ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دست‌اندازی به اندوخته کارگران برای تامین هزینه‌های وزارت بهداشت غیراخلاقی‌ است:

0

همسویی نظر کارشناسان و مجلس در مخالفت با تجمیع بیمه‌ها؛

دست‌اندازی به اندوخته کارگران برای تامین هزینه‌های وزارت بهداشت غیراخلاقی‌ است.

یک کارشناس تامین اجتماعی اظهار کرد: قطعا در طرح تجمیع بیمه‌ها خیری نیست و برای قشر ضعیف جامعه هزینه دارد.

عباس اورنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با طرح تجمیع بیمه‌ها اظهار کرد: مخالفت کمیسیون تلفیق با این طرح ناشی از کار کارشناسی و اظهارنظرهای منطقی است و به نظر نمی‌آید که دیگر دلیلی برای مطرح شدن مجدد آن در مجلس وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر گونه تجمیع انحصار را در پی دارد و هر انحصاری پاسخگویی را تضعیف می‌کند، افزود: برخی اظهار می‌کنند که فلسفه ما از طرح تجمیع بیمه‌ها بهینه‌سازی منابعی است که در حوزه سلامت در کشور صرف می‌شود، در حالی که این حرف تنها با نگاهی شعاری زیباست، اما واقعیت این است که ما تنها چیزهایی را می‌توانیم با هم ادغام کنیم که ذاتا از یک سنخ باشند، در حالی که منابع بیمه‌ها از یک جنس و سنخ نیست.

این کارشناس تامین اجتماعی توضیح داد: منابع برخی بیمه‌ها از بودجه عمومی کشور است، اما منابع برخی دیگر متعلق به یک قشر خاص است، بنابراین اگر بخواهیم منابع یک قشر خاص را برای دیگران هزینه کنیم، این کار اخلاقا، شرعا و عرفا درست نیست.

اورنگ ادامه داد: حق بیمه‌ای که منبع برخی از این بیمه‌هاست، حق بیمه جامعه کارگری است و  از حقوق کارگران تامین می‌شود، یعنی کارگرانی که از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند و در سخت‌ترین شرایط با امنیت شغلی کم کار می‌کنند، درصدی از حقوقشان را در جایی انباشته می‌کنند که سلامت‌شان تضمین شود، در این شرایط آیا درست است که برخی قصد دست‌اندازی به این منابع که کارگران به امانت به تامین اجتماعی می‌دهند را داشته‌ باشند؟

مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی اظهار کرد: در وزارت بهداشت طی سال‌های گذشته طرح‌هایی اجرا شده، که در آنها بدون توجه به منابع مالی هزینه‌ شده است و اکنون به پول نیاز پیدا کرده‌اند، در واقع هدف تجمیع بیمه‌ها افزایش کیفیت خدمات درمانی نیست، بلکه هدف تامین هزینه‌های درمانی برای صورتحساب‌هایی است که برخی بدون برنامه ایجاد کرده‌اند و همچنین تامین هزینه‌هایی است که به جیب پزشکان رفته است.

وی تصریح کرد: هدف از تجمیع بیمه‌ها امروز تامین منابع مالی برای وزارت بهداشت است، اگر هدف افزایش کیفیت بود؛ مساله قابل بحث بود، اما حتی در بهترین شرایط هدف افزایش کیفیت نیست، بلکه در واقع قصد این است که با یک ظاهر زیبا برای یک قشر خاص تامین درآمد کنیم.

این کارشناس تامین اجتماعی افزود: قطعا پشت این طرح خیری نیست و برای قشر ضعیف جامعه هزینه دارد. کمیسیون تلفیق نظر بسیار منطقی در این زمینه دارد به همین دلیل باید به نظر کمیسیون احترام بگذاریم، زیرا این طرح دیگر موضوعیتی ندارد که در صحن مجلس مطرح شود.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار