ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رهایی از معضل بیکاری با رفع رکود تولید و مسکن :

0
یک کارشناس اقتصادی گفت:دولت موظف است به جای اعطای وام های اندک ازدواج، از طریق رفع رکود در بخش مسکن و نیز کاهش سود تسهیلات صنایع رکود زده ،در مسیر اشتغالزایی قشر جوان کشور گام بردارد.
حمید رضا بیگ زاده کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر وام ازدواج بر وضعیت معیشت جوانان عنوان کرد: در حال حاضر این وام های ۱۰ میلیون تومانی تاثیر بسیار ناچیزی در فرآیند ازدواج دارد چرا که در عین حال سهم زیادی از درآمد آنان به پرداخت اقساط اختصاص می یابد.

وی در ادامه افزود: وام ازدواج تحت تاثیر شرایط اقتصادی حاکم بر کشور بوده لذا اکتفا به این مبالغ اندک، برای قشر بی بضاعت جامعه دردی را دوا نمی کند به همین منظور دولت می بایستی به طوی جدی برای این مسئله، تدابیری اتخاذ نماید.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه تهیه مسکن همواره یکی از دغدغه های اصلی قشر جوان محسوب می شود، تشریح کرد: در حال حاضر وجود قیمت های حبابی و اجاره بهای سنگین معضلاتی را برای این قشر به وجود آورده اند که برای رفع آن باید تدابیری اتخاذ شود.

بیگ زاده به حجم عظیمی از مسکن مهر در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از آنجایی که تاثیر مسکن در بلند مدت مد نظر بوده لذا پروژه مسکن مهر که در حاشیه شهر ها و به دور از زیر ساخت های لازم اجرا شده نیز نمی تواند کاری از پیش ببرد.

**بیکاری بزرگترین معضل قشر جوان کشور

وی با اشاره به اینکه بازار مسکن در زمره صنایع پر بازده کشور محسوب می شود، گفت: از آنجایی که در حال حاضر بازار مسکن در شرایط رکودی به سر می برد لذا رونق در این بخش و به تبع افزایش ساخت و ساز ها و محصولات وابسته به این صنعت می تواند به عنوان گام موثری جهت رفع معضل بیکاری تلقی شود.

بیگ زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعطای وام به صنایع رکود زده و به تبع رونق در این عرصه تا چه اندازه معضل بیکاری جوانان را رفع می نماید، گفت: این امر حرکت مثبتی جهت رونق در صنایع که ارتباط مستقیمی با اشتغال کشور دارد، تلقی می شود اما به شرط آنکه تزریق پول ملاک عمل قرار نگیرد.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که میزان بهره وری بالا همواره مورد توجه قرار می گیرد لذا باید این نکته را نیز در نظر داشت که اعطای وام تسهیلات به این صنایع زمانی راه گشای معضل بیکاری می شود که کارخانجات بخش زیادی از سرمایه های خود را صرف بازپرداخت اقساط خود نکرده و آن را در تولید به کار گیرند لذا این امر تاثیر چندانی بر افزایش اشتغال نخواهد داشت چرا که در حال حاضر شاهد سود های بسیار بالایی برای اینگونه وام ها هستیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان بیان کرد: آهنگ رشد تورم طی سال های اخیر همواره مشکل بزرگی برای جوانان تلقی شده که باعث ایجاد فاصله بزرگی بین توان خرید و هزینه درآمد آنان شده بود.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/5873375

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار