ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دیگران را در سرمایه‌های تامین اجتماعی شریک نکنید :

0

بیانیه کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین حفاظت فنی:

دیگران را در سرمایه‌های تامین اجتماعی شریک نکنید .

ایلنا: کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری مسئولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار با صدور بیانیه‌ای نسبت به اقدامات وزارت بهداشت و تلاش برای پیشبرد طرح ادغام اعتراض کرده‌است.

به گزارش ایلنا، کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری مسئولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار در بیانیه ای به تلاش‌ها برای ادغام منابع درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت انتقاد کرده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 هر ساله موعد تدوین بودجه کل کشور که فرا می‌رسد زمان نگرانی ما کارگران نیز از گنجاندن قوانینی برای تحمیل تعهدات جدید به سازمان تامین اجتماعی از راه می‌رسد خوشبختانه با درایت تمامی دلسوزان جامعه کارگری در برنامه پنجم با تصویب ماده ۲۶ تحمیل تعهدات جدید دارای بار مالی پنجره امیدی برای ما بوجود آورده بود و همچنین استقلال درمان سازمان نیز مدنظر قرار گرفته بود. ولی با شروع تدوین برنامه ششم دوباره استفاده از منابع سازمان در دستور کار قرا گرفته و بدون مشورت با صاحبان اصلی سازمان که همانا بیمه شدگان و کارگران هستند، پیشنهادیی در کمیسیون ‌های مختلف ارائه و بعضا به تصویب می‌رسد.

ما که سال‌ها حق بیمه‌های خود را به امید برخورداری از حداقل‌های درمانی در اختیار این سازمان گذاشتیم تا هنگام بروز بیماری یا حوادث و سوانح با امنیت خاطر از خدمات درمانی این سازمان بهره‌مند گردیم، اینک شاهد آنیم که اندوخته‌هایمان برای زنده نگه داشتن طرح تحول سلامت، هزینه خواهد شد. طرحی که از همان گام‌های نخست به لحاظ عدم پیش بینی منابع پایدار اعتراض بسیاری از کارشناسان را برانگیخته بود. با عنایت به ماده ۱۹ برنامه ششم که در کمیسیون بهداشت و درمان مصوب گردیده، ۷ درصد از درآمد ما که عموما از حداقل حقوق برخورداریم در اختیار صندوق بیمه سلامت قرار خواهد گرفت و این در حالی است که بخشی از افراد تحت پوشش این صندوق، حق بیمه شان از محل بودجه عمومی دولت تامین خواهد شد. پرسش این جاست که آیا ما کارگران سهمی از بودجه دولت نداریم، آیا مالیات‌های پرداختی ما تامین کننده بودجه عمومی دولت نیست؟ و آیا به راستی ما به عنوان کسانی که حق بیمه خود را می‌پردازیم و کسانی که حق بیمه شان از محل منابع متعلق به همه مردم از جمله ما کارگران ، تامین می‌شود و باید از یک نهاد واحد خدمات درمانی خود را دریافت کنیم؟ آیا ما کارگران باید تاوان سیاست‌های نادرست درمانی را بپردازیم؟

از سویی بر اساس تبصره یک بنده ۸ ماده اصلاحی ماده ۱۹ این برنامه، دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه تمهیدات لازم برای انتقال به بخش بیمه درمان سازمان تامین جتماعی به سازمان بیمه سلامت را فراهم آورد، متاسفانه ارائه دهندگان این طرح فراموش کرده‌اند که دارایی‌های سازمان حق لناس و متعلق به بیمه شدگان است و هر گونه واگذاری آن به غیر باید با رضایت ما شرکای اجتماعی صورت گیرد. لذا ما کارگران قویا اعتراض خود را نسبت به تضییع حقوق مان اعلام می‌داریم و از کلیه مسئولان محترم می‌خواهیم که در تدوین برنامه‌های خود به گونه‌ای عمل کنند که منافع آنی و آتی جامعه کارگری قربانی مصلحت‌اندیشی‌های غیرکارشناسانه نگردد. ما جدا از مسئولان محترم انتظار داریم مانع از دست اندازی در منابع سازمان را فراهم آورند سازمان بایستی با داشتن منابع کافی بتواند علاوه بر ارائه خدمات مناسب در واحدهای ملکی خود امکان خرید خدمت و نظارت بر ارائه این خدمت را با کیفیت ترین مراکز داشته باشد و هم چنین با توسعه واحدهای درمانی ملکی ا نتظار کارگران به دریافت نیازهای درمانی خود در محرومترین نقاط کشور محقق سازد.

لذا کانون سراسری از نمایندگان محترم مجلس با صراحت در خواست می‌نماییم در تصمیم‌گیری برای کارگران و سازمان حتما از دیدگاه‌های کارشناسی این قشر زحمت‌کش و بی‌ادعا بهره‌مند گردند بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب «هر کسی در کشور مسئولیتی پذیرفته است، باید همه وقت و توان خود را به ادای صحیح ان مسئولیت اختصاص دهد» و امید داریم که مسئولین محترم مصداق کسانی نباشد که ولی امر مسلمین فرمودند «البته کسانی در کشور هستند که به کارگران ظلم می‌کنند و حقوق آنان را نادیده می‌گیرند» و قطعا تضییع حقوق خود در امر استفاده از حق بیمه کارگران که حق الناس است را ظلم به جامعه کارگری می‌دانیم و امید داریم نمایندگان محترم و مسئولین سازمان تامین اجتماعی نیز با پیگری مستمر و کارشناسی خود مصداق حرکت در مسیر اصلی نظام که رهبر فرزانه انقلاب مشخص نمودند قرار گیرند «اما سیاست کلی نظام اسلامی همدلی و هفکری کارگر با کارفرما و دستگاه‌های مسئول است.»

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار