ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آمار تورمی جامعه ملاک دستمزدها باشد نه آمار توهمی:

0

تسنیم پای حرف مردم در نمایشگاه مطبوعات:

آمار تورمی جامعه ملاک دستمزدها باشد نه آمار توهمی.

محور اظهارات بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص “تعیین نرخ دستمزدها و میزان افزایش آن” پیرامون عدم هماهنگی افزایش دستمزدها با آمار تورم واقعی جامعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از میانه آذرماه امسال جلسات تعیین دستمزد و مذاکرات چندجانبه کارگران، کارفرمایان و دولت پیرامون تعیین میزان تغییر در کف دستمزدها آغاز می شود.

خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات ایران پای حرف مردم نشسته و پیرامون موضوع “افزایش دستمزدها” با برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه به گفت وگو نشسته ایم.

آنچه در ادامه می آید حاصل این نشست مردمی است.

*متأسفانه تعیین دستمزدها در ایران به صورت ریالی است اما هزینه ها دلاری است. ما هر آنچه تولیدکننده داخلی با مواد اولیه خارجی تولید می کند باید با قیمت جهانی آن بخریم و هر آنچه وارد کشور می شود را باید با قیمت ریالی معادل سازی شده قیمت دلاری آن بخریم، به عبارتی دستمزدها ریالی تعیین می شود و هزینه ها دلاری است.

* هیچ تناسبی بین تعیین دستمزدها با هزینه های زندگی نیست. من مانده ام که قانون چطور به مسئولان ما اجازه می دهد که بیایند ۸۰۰ هزار تومان را به عنوان دستمزد تعیین کنند در حالی که این رقم برای یک شخص مجرد هم دستمزد کافی نیست چه برسد به بنده که متأهل هستم و سه فرزند دارم. دولت باید در افزایش نرخ دستمزدها برای سال ۹۶ از خوابی که خود را به آن زده بیرون بیاید و یکبار هم شده وضعیت واقعی زندگی مردم را ملاک افزایش دستمزدها قرار دهد.

* در اخبار خبرگزاری ها و روزنامه ها می خوانیم یا در اخبار تلویزیون اعلام می کند که فلان مسئول گفته که نرخ تورم ملاک تعیین میزان دستمزدهاست. من سوالی دارم. نرخ تورم چیست؟ مگر میزان افزایش قیمت ها در یک دوره زمانی در جامعه نیست؟ چطور می گویند تعیین دستمزدها بر اساس نرخ تورم بوده، در حالی که هر بار که ۱۰ تا ۱۵ یا ۱۸ درصد دستمزدها را افزایش داده اند، ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت ها در جامعه بالا رفته؟

* تورم جامعه باید در افزایش دستمزدها مورد توجه قرار گیرد، مسئولان هم می گویند همین کار را می کنیم. اما صحبت این است که مسئولان به نظر می رسد که آماری از تورم دارند که توهم خودشان است. آمار واقعی جامعه هیچ وقت با آمار اعلامی از سوی مسئولان مطابقت ندارد. وقتی می رویم لبنیاتی یا گوشتی یا لباسی می خریم که نسبت به یک ماه قبل افزایش قیمت ۳۰ درصدی دارد یعنی تورم ۳۰ درصد است. اما در اخبار می گویند تورم تک رقمی شده که بسیار جای تعجب دارد. باید مسئولان دستمزدها را بر اساس نرخ واقعی تورم و آمار تورمی جامعه افزایش دهند نه آمار توهمی.

*کارگر ساده باید ۸۰۰ هزار تومان بگیرد، خب در حالت نرمال و طبق آنچه تاکنون دیدیم این رقم که فکر می کنم برای سال ۹۵ حدود ۸۱۲ هزار تومان تعیین شده بود، برای سال ۹۶ برسد به ۸۵۰ هزار تومان یا ۸۶۰ هزار تومان. اگر در حالت خوشبینانه ببینیم بشود ۹۰۰ هزار تومان. سوال من این است که ای مسئولان دولت، خط فقر در جامعه امروز ایران چقدر است؟ چرا باید بین خط فقر و نرخ کف دستمزدها اینقدر فاصله باشد؟ خواهشم این است که اکنون که در سال پایانی دولت یازدهم هستیم یک خاطره خوش برای مردم برجا بگذارد و آن اینکه بیاید و آمار واقعی جامعه را در زندگی و هزینه های مردم ببیند و بر اساس واقعیت ها دستمزدها را اصلاح کند. اینکه ما حداقل به اندازه خط فقر دستمزد بگیریم فکر نمی کنم انتظار عجیبی باشد.

منبع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/08/20/1237097

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار