ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صندوق های تامین اجتماعی باید در زندگی اجتماعی مردم نقش آفرینی کنند:

0

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صندوق های تامین اجتماعی باید در زندگی اجتماعی مردم نقش آفرینی کنند.

تهران – ایرنا – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر نقش صندوق های تامین اجتماعی گفت: معتقدم همه صندوق های تامین اجتماعی باید در زندگی اجتماعی مردم نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در همایش «صندوق‌های بازنشستگی، تنگناها و راهکارها» اظهارکرد: ‘صندوق های بیمه ای، محلی برای زندگی اجتماعی مردم’ را به عنوان استراتژی خود انتخاب و در همین راستا نهادسازی را آغاز کرده ایم. همچنین حضور صندوق ها برای افزایش بیمه شدگان جدید و ایجاد اشتغال از طریق منابع بیمه بیکاری از دیگر استراتژی های ما به شمار می رود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ایجاد مسکن را دنبال می کنیم و در تلاش هستیم تا بخشی از اوقات فراغت شرکای اجتماعی خود را پوشش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در ۵۰ سال اخیر آگاهانه یا ناآگاهانه وضعیت فعلی صندوق ها را رقم زدیم که بخشی ناشی از شوک‌های اقتصادی و بخشی به علت فشارهای سیاسی بوده است.
ربیعی گفت: یکی از اشکالات ما در صندوق های بیمه ای، آن است که به جای استقرار نظام چندلایه، صندوق ها را تبدیل به صندوق های حمایتی کرده ایم و شاهد بودیم که در سال ۸۸، ضریب حقوق ها یکباره افزایش پیدا کرد و در دوره ای، ۴۰ درصد به مصارف صندوق فولاد اضافه شد؛ مشخص است که چه اتفاقی می افتد.
وی با بیان اینکه صندوق فولاد از مرز بحران عبور کرده است، گفت: باید مراقبت باشیم در صندوق های دیگر به این نقطه نرسیم.

** تاکید بر شفافیت/مزایده و مناقصه هایمان را باید همه ببینند
ربیعی با تاکید بر ایجاد نظام چند لایه و بیمه اجتماعی فراگیر تصریح کرد: پیگیر نظام اجتماعی فراگیر هستیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم ما را همراهی می کند و هم اینک کار بررسی آن در کمیسیون اجتماعی دولت به اتمام رسیده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه همچنین بر اصلاح ساختاری صندوق‌های بازنشستگی نیز تاکید کرد.
ربیعی اصلی ترین محور ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی را احترام به استقلال آنها عنوان کرد و گفت:‌ استقلال صندوق ها را باید حفظ کنیم و از دولت تشکر می کنم که از موضوع استقلال صندوق ها حمایت می کند.
وی ادامه داد:‌ اصلاحات در صندوق ها باید انجام شود؛ این اصلاحات معطوف به آینده است و نباید افراد فعلی را دچار چالش کند.
ربیعی تاکیدکرد: هر تصمیمی گرفته شود مربوط به شاغلان فعلی نیست و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شفافیت باید در صندوق ها حاکم باشد؛ مزایده و مناقصه هایمان را باید همه ببینند و اگر ملکی فروخته می شود همه باید از این مهم خبردار شوند.
وی گفت: در دولت گذشته ملکی در خیابان فرشته متعلق به صندوق بازنشستگی را به قیمت ۳۰ میلیارد تومان فروخته‌اند در حالی که ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.
وزیر تعاون با تاکید برشفاف سازی عملکرد صندوق های بیمه ای خاطرنشان کرد: ۹ سال حسابرسی در صندوق های بیمه ای صورت نگرفته بود اما خوشبختانه امروز در همه صندوق ها حسابرسی ها تا سال ۹۴ انجام شده است.

** ۳۳ شرکت بورسی متعلق به صندوق های بیمه ای هستند
ربیعی گفت: ۳۳ شرکت بورسی متعلق به صندوق های بیمه ای هستند و ۷۰ درصد سرمایه صندوق ها در بورس است.
ربیعی صندوق های بیمه ای را دارای ۲ بعد اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت:‌ نگاه برخی ها به صندوق های بیمه ای صرفا اقتصادی است.
وزیر تعاون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش تامین اجتماعی، گفت: در روز کارگر خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان درباره افزایش نقش تامین اجتماعی در زندگی مردم تاکید کردند؛ این یک درک عالی از مساله تامین اجتماعی و زندگی اجتماعی است.
وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی همچنین بر نظام نخبه گری در صندوق های بیمه ای تاکیدکرد و افزود: نخبه ها باید بر صندوق ها تزریق شوند و نظام استخدام را بدور از سفارشات اصلاح کنیم و استخدام ها شفاف انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه باید شاگرد اول های مقطع دکتری دانشگاه ها را به صندوق ها بیاوریم،‌ گفت: این افراد نخبه بدون شک می توانند آینده صندوق ها را تضمین کنند.
ربیعی در ادامه گفت: برخی ها برچسب «خصولتی» (خصوصی دولتی)‌ به ما می زنند، در حالی که شرکت هایی را به صندوق ها دادند که برخی زیانده بودند؛ اگر می خواهیم قضاوت کنیم به رویه ایجاد و حفظ اشتغال توجه کنیم.

**ارزش دارایی کل صندوق های بیمه ای در اقتصاد کشور ۲۵ درصد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارزش دارایی کل صندوق های بیمه ای کشور را در اقتصاد کشور ۲۵ درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در دنیا حدود ۶۰ درصد است.
وی تاکیدکرد: در صندوق های بیمه ای اولین رویکرد ما اجتماعی است و سپس اقتصادی، بنابراین می خواهیم به عنوان موتور توسعه پسابرجام و موتور ایجاد اشتغال حرکت کنیم.
همایش یک روزه صندوق های بازنشستگی، ‌تنگناها و راهکارها امروز -سه شنبه- با حضور وزیرکار وتعاون،‌ مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری و مقامات دستگاه های دولتی برگزار شد.
اجتمام**۹۱۳۶**۱۰۲۱
خبرنگار: فرزانه جلالیان**انتشار دهنده: حسین نوروزیان

منبع : http://www.irna.ir/fa/News/82299461

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار