ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

انتقاد از ناکارآمدی وزارت بهداشت بجاست:

0

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

انتقاد از ناکارآمدی وزارت بهداشت بجاست/انتقال بیمه سلامت از وزارت رفاه غیرکارشناسی بود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عملکرد مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان کشور، گفت: درهیچ کجای دنیا در حوزه سلامت سیاستگذار، مجری و ناظر در دست یک وزارتخانه و دستگاه نیست.

به گزارش ایلنا، سلمان خدادادی با اشاره به رد پیشنهاد کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر انتقال شورای عالی بیمه سلامت و سازمان بیمه سلامت  از وزارت رفاه به وزارت بهداشت، گفت: این پیشنهاد به هیچ عنوان قابل بررسی و تصویب نبود، البته ناگفته نماند که عملکرد مسئولان وزارت بهداشت و درمان درحوزه سلامت کشورناکارآمد است، یعنی مدیریت حاکم بر بهداشت و درمان کشور معیوب، ورشکسته و ضعیف  است.

نماینده ملکان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط بهداشت و درمانی دربرخی استان ها و حوزه انتخابیه نمایندگان نامساعد و نابسمان است، افزود: شرایط بهداشتی و درمانی در برخی نقاط کشور حتی به مراتب نابسمان تر از کشورهایی مانند افغانستان است، بنابراین مدیریت نامناسب در حوزه بهداشت ودرمان چطور می تواند در حوزه بیمه ها مدیریت قابل قبول داشته باشد.

وی با تاکید براینکه بیمه سلامت حدود ۱۰ میلیون نفررا تحت پوشش قرار داد، تصریح کرد: یک وزارتخانه مانند بهداشت و درمان نمی تواند ناظر، مجری و سیاستگذار باشد، بارها از سوی مسئولان مطرح شده است که درحال حاضر برخی پزشکان در کشور از دستمزدها و حقوق های بالا به عنوان مثال ماهانه ۱۹۰ میلیون تومان درآمد دارند که این حقوق ها و دستمزدهای پزشکان به طورحتم ازمنابع بیمه سلامت تامین می شود؛ حال چطور می توان منابع بیمه ها و تخصیص آن را دراختیار وزارت بهداشت قرار داد.

خدادادی با اشاره به اینکه درهیچ نقطه از دنیا درحوزه بهداشت و درمان یک وزارتخانه به تنهایی ناظر، مجری و سیاستگذار نیست، گفت: خوشبختانه اعضاء کمیسیون تلفیق مجلس پس ازاستماع دلایل کارشناسی مخالفان انتقال شورای عالی بیمه سلامت و سازمان بیمه سلامت با این پیشنهاد مخالفت کردند، زیرا تصویب این پیشنهاد غیرکارشناسی می توانست درآینده برای حوزه بهداشت و درمان به ویژه بیمه ها مشکلات بسیاری را ایجاد کند.

این نماینده مجلس دهم با یادآوری سیاست های مقام معظم رهبری درحوزه سلامت، افزود: دراین سیاست ها به بخش تولیت و محوریت توجه ویژه شده است، یعنی حفظ استقلال تولیت و محوریت باید مورد  توجه قرار گیرد، البته در حال حاضر اولویت اصلی طبق تاکیدات رهبری موضوع رفاه اجتماعی است؛ بنابراین رفاه اجتماعی و عمومی از اهمیت بسزایی برخوردار است که توجه به این موضوع نیز تنها در حیطه وظایف وزارت تعاون نیست.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: موضوع رسیدگی به آسیب های اجتماعی تنها در اختیار وزارت تعاون نیست و گفته وزیر بهداشت و درمان مبنی براینکه درحال حاضر دستگاهی به نام وزات رفاه وجود ندارد به هیچ عنوان کارشناسی و علمی نیست، آیا تضمینی وجود دارد که اگربیمه ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد مشکلات به آسانی حل خواهد شد؛ بنابراین همه دستگاه ها و نهادهای مسئول باید درجهت رفع آسیب های اجتماعی فعالیت کرده و زیرساخت های لازم را برای مقابله با آسیب ها فراهم کنند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار