ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صندوق‌های بازنشستگی در خطر:

0

کارشناس تامین اجتماعی مطرح کرد؛

صندوق‌های بازنشستگی در خطر/بحران تامین‌اجتماعی قابل مدیریت است.

کامبیز لعل تاکید دارد که دولت با عدم پرداخت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشتگی این سازمان را به خطر انداخته است.

«کامبیز لعل» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهار داشت: دولت باید پیش از هر کاری بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند تا صندوق بازنشستگی این سازمان بتواند مستمری بازنشستگان خود را پرداخت کند.

آنطور که در روزهای گذشته توسط رسانه‌ها گزارش شده است، دولت امسال باید، ۴۰ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی کمک کند و در سال‌های آینده ۲۰ درصد به این مبلغ اضافه کند تا صندوق‌های بازنشستگی قادر باشند مستمری بازنشستگان خود را پرداخت کنند.

لعل با اشاره به وجود ۳  میلیون بازنشسته در سازمان تامین اجتماعی که تعداد آنها با خانواده‌هایشان  ۱۰ میلیون نفر است، افزود: دولت به جای کمک به سازمان تامین اجتماعی بدهی‌های خود به این سازمان را پرداخت کند، در آن صورت سازمان تامین اجتماعی می‌تواند از عهده تکالیف خود برآید.

این کارشناس تامین اجتماعی با اشاره به ورشکستگی سایر صندوق‌های بازنشستگی که دیگر قادر نیستند، مستمری بازنشستگان خود را پرداخت کنند، تصریح کرد: تامین اجتماعی تنها سازمانی است که هزینه‌ و درآمدهایش سر به سر است که در صورت دخالت‌های دولت وضعیتش به وضعیت سایر صندوق‌های بازنشتگی شبیه می‌شود.

لعل با بیان اینکه عدم ارائه گزارش‌های حسابرسی از عملکرد صندوق های بازنشتگی منجر به ایجاد وضعیت فعلی برای صندوق های بازنشستگی شده است، تصریح کرد: کاهش ورودی‌های صندوق‌های بازنشستگی و افزایش تعداد مستمری‌بگیران چالش اصلی صندوق‌های بازنشستگی است.

وی با تاکید بر اینکه درمانی برای این صندوق‌ها وجود ندارد و باید برای آنها دست به تصمیم گیری‌های کلان زد، تصریح کرد: ورشکستگی صندوق‌ها با توجه به جمعیت تحت پوشش آنها ، امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد.

لعل در پایان با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی تنها سازمانی است که بحران آن قابل مدیریت است، گفت که سیاست‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که مدیریت صندوق‌ها با چالش‌های مخاطره‌آمیز مواجه نشود.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار