ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

گله‌مندی از دولت برای پرداخت نشدن بدهی تامین اجتماعی:

0
به گفته رئیس کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، اگر دولت بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت نکند، در مقابل سازمان تامین اجتماعی نیز نمی‌تواند خدمات ارایه کند. ما در نظر داریم اگر دولت بدهی خود را پرداخت نکند، به دیوان عالی کشور شکایت کنیم.
غلامرضا عباسی در همایش ملی کمیته بانوان کارگری در هتل اطلس اظهار کرد: استقلال سازمان تامین اجتماعی خط قرمز ما محسوب می‌شود. به نظر ما این مجموعه نباید زیر نظر هیچ وزارت‌خانه‌ای باشد، چرا که این مساله یکی از خواسته‌های جامعه کارگری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و این سازمان زمین‌گیر شده است. هم‌اکنون سه میلیون بازنشسته از حقوق‌بگیر این سازمان هستند. متاسفانه دولت حتی هزینه‌های جاری این سازمان را هم پرداخت نمی‌کند و این بدعهدی باعث زمین‌گیر شدن سازمان تامین اجتماعی می‌شود.

رئیس کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در تامین بودجه مشکل دارد و این باعث می‌شود فشارها روی بیمه‌شدگان بیشتر شود.

وی با اشاره به طرح اصلاح قانون کار عنوان کرد: اصلاح قانون کار یکی از نگرانی‌های اصلی ما بود که خوشبختانه از دستور کار مجلس خارج شد. این هم نشانه خوبی از دست‌یابی جامعه کارگری به خواسته‌اش است. ما با اصلاح قانون کار به هیچ وجه مخالفتی نداریم، اما واقعا این قانون باید اصلاح شود نه اینکه به اسم اصلاح موانع جدیدی برای کارگران ایجاد شود.

در ادامه هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کل کشور، با بیان اینکه خطوط قرمز ما در حوزه کار و کارگر قانون کار و تامین اجتماعی است، تصریح کرد: هر چند وقت یک بار دولت‌ها در پایان سال تحت عنوان اصلاح قانون کار برای ما در حوزه دستمزدها مشغله ایجاد می‌کنند. این مسایل قطعا در مذاکرات دستمزدی ما تاثیر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: مساله دیگر نیز این است که دولت‌ها در پایان دوران خود مساله ادغام درمان تامین اجتماعی را مطرح می‌کنند. همه این‌ها از مسائلی است که به نوع معشیت کارگران و خطوط قرمز ما باز می‌گردد. حرف ما این بوده که سازمان تامین اجتماعی و منابع آن دارای مالکینی از مردم است که با کد ملی شناسایی شده و لیست شده‌اند. در این میان چند تن از نمایندگان مجلس نظر دیگری داشتند که سازمان تامین اجتماعی دولتی بوده در عین حال خصوصی هم نیست و به همین جهت باید در طرح تجمیع با بحث سلامت یکی شود.

ابوی خاطرنشان کرد: منابع سازمان تامین اجتماعی به ویژه در حوزه درمان از ناحیه بیمه‌شدگان است. با این حال سازمان تامین اجتماعی هنوز هم نمی‌تواند پاسخگوی کارگران باشد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کل کشور با اشاره به اهداف این کانون بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش‌های ملی، استانی و شهری این بوده که کارگران و تشکلات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی آشنا کنیم. متاسفانه بسیاری از روسای تشکلات انجمن‌های صنفی کتاب قانون تامین اجتماعی را ندیده‌اند؛ به همین جهت مدل آزمایشی این همایش‌ها را از مشهد آغاز کردیم.
منبع: ایسنا

http://eghtesadnews.com/Live/Stories/DEN-154268

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار