ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

توانمندی‌های زنان را نمی‌توان انکار کرد:

0

مشاور وزیر کار در امور بانوان و خانواده:

توانمندی‌های زنان را نمی‌توان انکار کرد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده می‌گوید که محدود کردن نقش زنان و انکار توانایی‌های آنها باوری غلط و اشتباه است و زنان با کارآفرینی می‌توانند این نوع نگرش ها و باورها را اصلاح کنند.

وحیده نگین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محدود کردن نقش زنان و توانمندی‌های آنها، توان مدیریتی و مسئولیت‌پذیری آنها زیر سوال می‌برد و به هرگونه نقش‌آفرینی زن در این سطوح مقاومت نشان می‌دهد به همین دلیل کارآفرینی زنان و موفقیتشان می‌تواند در اصلاح این نوع باورها بازتاب زیادی داشته باشد.

وی بر لزوم توسعه کارآفرینی در بین زنان تاکید و خاطرنشان کرد: ایجاد تفکر کارآفرینی در زنان و ورود آنها به فضای کسب و کار موجب تربیت نیروهایی خلاق و کارآفرین می‌شود.

به اعتقاد مشاور وزیر کار، دانش‌آموختگان بر اساس دانش و مهارتی که در رشته تخصصی خود فرا گرفته‌اند و امکانی که برای ایجاد کسب و کار به شکل فردی یا گروهی در رشته تخصصی خود به دست آورده‌اند بهتر می‌توانند از ظرفیتها و استعدادهای بالقوه خود استفاده کنند و به افرادی خلاق و نوآور و کارآفرین تبدیل شوند.

نگین اعمال مشوق‌های حمایتی برای زنان کارآفرین را خواستار شد و تاکید کرد: از آنجا که زنان به عنوان حامی و پشتیبان جریان اشتغال و توسعه پایدار نقش اساسی و غیرقابل انکاری دارند لازم است که مشوق‌های حمایتی از کارآفرینان زن به منظور استفاده از توانمندی‌های آنها در عرصه کارآفرینی و کسب و کار پیش بینی شود.

مشاور وزیر کار در امور بانوان و خانواده، ایجاد فرصتهای آموزشی، ارتقای مهارتهای شغلی، ایجاد بستر عرضه تولید و خدمات و ‌امکان بازاریابی و بهره‌مندی از منابع مالی و اعتباری را از جمله راهکارهای موثر تقویت و حمایت از زنان کارآفرین عنوان کرد.

او کارآفرینی را فرایندی پیچیده دانست که عوامل متعدد شخصیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آن تاثیرگذار است و بروز عکس‌العمل‌های منفی جامعه، نگرش منفی نسبت به نقش و کارکرد اجتماعی زن و محصور کردن وظایف زن در امور خانه‌داری، همسرداری و بچه‌داری را از دلایل اولیه‌ای عنوان کرد که موجب برخوردها، مخالفت‌ها و ممانعت‌های حضور اجتماعی زنان می‌شود.

منبع : http://news.parseek.com/Url/?id=13216737

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار