: خرید ۱ کیلو گوشت برای بسیاری از کارگران تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است. به همین ترتیب کارگران سایر اقلام اصلی در سبد مصرفی‌شان را به تدریج به دست فراموشی سپرده‌اند.

یاراحمدی خواسته اصلی کارگران را اتخاذ سیاست‌های ترمیمی از سوی دولت برای جبران شکاف دستمزد و تورم دانست و افزود: دولت‌های گذشته وعده‌های رنگارنگی در این خصوص به کارگران دادند اما هیچیک محقق نشد و حتی حق مسکن ۲۰ هزار تومانی کارگران نیز تازه بعد از ۲ سال به آنان پرداخت شد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام و ماهشهر در پایان یادآور شد که دولت و وزیر کاری که با وعده حمایت از کارگران بر سر کار آمده‌اند وقت زیادی برای تحقق مطالبات معیشتی کارگران ندارند از این رو باید در تعیین دستمزد ۹۶ به گونه‌ای عمل کنند که جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نگذارند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار