ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لایحه اصلاح قانون کار را پس نگیرید؛ مقابل وزارت کار تجمع می‌کنیم:

0

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

لایحه اصلاح قانون کار را پس نگیرید؛ مقابل وزارت کار تجمع می‌کنیم/ بلند می‌گوییم؛ ادغام بی‌‌ادغام .

تجمع جامعه کارگری به دعوت خانه کارگر از ساعت ۹ صبح امروز مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ساعت ۱۱ با قرائت قطعنامه و ذکر مصیبت ایام اربعین حسینی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم امروز که  حدود سه هزار نفر در آن حضور داشتند بر ضرورت مخالفت جامعه کارگری با لایحه ضدکارگری و معیوب اصلاح قانون کار و ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت تاکید شد.

در ابتدای مراسم «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بر مخالفت جامعه کارگری با لایحه اصلاح قانون کار تاکید کرد و آن را مصداق تضییع گسترده حقوق کارگران دانست.

وی همچنین ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی را به منزله اتلاف منابع درمان کارگران دانست و آن را محکوم کرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: امروز گرد هم آمدیم تا مخالفت خود را با ظلمی که در حق کارگران صورت گرفته اعلام کنیم.

صادقی با طرح این پرسش که تغییر قانون کار به نفع چه کسی است؟ گفت: آیا این درست است که حقوق مستضعفین را به مسلخ ببریم و آن را نادیده بگیریم. ما تاکید داریم که آنچه در حال وقوع است در این راستا پیش می‌رود و نظام را دچار چالش بزرگی خواهد کرد.

وی افزود: قانون کار حاصل سال‌ها مبارزه بر سر حقوق تباه شده کارگران بود اما حالا به وسیله این لایحه تخریب کارگران و زمینه هموار کردن راه سرمایه‌دار را فراهم می‌کند.

صادقی با بیان اینکه قانون کار مانع سرمایه‌گذاری و اشتغال نیست، افزود: عده‌ای به دنبال آن هستند که قانون کار را ضد اشتغال و سرمایه‌گذاری بدانند اما عدم رشد اشتغال به بی‌تدبیری و سوء مدیریت‌ها باز می‌گردد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه صنعت توریسم در ایران قادر به ایجاد بیش از یک میلیون شغل خواهد شد، گفت:‌ بی‌تدبیری موجب شده که این فرصت بزرگ ایجاد اشتغال از دست برود.

وی با اشاره به گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که حاصلی جز ایجاد رانت نداشته ، تصریح کرد: آیا در آنجا که قانون کار را اجرا نمی‌کنند توانسته‌ایم توسعه و اشتغال ایجاد کنیم؟

وی افزود:‌ اقتصاد ایران به صورت کورمال کورمال مدیریت می‌شود که این حاصل تفکر معیوب حاکم بر اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه باید به جای ساقط کردن قانون کار به دنبال اجرای مواد اجرا نشده آن رفت، گفت: باید پرسید که چرا در تمام این سال‌ها آیین‌نامه ماده ۷ قانون کار اجرا نشد تا شاهد تعیین سقف قراردادهای موقت باشیم.

صادقی با بیان اینکه کارگران باید نسبت به سرنوشت خود حساس باشند،‌تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی در حال تعطیلی هستند و بسیاری از کارگران بیکار شدند حال در این شرایط معلوم نیست که با تحمیل لایحه ضدکارگری و معیوب اصلاح قانون کار به دنبال چه هستند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: هشدار می‌دهیم که اگر دولت لایحه اصلاح قانون کار را از مجلس پس نگیرد با همین جمعیت مقابل وزارت کار حاضر می‌شویم.

وی افزود: در صورتی که با این جمعیت مقابل وزارت کار حاضر شویم هیچ کس به خود اجازه نمی‌دهد که در امور کارگران دخالت کند.

صادقی با اشاره به طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در تحول سلامت افزود: منابع درمان کارگران در حال هرز رفتن است از این رو بلند می‌گوییم که ادغام بی‌ ادغام.

حسن صادقی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: کسانی که در قدرت هستند قصد تاخت و تاز به اموال کارگران را دارند و هیچ دیواری کوتاه‌تر از صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی نیافتند.

صادقی با اشاره به اینکه تعدادی پزشک در کمیسیون بهداشت مجلس به دنبال ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی هستند تا کسری منابع طرح تحول سلامت را جبران کنند. البته ما بر این باوریم که طرح تحول سلامت می‌توانست منشأ تحولات مناسبی در نظام سلامت کشور شود اما راه خود را اشتباه رفت.

وی افزود: قرار بود طرح تحول سلامت نظام ارجاع و پزشک خانواده را در جهت منافع اکثریت محروم جامعه ایجاد کند اما آنچه که به وقوع پیوست افزایش درآمدهای پزشکان بود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: درآمد بعضی از پزشکان بر اثر اجرای غلط طرح تحول سلامت تا ۴۰۰ میلیون تومان در سال افزایش یافت و هزینه‌های درمان تا ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به بدهی ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی بدهی طرح تحول سلامت افزود: برای جبران این بدهی اقدام به انتشار اوراق قرضه کردند که این تنها چاه ویلی است که در مسیر نظام حفر شده است و هشدار می‌دهیم که هیچ کس نباید در مسیر آن حرکت کند.

صادقی افزود: این امر نباید در گیرودار مسائل سیاسی و فشار و لابی‌کردن‌ها بیفتد چرا که به ضرر نظام و سال‌ها مبارزه کارگران در جهت مقابله با تصاحب اموالشان است.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار