ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لایحه اصلاح قانون کار آرامش کارگران را بر هم زده است :

0

دبیر خانه کارگر اراک مطرح کرد:

لایحه اصلاح قانون کار آرامش کارگران را بر هم زده است.

ایلنا: دبیر اجرایی خانه کارگر اراک درپنچمین کنگره خانه کارگر این استان خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت بازگردانده شدن لایحه اصلاح قانون کار و توقف ادغام درمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، «داوود میرزایی» در این گنگره با اشاره به  لایحه اصلاح قانون کار وبحث طرح ادغامِ بخش درمان تامین اجتماعی و نظام سلامت گفت:  در حال حاضر موضوع لایحه اصلاح قانون کار وبحث ادغام بخش سازمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت موجب برهم زدن آرامش  جامعه کارگری در کشور شده است .

او افزود: قطع یقین با تصویب و اجرای مقررات جدید نارضایتی شغلی کارگران تا دوچندان افزایش می‌یابد و چنانچه این اتفاق بیفتد امکان تامین امنیت سرمایه در فعالیت‌های مولد صنعتی وجود نخواهد داشت.

میرزایی بابیان اینکه کارگران از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که در حال حاضر از نظر موقعیت اقتصادی زیر حداقل بگیر محسوب می‌شوند، هشدار داد: هرگونه اصلاح و بازنگری در قانون کار  وتامین اجتماعی می‌بایست بصورت سه جانبه‌گرایی و در راستای حمایت از کارگران کشور و توجه به بهبود سفره تهی و معیشت و دستمزد کارگران صورت گیرد.

وی قانون کار را شفاف کننده روابط کارگر، کارفرما و دولت دانست و گفت‌‏: اگر جنبه‌های حمایتی قانون کار  حذف شود؛ مشکلات تولید و اشتغال تشدید خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک با بیان اینکه محتوای لایحه اصلاح قانون کار در جهت تشدید سیاست های تعدیل ساختاری است، افزود: کارگران نمونه این به اصطلاح اصلاحات را در قالب خروج کارگاه های کوچک از قانون کار، رسمیت دادن به قراردادهای موقت کار و پیمانکار، اجرای قانون نوسازی و بازسازی صنایع، شکل گیری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تجربه کرده اند.

وی افزود: تمامی این تغییرات قانونی در ابتدا به نام ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی صورت گرفته اند اما در نهایت به زیان حقوق نیروی انسانی بوده است به صورتی که می توان گفته که در نتیجه تصویب و اجرایی مقرراتی از این دست هزاران کارگر از دستیابی به حقوق خود محروم شدند.

میرزایی افزود: معیشت و امنیت شغلی بیش از نیمی از جمعیت کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم  با قانون کار گره خورده است و اگر مفاد این لایحه معیوب تصویب شود نتیجه جز فقر، فلاکت و فساد برای آنها نخواهد داشت.

این فعال کارگری بر ضرورت بازگشت لایحه اصلاح قانون کار تاکید کرد و افزود: همین حالا نیز بیش از ۹۰ درصد ازکارگران دارای قراردادها موقت هستند و بسیاری از آنها ماه است که مزد و مزایای مزدی خود را دریافت نکرده‌اند حال در این شرایط می‌خواهند اندک حمایت‌های باقی مانده بر روی کاغذ را نیز حذف کنند.

به گفته وی با این شرایط ضرورت دارد که دولت هر چه سریعتر لایحه اصلاح قانون کار را از مجلس بازگرداند تا جامعه کارگری نفس راحتی بعد از برداشته شدن تحریم‌ها بکشد.

او با اشاره به طرح ادغام بخش درمان تامین اجتماعی و نظام سلامت گفت:  یک بار تجربه ادغام بخش سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداری سابق یا بهداشت کنونی را داشتیم که به علت مشکلات ایجاد شده، مجددا این بخش از وزارت بهداشت تفکیک شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک با تاکید بر اینکه جامعه کارگری در مقابل  دست اندازی دولت و وزارت بهداشت به منابع درمانشان سکوت نخواهند کرد در خاتمه گفـت: هرگونه دست اندازی به اموال کارگران واکنش جدی کارگران را به همراه خواهد داشت.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار