ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کوچ اجباری کارگران به مشاغل ساده با لایحه اصلاح قانون کار :

0

یک حقوقدان مطرح کرد:

کوچ اجباری کارگران به مشاغل ساده با لایحه اصلاح قانون کار

ایلنا: یک حقوقدان تاکید دارد که اصرار دولت و مجلس بر نادیده گرفتن شرایطی که در قانون برنامه پنجم توسعه برای اصلاح قانون کار در نظر گرفته شده است باعث می شود تا اکثریت نیروی کار از حقوق اجتماعی خود محروم شوند.

«محمد شریف» حقوقدان در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: مسیر وضع قوانین اقتصادی دولت  در جهت گریز از اجرای قوانین مربوط به حمایت‌های اجتماعی لازم از کارگران می گذرد.

شریف در این خصوص به ماده ۲۵ قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: ماده ۲۵ قانون برنامه پنجم توسعه  مقدم بر متن لایحه اصلاح قانون کار است چرا که تدوین سند کار شایسته را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: پافشاری بر اصلاح قانون کار بدون توجه به اهدافی که از قبل توسط قانونگزار در ماده ۲۵ قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود، نشانه‌رویکرد ضد کارگری این سیاست است.

شریف با بیان اینکه نتیجه نادیده گرفتن ماده ۲۵ قانون برنامه پنجم، باعث کوچ اجباری نیروی کار به بازار مشاغل ساده و فاقد مهارت می شود،  گفت: به صورت پیوسته نتیجه این اقدام محرومیت نیروی انسانی از حمایت‌های قانونی است.

این حقوقدان که عقیده دارد محروم ماندن گروه اجتماعی کارگران از حمایت‌های قانونی مولود حس بی‌اعتنایی در جامعه است، تاکید کرد که در الگوهای مربوط به شکوفایی اقتصادی دنیای امروز از سوی دولت کوچکترین توجهی به توصیه های سازمان جهانی کار در خصوص تنظیم روابط کار نشده است.

این حقوقدان با متعارض خواندن سیاست های رونق اقتصادی و حمایت های اجتماعی دولت،  ادامه تصریح کرد: از سویی دولت با فشار بر کارفرمایان از طریق قانون تامین اجتماعی، عوارض و جریمه‌ها موجبات سوق دادن سرمایه به سمت تجارت سوداگونه را فراهم می‌کند و بعد از سوی دیگر با اتخاذ رویکردی متفاوت تلاش می کند تا به منظور دلجویی از کارفرمایان  این بار کارگران را از حمایت‌های اجتماعی محروم کند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار