ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پاسخ تامین اجتماعی به اظهارات وزارت بهداشتی‌ها درباره “حق بیمه درمان کارگران”

0

پاسخ تامین اجتماعی به اظهارات وزارت بهداشتی‌ها درباره “حق بیمه درمان کارگران”

بر اساس قانون تامین اجتماعی، سهم درمان، ۹ بیست و هفتم حقوق و دستمزد کارگران است که ۷ بیست و هفتم آن مربوط به هزینه‌های جاری و ۲ بیست و هفتم مربوط به زمان مستمری‌بگیری است و سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است، بودجه بخش درمانش در سال جاری به ۱۹ هزار میلیارد تومان‌ می‌رسد.

به گزارش ایسنا، یکی از موارد اختلاف میان وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی به سرانه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی باز می‌گردد؛ به طوری که معاون درمان وزارت بهداشت معتقد است در سازمان تامین اجتماعی تمام سرانه درمان بیمه‌ شدگان، صرف درمان آنها  نمی‌شود.

دکتر آقاجانی پیش از این تاکید کرده که بر اساس آمار های رسمی، سازمان تامین اجتماعی در شش ماه نخست امسال ۲۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت کرده که ۸ هزار میلیارد تومان از آن سهم حوزه درمان بوده، اما از بدهی ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی خود به وزارت بهداشت، فقط ۳۷۰ میلیارد تومان را پرداخت کرده است. بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی تاخیر در دریافت ندارند، ولی ۶۰۰ بیمارستان  زیر مجموعه وزارت بهداشت یک سال است طلب خود را  دریافت نکرده‌اند. این نشان می دهد این سازمان با نبود بودجه مواجه نیست. سهم درمان  بیمه شدگان در قانون تامین اجتماعی ۹ بیست و هفتم است که  متاسفانه این رقم در بخش‌های دیگر هزینه می‌شود، در حالی که کارگران بیمه شده این سازمان بخش مهم خدمات درمانی خود را از بیمارستان های وزارت بهداشت می‌گیرند.

دکتر عباس کبریایی زاده، رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در همین زمینه و درباره ماجرای سهم ۹ بیست و هفتمی درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی به ایسنا گفت: صورت‌های مالی ما توسط سازمان حسابرسی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و سازمان تامین اجتماعی شفاف‌ترین صورت های مالی را منتشر می‌کند؛ بنابراین امکان اینکه ببینند ۹ بیست وهفتم کجا هزینه شده کار سختی نیست.

وی افزود: ما مکلف هستیم ۷ بیست و هفتم حق درمان را در بخش درمان هزینه کنیم و ۲ بیست و هفتم باقی مانده نیز برای دوران بازنشستگی ذخیره می‌شود. بنابراین ۷ بیست و هفتم گفته شده عینا بابت درمان هزینه می‌شود و اگر هم مواردی باشد، در محاسبات اکچوئریال در نظر گرفته می‌شود. با اطمینان اعلام می‌کنم در حال حاضر  همه سهم ۷ بیست و هفتمی سرانه درمان را خرج درمان می‌کنیم.

منبع : http://isna.ir/news/95090905290

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار