ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

زمینه اشتغال جوانان بیکار فراهم شود :

0

در مراسم کنگره خانه کارگر جنوب گیلان مطرح شد؛

زمینه اشتغال جوانان بیکار فراهم شود .

ایلنا: کنگره خانه کارگر جنوب گیلان همزمان با سالروزتصویب قانون کار با حضور جمعی از یازنشستگان واعضای هیئت اجرایی خانه کارگر استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، روز پنج شنبه کنگره خانه کارگر جنوب گیلان با حضور کارگران، بازنشستگان و نیزحضورمسئولان ومدیران دستگاه های اجرایی شهرستان رودبار ، در محل سالن بازنشستگان امید رودبار برگزار شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان  در آیین آغاز به کار این کنگره که همزمان با سالروز تصویب قانون کار برگزار شد ضمن گرامیداشت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار بر اشتغال دائم کارگران تاکید کرد.

«حسن ایزدی » با بیان اینکه کارگران مهمترین اهرم های تولید در کشور هستند در ادامه  افزود: انتظار ما از مسئولان اینست که زمینه  اشتغال جوانان  بیکار وجویای کار را فراهم کنند.

وی افزود: طبق قانون کار، باید کار یک کارگر مستمر باشد تا زمانی که محل کارش به فعالیت ادامه می دهد و باز در قانون کار پیش بینی شده که اگر کارخانه ای بنا بر دلایلی تعطیل شد، می تواند کارگران خود را مرخص کند، اما متأسفانه به دلیل اضافه کردن تبصره های خاصی به قانون کار، بسیاری از قوانین بلا استفاده مانده که ما انتظار داشتیم، لایحه اصلاح قانون کار به این مشکلات و مشکلات مشابه دیگر بپردازد تا باری از دوش کارگران برداشته شود.

وی با انتقاد از لایحه اخیر اصلاح قانون کار کشور که اخیرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، گفت: قانون کار فعلی کشور، حداقل هایی برای کارگران دارد و همه مطالبات کارگران در آن لحاظ نشده، اما با این وجود، متأسفانه عده ای در صدد آن هستند تا همین حداقل های قانونی کارگران را نیز از آنان سلب کنند که لایحه اصلاح قانون کار دقیقا همین مسیر را دنبال می کند.

او با بیان این که قانون کار کشور تصویب شد تا حداقل های زندگی کارگران لحاظ، جلوی برده داری در کشورمان گرفته، و به نوعی کارگر توسط کارفرما استثمار نشود، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از قراردادهای کار، قراردادهای موقت یک ماهه و یا سه ماهه است که هیچ امنیت شغلی و معیشتی را برای کارگران به دنبال ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد ،جامعه کارگری کشور مخالف اصلاح قانون کار نیست ولی انتظار داشتیم که دولت  در تنظیم لایحه اصلاح قانون کار اصل  سه جانبه‌گرایی و حقوق بنیادین کار را در نظر می گرفت.

ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با طرح بیمه سلامت  گفت سازمان تامین اجتماعی و دارایی هاش متعلق به کارگران است و ما مخالف ادغام این سازمان با وزارت بهداشت هستیم .

دبیر خانه کارگردر پایان با انتقاد از تلاش وزیر بهداشت و دیگر مسئولان این وزارتخانه برای ادغام بخش درمان تأمین اجتماعی در وزارت بهداشت به بهانه تجمیع بیمه ها، تصریح کرد: آقای رئیس جمهور باید برخی از وزرا و دولتمردان را از این کار باز دارد و بداند رفتارهای دوگانه با جامعه کارگری، کارگران را نارحت می کند؛ تأمین اجتماعی حق الناس کارگران است و جامعه کارگری ایران به هیچ عنوان نمی پسندند که ادغام درمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت اتفاق رخ دهد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار