ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لایحه اصلاحیه قانون کار به دولت عودت داده شود:

0

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های کارگران ایران:

لایحه اصلاحیه قانون کار به دولت عودت داده شود/ نظرات کارگران در اصلاحیه قانون گنجانده نشد.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های کارگران ایران گفت: دستمزد فعلی کارگران شاید پاسخگوی ۸ روز معیشتی کارگران باشد و درخواست اصلاح قانون کار با اعمال نظرات جامعه کارگری و حتی کارفرمایی از مطالبات کانون عالی انجمن کارگران ایران است.

غلامرضا عباسی رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در بازدید از غرفه باشگاه خبری فارس (توانا) گفت: افزایش دستمزد کارگران و درنظر گرفتن نظرات نماینده کارگران و کارفرمایان در اصلاحیه قانونکار از درخواست‌های کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران است.

وی تأکید کرد: حداقل حقوق کارگری در ایران به هیچ وجه پاسخگوی معیشت خانواده نبوده و حتی این رقم پاسخگوی ۸ روز زندگی نخواهد بود.

عباسی افزود: پایین بودن دستمزد کارگران از دغدغه‌ها و معضلات جامعه کارگری بوده و باید به گونه‌ای تنظیم شود که به واقعیت‌های معیشتی نزدیک باشد.

وی دولت را محور اصلی در تعیین دستمزد معرفی کرده و گفت: با توجه به اینکه در شورای عالی کار، دولت در دو نقش کارفرمای بزرگ و حاکمیتی ظاهر می‌شود، بنابراین نظرات تعداد اندک نمایندگان کارگری در مصوبات شورای عالی کار اثرگذار نیست.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های کارگران ایران، تشریح کرد: کمیته‌های دستمزدی با توجه به وظیفه این کانون، همه ساله در سطح کشور ایجاد شده و بررسی‌هایی را براساس معیشت، تورم و دیگر مسائل جامعه کارگری انجام داده و نتایج نهایی پس از ارسال به دفتر مرکزی کانون عالی به شورای عالی کار ارسال می‌شود.

وی افزود: نتایج صورت‌گرفته باید به صورت سه‌جانبه یعنی توسط دولت، کارگر و کارفرما بررسی شده و تصمیمات نهایی اتخاذ شود، اما در این میان به دلیل فقدان صداقت کافی، نظرات جامعه کارگری به طور کامل اعمال نمی‌شود.

عباسی نقش حاکمیت دولت را در تصمیم‌گیری‌های یکجانبه مؤثر دانست و گفت: دولت در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در خصوص جامعه کارگری به خصوص اصلاح قانون کار به صورت یکجانبه عمل کرده و این نارضایتی کارگران را در پی دارد.

وی جامعه کارگری را نجیب‌ترین قشر جامعه دانست و افزود: اعتراض کارگران و تشکل‌های رسمی کارگری در جهت تأمین معیشت اجتماعی بوده و تجربه نشان داده این قشر در صحنه‌های انقلاب و نظام از اولین‌ها و پیشگامان هستند.

عباسی، اصلاح قانون کار را از دیگر موضوعات بسیار مهم در جامعه کارگری عنوان کرده و افزود: دولت برخلاف آنچه که در برنامه پنجم، مجلس را مکلف به اصلاح قانون کار با نظر شرکای سه‌جانبه و با مؤلفه‌های مشخص کرده بود، متأسفانه نظرات جامعه کارگری و حتی کارفرمایان را لحاظ نکرده و لایحه مورد نظر را به صورت یکجانبه تقدیم مجلس کرده است.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های کارگران ایران تأکید کرد: با وجود همه اعتراضات، دولت هیچ توجهی نکرده و نظرات قشر کارگران را که همراه با خانواده‌هایشان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، درنظر نگرفته است.

وی افزود: گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه‌ها و معضلات کارگران و نمایندگان جامعه کارگری وجود نداشته و کانون عالی به عنوان نماینده رسمی کارگران اعتراضی جدی دارد.

عباسی گفت: آنچه به مجلس شورای اسلامی ارسال شده، باید عودت داده شود و پس از اعمال نظرات جامعه کارگری و کارفرمایی، برای بررسی به مجلس برده شود.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950821000344

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار